شرکت آمریکایی لیدار Luminar می خواهد وسایل نقلیه هوشمند چین را روشن کند

لومینار، سازنده لیدار در فهرست نزدک از فلوریدا، به عنوان بزرگترین بازار خودروی جهان برای قرار دادن وسایل نقلیه رانندگی خودکار و خودمختار در جاده ها، به چین وارد می شود.

آستین راسل، موسس و مدیرعامل لومینار، تا سال 2028، بیش از یک میلیون خودرو مجهز به لومینار در جاده های چین در راه خواهد بود. گفت این هفته در اتو شانگهای، یکی از بزرگترین نمایشگاه های تجاری خودرو در جهان.

دیدن ادامه جریان سرمایه گذاری خارجی در بخش خودرو بین دو ابرقدرت، با وجود تشدید بن بست آنها بر سر مسائلی مانند امنیت ملی، شاداب است. به هر حال، نادیده گرفتن بازار عظیم خودروی چین سخت است.

چین با 500 میلیون راننده خود مکانی مورد علاقه برای خودروسازان و تامین کنندگان خارجی است. بخش عمده‌ای از رشد شهاب‌آهنگی تسلا به دلیل موفقیت آن در چین است که اکنون بیش از نیمی از تحویل‌های آن را به خود اختصاص می‌دهد و به قطب تولیدی بزرگ برای غول خودروهای الکتریکی تبدیل شده است.

مردم چین نیز مایلند برای خودروهای هوشمندتر هزینه کنند. 60 درصد از مصرف‌کنندگان چینی که توسط McKinsey & Company در سال 2021 مورد بررسی قرار گرفتند، گفتند که احتمالاً یک خلبان بزرگراه پیشرفته سطح 4 را با قیمت کمتر از 10000 دلار خریداری می‌کنند، در حالی که این رقم در ایالات متحده 57 درصد و در آلمان تنها 36 درصد است. بنابراین تعجبی ندارد که خودروسازان چینی از غول های دولتی گرفته تا استارت آپ ها عجله دارند تا ویژگی های رانندگی خودکار را که هنوز هم به چرخ ها نیاز دارند، در خودروهای خود به عنوان نقطه فروش ادغام کنند.

Luminar موج استقبال از مصرف کنندگان در چین را جلب می کند. برای انجام این کار، این شرکت در Auto Shanghai اعلام کرد، برای انجام این کار، با TPK تایوان، یک تامین کننده کلیدی صفحه نمایش لمسی برای اپل و تسلا، همکاری می کند تا “یک کارخانه با حجم بالا را ایجاد و راه اندازی کند که ناشی از رشد سریع تقاضا برای Luminar در آسیا است.” . این به پایگاه‌های تولیدی موجود در ایالات متحده، تایلند، مکزیک و چین می‌افزاید.

در مرحله اولیه، کارخانه جدید TPK، که مکان آن فاش نشده است، انتظار می‌رود تا سالانه 600000 حسگر لیدار را برای خدمات رسانی به مشتریانی مانند مرسدس بنز تولید کند که به تازگی قراردادی «چند میلیاردی» برای استفاده از لیدارهای Luminar در خود امضا کرده است. خودروهای نسل بعدی

باید دید که آیا این مرکز تولیدی جدید آسیایی سفارشات مشتریان Luminar را در خارج از این قاره نیز انجام خواهد داد یا خیر. اما چین قطعا سهم زیادی در فروش آن خواهد داشت. این شرکت گفت که از بیش از 20 مدل خودروی تولیدی لومینار که اکنون در آن طراحی شده است، اکثر آنها برای بازار چین در نظر گرفته شده اند.

مشتری مهم دیگری هم هست ولوو در اتو شانگهای پرده برداری کرد که SUV تمام الکتریکی آن EX90 Excellence که با لیدارهای Luminar عرضه می شود، ابتدا در چین عرضه می شود.

TechCrunch برای جزئیات بیشتر در مورد نقشه راه خود در چین با Luminar تماس گرفته است.

پیوند با TPK فراتر از شراکت تولیدی آنها است. طبق اعلام Luminar، TPK همچنین در حال برنامه ریزی برای خرید سهام Luminar است تا منعکس کننده “اعتقاد خود به پتانسیل Luminar” باشد. سهام سازنده لیدار از زمان رسیدن به 37 دلار در فوریه 2021 بیش از 80 درصد از ارزش خود را از دست داده است.

لومینار با رقبای داخلی در چین روبرو است، از Hesai که به تازگی در ایالات متحده عرضه شده است. Robosense، که همکاری طولانی مدت با روباتاکسی چینی DeepRoute را تضمین کرده است. و Livox، سازنده ساده لیدار که از غول پهپاد DJI بیرون آمد.