شرکت بازرگانی شاهدانه Dutchie پس از دور جدید تامین مالی – TechCrunch ، ارزش گذاری را دو برابر می کند

هلندی ، یک شرکت چهار ساله در بند ، اورگان که برای ایجاد و مدیریت وب سایت های خود و مدیریت سفارشات ، ماهیانه از مخازن حشیش هزینه می گیرد ، امسال در حال راه اندازی است و دومین دور بزرگ سرمایه خود را افزایش می دهد-این بار 350 میلیون دلار سری D با ارزش 3.75 میلیارد دلار.

ارزش جدید بیش از دو برابر چیزی است که در ماه مارس اعلام شد ، زمانی که هلندی 200 میلیون دلار از بودجه سری C را به ارزش 1.7 میلیارد دلار دریافت کرد. در آن زمان ، ارزش گذاری تقریباً هشت برابر ارزش 200 میلیون دلاری بود که شرکت پس از بسته شدن 35 میلیون دلار در بودجه سری B در آگوست گذشته داشت.

آخرین دور بودجه توسط D1 Capital Partners و با مشارکت سرمایه گذاران فعلی از جمله Tiger Global ، Dragoneer ، DFJ Growth ، Thrive Capital ، Gron Ventures و Casa Verde Capital هدایت می شود. سرمایه گذاران جدید عبارتند از Willoughby Capital ، Glynn Capital و Park West Asset Management. آخرین دور سرمایه گذاری ، کل بودجه شرکت را به بیش از 600 میلیون دلار افزایش می دهد.

راس لیپسون ، بنیانگذار و مدیرعامل Dutchie دیروز با من در مورد بادهای جدی شرکت صحبت کرد ، که ناشی از تغییر جامعه در پذیرش وسیع تر محصولات حشیش ، مزایای سلامتی و سلامتی و ایالت های بیشتری است که قوانین دوستانه تری را تصویب می کند.

وی گفت: “حکم صادر شده است و شاهدانه یک نیروی خوب است. لیپسون به TechCrunch گفت این بزرگترین پیشرفتی است که ما از آن هیجان زده ایم. “فضای شاهدانه سریعترین صنعت در حال رشد است و 35 درصد در سال افزایش یافته است. هلندی با بیش از 5،000 درمانگاه در آمریکای شمالی کار می کند و 14 میلیارد دلار فروش سالانه برای این داروخانه ها پردازش کرده است. ما سالانه شاهد رشد 100 درصدی داروخانه ها بوده ایم. “

در واقع ، Dutchie به طور مداوم در حال تلاش برای پیشبرد صنعت با آموزش مستمر در مورد مزایای حشیش و حمایت از قانونی شدن بیشتر و کارهای نظارتی است. شاهدانه شاهد استارت آپ های بیشتری هستیم که فناوری را به بازار می آورند ، استعدادها و سرمایه گذاری را جذب می کنند. در آوریل ، Crunchbase گزارش داد که 357 میلیون دلار در شرکت های شاهدانه تا سال 2021 سرمایه گذاری شده است ، در حالی که پیش بینی کنندگان می گویند شاهدانه صنعت 100 میلیارد دلاری در ایالات متحده تا سال 2030 خواهد بود.

در اوایل سال جاری ، TechCrunch با سرمایه گذاران سرمایه گذاری خطرپذیر شاهدانه صحبت کرد. مورگان پاجیا ، مدیرعامل مدیریت سرمایه گذاری Poseidon ، می گوید: “2021 می تواند هیچ چیزی برای صنعت ما شگفت انگیز نباشد. ما انتظار داریم که جریان سرمایه از تقاضای منقبض شده به شدت افزایش یابد ، بازارهای عمومی خوب باعث عرضه اولیه سهام ، تعداد زیادی M&A و استارتاپ های نوآورانه جدید شود. “

در همین حال ، لیپسون گفت که Dutchie رابطه طولانی با D1 Capital داشت و به همراه سرمایه گذاران فعلی ، در ارتباط مداوم در مورد تجارت و مشتریان آن بود. برای مطابقت با تقاضا ، هلندی و D1 تصمیم گرفتند که زمان مناسبی برای سرمایه گذاری برای تسریع ماموریت برای ساده سازی عملیات داروخانه است.

لیپسون گفت ، هلندی قبلاً 100 میلیون دلار برای سرمایه گذاری در تحقیق و توسعه متعهد شده است ، بنابراین بخشی از بودجه جدید در آنجا مستقر می شود. او همچنین به تعداد 500 نفر کارمند این شرکت در 40 ایالت و کانادا اضافه می کند.

اکنون که شرکت وارد قلمرو سری D شده است ، از لیپسون پرسیدم که آیا IPO بخشی از اهداف آینده شرکت است یا خیر ، او گفت: “ما همیشه در حال بررسی همه فرصت ها هستیم.”

وی در مورد آینده صنعت شاهدانه گفت ، ما همچنان در همه زمینه ها شاهد پذیرش خواهیم بود ، به ویژه اینکه افراد بیشتری در زمینه یافتن محصول و روش مناسب آموزش دیده اند و بیشتر ایالت ها شاهدانه را قانونی کرده اند.

وی افزود: “ابتکارات بیشتری مانند قانون بانکداری ایمن برای کمک به بانک ها در ارائه خدمات برای مشاغل مربوط به حشیش و قانون بیشتر وجود دارد.” “ما در آینده نزدیک شاهد قانونی شدن فدرال نیستیم ، اما خوشبین هستیم که این قانون به وقوع خواهد پیوست.”