شرکت خودروهای برقی ریویان به طور محرمانه برای IPO – TechCrunch ثبت نام کرده است

ریویان ، استارتاپ خودروهای الکتریکی که توسط تعدادی از سرمایه گذاران سازمانی و استراتژیک ، از جمله فورد و آمازون پشتیبانی می شود ، به طور محرمانه مدارک خود را به کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا ارائه کرده است تا در معرض دید عموم قرار گیرد.

اندازه و محدوده قیمت پیشنهادی پیشنهادی هنوز مشخص نشده است. در بیانیه مختصر آمده است ، انتظار می رود عرضه اولیه عمومی پس از اتمام روند بررسی SEC ، با توجه به شرایط بازار و سایر شرایط انجام شود.

پرونده محرمانه کمتر از دو ماه پس از اعلام ریویان مبنی بر بسته شدن 2.5 میلیارد دلار بودجه خصوصی توسط صندوق تعهد اقلیمی آمازون ، D1 Capital Partners ، فورد موتور و وجوه و حسابهای توصیه شده توسط T. Rowe Price Associates Inc. سومین نقطه ، Fidelity شرکت مدیریت و تحقیقات ، گروه سرمایه گذاری Dragoneer و Coatue نیز در آن دور شرکت کردند.

در زمان اعلامیه ژوئیه 2021 ، این شرکت ارزش گذاری پس از پول را به اشتراک نگذاشت.

این خودروساز برقی که در حال حاضر 7000 نفر در آن مشغول به کار هستند ، آماده تحویل وانت R1T خود در ماه سپتامبر است. جاده برای تولید R1T و یک SUV همراه نیاز به سرمایه دارد که ریویان در تأمین آن مشکل چندانی نداشته است.

Rivian تا به امروز تقریباً 10.5 میلیارد دلار سرمایه جمع آوری کرده است. در ماه ژانویه ، این شرکت 2.65 میلیارد دلار از سرمایه گذاران فعلی T. Rowe Price Associates Inc. ، Fidelity Management and Research Company ، Fund of Climate Pledge Fund of Amazon ، Coatue و D1 Capital Partners دریافت کرد. یک منبع مطلع در دور سرمایه گذاری در آن زمان به TechCrunch گفت که سرمایه گذاران جدید نیز در آن دور شرکت کردند ، که ارزش ریویان را به 27.6 میلیارد دلار رساند.

در حال توسعه….