شایعه پشتیبانی اپل از ماهواره آیفون ممکن است برای تماس ها و پیام های اضطراری باشد – TechCrunch

بر اساس این گزارش ، ویژگی های ماهواره ای شایعه شده برای آیفون های آینده فقط برای موارد اضطراری محفوظ است مال بلومبرگ مارک گورمن. چند روز پیش ، گزارشی از تحلیلگر مشهور مینگ چی کو گفت که آیفون های بعدی با پشتیبانی از تماس ها و پیام های ماهواره ای Low Earth Orbit عرضه می شوند. اما منابع گورمن گفتند که اپل حداقل در حال حاضر دستگاه های خود را به تلفن های ماهواره ای واقعی تبدیل نمی کند. در عوض ، گفته می شود غول فناوری حداقل دو ویژگی مرتبط با شرایط اضطراری را با تکیه بر شبکه های ماهواره ای توسعه می دهد.

اولین ویژگی پیام اضطراری از طریق ماهواره نامیده می شود و به عنوان یک پروتکل سوم ، همراه با iMessage و SMS ، به برنامه Messages اضافه می شود. ظاهراً اسم رمز آن Stewie در داخل شرکت است و به کاربران این امکان را می دهد که حتی در مواقعی که هیچ سیگنالی وجود ندارد ، به خدمات اضطراری پیامک ارسال کنند ، که در مواقع اضطراری در مکان های دور افتاده ، مانند کوه ها و جنگل ها بسیار مفید به نظر می رسد.

این ابزار همچنین به کاربران این امکان را می دهد تا به سادگی با تایپ کردن SOS اضطراری در خط گیرنده ، به مخاطبین اضطراری خود پیام ارسال کنند. پیامها به طول کوتاهتری محدود می شوند ، اما مخاطبین فرستنده حتی اگر تلفن آنها بر روی “مزاحم نشوید” تنظیم شده است ، برای آنها اعلان دریافت می شود. پیام های ماهواره ای به جای آبی یا سبز به صورت حباب خاکستری ظاهر می شوند تا بتوان آنها را به راحتی شناسایی کرد. در نهایت ، این ویژگی می تواند تماس های تلفنی را نیز انجام دهد.

گفته می شود اپل در حال کار بر روی ویژگی ماهواره دوم است که به کاربران امکان می دهد شرایط بحرانی مانند سقوط هواپیما و آتش سوزی را گزارش دهند. این سیستم به کاربران این امکان را می دهد که حادثه را به طور گسترده گزارش دهند و از آنها اطلاعات خاصی را درخواست می کند ، مانند این که آیا کسی به خدمات جستجو و نجات احتیاج دارد یا کسی در مجاورت مسلح است. همچنین می تواند به طور خودکار مکان گزارشگر و اطلاعات آنها را از برنامه Health مانند سابقه پزشکی ، سن ، داروها و اطلاعاتی مانند قد و وزن آنها به مقامات ارسال کند. این ویژگی همچنین می تواند مخاطبین اضطراری خبرنگار را برای آنها مطلع کند.

در حالی که هر دو ویژگی مفید به نظر می رسند ، در دسترس بودن آنها توسط موقعیت ماهواره ای و دسترسی محدود می شود. آنها ممکن است برای برخی مناطق کار نکنند و در برخی موارد ، کاربران ممکن است مجبور شوند در جهت خارج از منزل در مسیری مشخص حرکت کنند که آیفون آنها می تواند به ماهواره متصل شود. همچنین ، منابع گورمان گفتند بعید است که ویژگی ها قبل از پایان سال آماده شود ، به این معنی که آیفون های بعدی که انتظار می رود در ماه سپتامبر معرفی شوند هنوز قادر به ارسال پیام از طریق ماهواره نیستند.

یادداشت ویراستار: این پست در ابتدا در Engadget ظاهر شد.