شرکت سوخت پایدار جت Alder Fuels سرمایه گذاری های United، Honeywell – TechCrunch را مهر و موم می کند

کربن زدایی صنعت هوانوردی بسیار دشوار است ، تا حدی به این دلیل که هواپیماها برای پرواز از سوخت نفتی استفاده می کنند.

Alder Fuels می خواهد آن را تغییر دهد. شرکت جدید cleantech ، به سرپرستی برایان شرباکو ، در حال توسعه سوخت جت کم کربن است که می تواند به عنوان جایگزینی 100 درصدی برای سوخت نفتی ، بدون نیاز به تطبیق هواپیماها یا موتورهای موجود ، مورد استفاده قرار گیرد. این قابل توجه است زیرا تنها سوخت پایدار هوانوردی (SAF) که هنوز در دسترس تجاری است هنوز نیاز به ترکیب 50-50 با سوخت معمولی دارد.

این فناوری علاقه صنعت هوانوردی را برانگیخته است. آلدر فوئلز روز پنجشنبه اعلام کرد که سرمایه گذاری چند میلیون دلاری از غول های هوانوردی یونایتد و هانیول-و همچنین یک قرارداد خرید از یونایتد برای 1.5 میلیارد گالن سوخت ، بزرگترین توافقنامه شناخته شده برای SAF در تاریخ هوانوردی.

یونایتد سالانه حدود 4 میلیارد گالن سوخت مصرف می کند ، به همین دلیل سخنگوی این شرکت به TechCrunch مصرف می کند ، بنابراین توافق خرید تقریباً 40 درصد از مصرف سوخت کلی سالانه خطوط هوایی را شامل می شود.

قبل از شروع سوخت به هواپیماهای یونایتد ، این هواپیما باید با مشخصات مندرج در ASTM International ، یک سازمان بین المللی که استانداردهای طیف وسیعی از مواد و محصولات را تعیین می کند ، مطابقت داشته باشد. از آنجا ، آلدر و هانیول انتظار دارند که این فناوری را تا سال 2025 تجاری کنند.

او در مصاحبه اخیر خود با TechCrunch گفت که Alder Fuels به طور رسمی در اوایل سال جاری راه اندازی شد ، اما شرباکو این فناوری را حدود پنج سال است که ارزیابی می کند. از طریق کارهای قبلی وی مشخص شد که فناوری پشت سوخت کم کربن-و به ویژه مواد اولیه-باید مقیاس پذیر و به طور گسترده در دسترس باشد.

“آنچه ما همه به دنبال آن هستیم این است […] چگونه می توانید به این پیش سازهای روغن کربن دسترسی داشته باشید و آنها را به طور م intoثر به چیزی تبدیل کنید که در زیرساخت های پالایشی موجود کار می کند؟ ” شرباکو گفت

برای حل این مشکل ، او به زیست توده چوبی غنی از کربن ، مانند زباله های کشاورزی ، که به نفت خام تبدیل می شود و می تواند برای تولید سوخت هوانوردی استفاده شود ، روی آورد. این شرکت از فناوری مبتنی بر پیرولیز استفاده می کند که زیست توده را به مایع تبدیل می کند و به گونه ای با آن رفتار می کند که بتوان آن را در پالایشگاه های موجود قرار داد. آلدر فوئزس ابتدا از فناوری هیدروپردازش اختصاصی “Ecofining” هانیول استفاده خواهد کرد. هدف نهایی این است که سوخت جدید با همه دارایی های پالایشی سازگار باشد.

“مقدار قابل توجهی از [woody biomass] شرباکو توضیح داد که این امر در حال حاضر از لحاظ صنعتی تجمیع شده است ، اما امروز ارزش اقتصادی ندارد یا بسیار پایین است. اما این یک فرصت عالی برای ما است زیرا ذخیره کربن است که می توانیم از آن استفاده کنیم. ” حتی می تواند بازارهای جدیدی را برای شرکت های جنگلداری ، کشاورزی و حتی صنعت کاغذ باز کند که در حال حاضر زباله های زیستی زیادی تولید می کنند.

تحقیقات Alder Fuels توسط آژانس لجستیک دفاعی ایالات متحده و وزارت انرژی پشتیبانی می شود و شرباکو بر اهمیت مشارکت های دولتی و خصوصی برای حذف کربن زدایی در صنعت هوانوردی تاکید کرد. تغییرات آب و هوایی مورد توجه دولت جو بایدن واقع شده است و مشوق ها برای سوخت پایدار در حمل و نقل هوایی به احتمال زیاد به لایحه هزینه 3.5 تریلیون دلاری که کنگره در حال بحث بر آن است ختم می شود.

او گفت: “این یکی از وظایف دولت است ، کمک به گذار است.” “شما باید مشوق های فعلی را برای تغییر رفتار خود تشویق کنید ، در غیر این صورت آنها در برابر تغییرات مخرب مقاومت می کنند.”