شرکت مدیریت هزینه کلارا 60 میلیون دلار در میان رشد سریع تراکنش در LatAm تضمین می کند

کلارا، یک شرکت مدیریت مخارج برزیلی، در یک دور به رهبری GGV Capital با 60 میلیون دلار سهام بسته شد.

این شرکت محصول خود را در سال 2021 راه اندازی کرد و نرم افزار گزارش دهی را برای تصمیم گیری های مالی بهتر، کارت های شرکتی صادر شده محلی، پرداخت صورتحساب و راه حل های تامین مالی ارائه می دهد. همچنین همچنان به رشد سریع خود ادامه می دهد. علاوه بر این، شرکت با موسسات مالی شریک می شود تا قابلیت های وام دهی بیشتری را ارائه دهد.

جری جاکومان کولر، بنیانگذار و مدیرعامل کلارا، گفت که کلارا با 10000 شرکت در سراسر آمریکای لاتین، به ویژه در برزیل، مکزیک و کلمبیا کار می کند و نرخ سالانه 5 میلیون تراکنش کارت اعتباری را گزارش می دهد که معادل 1 میلیارد دلار است. TechCrunch.

TechCrunch در مارس 2021 در مورد راه اندازی و 3.5 میلیون دلار بودجه اولیه آن در کلارا گزارش داد، سپس تنها چند ماه بعد زمانی که این شرکت 30 میلیون دلار سهام و 50 میلیون دلار خط اعتباری گردان دریافت کرد. جنرال کاتالیست هر دو راند را رهبری کرد.

از آن زمان، کلارا توانست یک دور سهام دیگر را در سال 2021 تضمین کند – اگر حساب کنید اکنون این سه است – با 70 میلیون دلار بودجه سری B به رهبری Coatue. همچنین تعهداتی تا سقف 150 میلیون دلار از Goldman Sachs در سال 2022 و 90 میلیون دلار از Accial Capital یک ماه پیش به همراه داشت.

جیاکومان کولر گفت: “این حرکت بسیار خوبی برای کلارا بود.” بیش از 10 برابر حجم معاملات از درآمد حاصل می شود. با کشورهایی که داریم، دو سوم تولید ناخالص داخلی LatAm را پوشش می دهیم. بنابراین، از سری B رشد زیادی داشته است.

وی افزود: سرمایه گذاری جدید 60 میلیون دلاری توسعه سری B است. این شامل سرمایه گذاران جدید Acrew Capital، Citius، Citi Ventures، Endeavour Catalyst، Ethos، Commerce Ventures، Goanna Capital، Bayhouse Capital و Fluent Ventures است که به سرمایه گذاران موجود monashees، Coatue، Picus Capital، DST Global Partners، Alter Global، General Catalyst و بیش از دوازده سرمایه گذار فرشته

کلارا در حال حاضر 160 میلیون دلار در مجموع تامین مالی سهام جمع آوری کرده است. در می 2021، TechCrunch گزارش داد که ارزش شرکت 130 میلیون دلار است. Giacomán Colyer آن را تأیید کرد، اما از ارائه یک ارزش به روز فراتر از “ارزش گذاری به طور قابل توجهی رشد کرده است” خودداری کرد.

کلارا دیگو ایوان گارسیا اسکوبدو جری جاکومان کولر مدیریت هزینه

بنیانگذاران کلارا دیگو ایوان گارسیا اسکوبدو و گری جاکومان کولر اعتبار تصویر: کلارا

به عنوان بخشی از سرمایه گذاری جدید، هانس تونگ، مدیر عامل GGV Capital به هیئت مدیره کلارا خواهد پیوست.

تونگ در بیانیه‌ای نوشت: «تیم کلارا یکی از قوی‌ترین تیم‌هایی است که در آمریکای لاتین دیده‌ایم». «مدیریت هزینه ها مقوله بزرگی در سطح جهانی است و کلارا اولین کسی است که از نرم افزار برای ساخت راه حل در LatAm استفاده می کند. این تیم به عنوان خود مدیران اجرایی با چالش های مدیریت هزینه مواجه شده بود و مشکل را به خوبی درک کرده بود.

بودجه جدید برای رشد تیم های مهندسی و محصول کلارا و توسعه فناوری و تکمیل تیم رهبری آن استفاده خواهد شد.

این شرکت اخیراً استخدام‌های جدیدی را در زمینه مهندسی، محصول و ریسک انجام داده است که از غول‌های فناوری و مالی مانند متا، نوبانک و امریکن اکسپرس می‌آیند. آنها عبارتند از راکل هرناندز، معاون مهندسی. ادواردو مور، مدیر تولید کلارا برزیل؛ آلبرتو راموس، مدیر عملیات؛ نیکلاس کاکاویلو، مدیر تقلب و پذیرش؛ و تینا رایش که به عنوان ناظر هیئت مدیره و مشاور ریسک می پیوندد.

در مرحله بعد، Giacomán Colyer گفت کلارا اولین توسعه دهنده راه حل های پرداخت در مورد روش پرداخت فوری برزیل، Pix بوده است و به عرضه محصول خود نزدیک است. همچنین به دنبال این است که چگونه برنامه‌های هوش مصنوعی می‌توانند از جمع‌آوری داده‌ها برای بینش در نمایه تراکنش‌های مشتری سود ببرند.

او گفت: “ما فقط 2 سال سن داریم، بنابراین هنوز شاهد تغییرات زیادی هستیم، از جمله شرکت هایی که هر هفته به ما مراجعه می کنند.” ما فقط در ماه مارس تمام این معیارهای خط اول را بین 25 تا 40 درصد برآورده کردیم. این ماه واقعاً فوق‌العاده بود و ماه به ماه، حتی در محافظه‌کارانه‌ترین سناریوهای ما، شاهد ادامه رشد بیش از 2 برابری آن تا پایان امسال هستیم.»