شرکت پارلر که قرار است توسط شرکت رسانه دیجیتال Starboard خریداری شود، به طور موقت تعطیل می شود

پارلر، پلتفرمی که پس از واکنش‌های رسانه‌های اجتماعی دوران ترامپ به وجود آمد، توسط یک شرکت جدید خریداری شد که قصد دارد موقتاً آن را تعطیل کند. شرکت رسانه های دیجیتال Starboard که اخیراً نام خود را از Olympic Media تغییر داده است، روز جمعه اعلام کرد که Parler را خریداری کرده و قصد دارد به طور موقت آن را تعطیل کند تا نسخه جدیدی از این شبکه اجتماعی را راه اندازی کند.

شرایط مالی معامله بسته نشد. Starboard پیش بینی می کند که این خرید تا پایان سه ماهه دوم سال 2023 افزایش یابد.

رایان کوین، مدیرعامل استاربرد در بیانیه‌ای مطبوعاتی گفت: پایگاه کاربر بزرگ و دارایی‌های استراتژیک اضافی Parler فرصتی عظیم برای Starboard برای ادامه فعالیت‌های تهاجمی در تجارت رسانه و انتشارات ما است. “تیم در Parler مخاطبان استثنایی ایجاد کرده است و ما مشتاقانه منتظر هستیم که این مخاطبان را در تمام پلتفرم های موجود خود ادغام کنیم.”

Starboard که در سال 2018 تأسیس شد، صاحب پلتفرم‌های محافظه‌کارانه American Wire و BizPac Review است. کوین می‌گوید که شرکت مستقر در آرلینگتون ویرجینیا معتقد است پیشرفت در هوش مصنوعی و افزودن ویژگی‌های جدید به پارلر این امکان را می‌دهد تا «سرویس‌دهی به جوامع آنلاین پشتیبانی‌نشده را آغاز کند».

این اعلامیه ماه‌ها پس از شکست قرارداد خرید بین پارلر و کانیه وست، که می‌دانند توسط Ye، به شکست انجامید. شبکه اجتماعی در آن زمان گفته بود که مالک پارلر و Ye بدون بستن قرارداد “متقابل” از هم جدا شده بودند.

پارلر در سال 2021 و در زمان شورش 6 ژانویه به محبوبیت رسید، پس از آنکه شرکت‌های رسانه‌های اجتماعی مانند توییتر و فیس‌بوک، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق را از ورود به پلتفرم‌های خود منع کردند. بسیاری از حامیان او به پارلر هجوم آوردند که دستورالعمل های جامعه سخت گیرانه تری داشت.

این شبکه اجتماعی چند روز پس از شورش به رتبه 1 در اپ استور رسید، اما در 8 ژانویه 2021 از Google Play حذف شد. آمازون و اپل به زودی پارلر را نیز کمی بعد از پلتفرم خود حذف کردند. پارلر بعداً پس از ایجاد تغییراتی در شیوه‌های تعدیل خود، در فروشگاه‌های اپلیکیشن اپل و گوگل بازگردانده شد.

سپتامبر گذشته، پارلر فاش کرد که به پارلمانتکنولوژی تغییر ساختار داده و یک شرکت ابری به نام Dynascale را خریداری کرده است تا چشم انداز خود را فراتر از ارائه یک برنامه رسانه اجتماعی برای ایجاد زیرساخت برای مشاغلی که در معرض خطر دریافت بوت از ارائه دهندگان اصلی هستند، گسترش دهد.

Parler یکی از بسیاری از پلتفرم‌ها، از جمله Gettr و Truth Social است که خود را به عنوان جایگزینی برای گفتار آزاد برای شبکه‌های رسانه‌های اجتماعی محبوب تثبیت کرده‌اند. یکی دیگر از رقبای Parler می تواند توییتر باشد که سال گذشته توسط ایلان ماسک خریداری شد. از زمان خرید، این شبکه رسانه‌های اجتماعی در سیاست‌های خود سست‌تر شده و ترامپ را نیز برگردانده است، اگرچه رئیس‌جمهور سابق هنوز توییتی از این حساب منتشر نکرده است.