شاید اینستاگرام دیگر برنامه اشتراک گذاری عکس نباشد ، اما Glass-TechCrunch است

اینستاگرام هنگامی که آدام ماسری ، سرپرست محصول ، در ماه ژوئن گفت که این برنامه “دیگر فقط یک برنامه به اشتراک گذاری عکس مربع نیست” ، سرفصل خبرها (از جمله این مورد) شد ، زیرا تمرکز خود را بر خرید و فیلم متمرکز کرده است. اما این عکاسانی را که می خواهند تجربه اشتراک گذاری عکس اجتماعی داشته باشند کجا می گذارد؟

به گفته تام واتسون ، طراح سابق محصول در فیس بوک و پینترست ، عکاسان مدتی فاقد شبکه اجتماعی بوده اند. به همین دلیل ، واتسون با بنیانگذار استفان بورس ، Glass را ساخت ، یک برنامه iOS مبتنی بر اشتراک که برای خانه عکاسان طراحی شده است.

من همیشه عکاسی را دوست داشتم و وقتی فلیکر توسط یاهو خریداری شد ، این لحظه غم انگیزی برای من بود. واتسون به TechCrunch گفت: “من عاشق چنین جامعه عکاسی عجیب و غریب هستم.” “سپس مشاهده کردید که اینستاگرام با استفاده از مشعل وارد فضای تلفن همراه می شود. اما وقتی فیس بوک اینستاگرام را خریداری کرد ، من در فیس بوک بودم ، و شما به نوعی می دیدید که ناگزیر همان جایی خواهد بود که امروز است. “

برای کسانی که به شبکه های اجتماعی رایگان و دارای تبلیغات عادت کرده ایم ، ممکن است پرداخت هزینه ماهانه برای یک برنامه ناآشنا باشد. هزینه استفاده از شیشه 4.99 دلار در ماه (یا 29.99 دلار در سال) در ماه است ، اما می توانید آن را به مدت 14 روز بدون هزینه امتحان کنید. با این وجود ، برنامه اطلاعات پرداخت App Store شما را بلافاصله می گیرد ، بنابراین می تواند مانعی برای ورود افرادی باشد که نگران هستند یادشان نرود قبل از پایان دوره آزمایشی ، Glass را حذف کنند ، در صورتی که مایل به ادامه آن نباشند. اما این مدل عمدی است. واتسون و بورسژه به طور خاص سعی می کنند برنامه خود را – که تنها پنج عضو تیم دارد – بدون هیچ گونه سرمایه گذاری یا درآمد تبلیغاتی بسازند. آنها فقط می خواهند به جامعه عکاسان خود پاسخ دهند.

واتسون گفت: “من می خواستم کاری متفاوت انجام دهم و با یک مدل اشتراک اجتماعی شروع کنم و بدون سرمایه خطرناک راه اندازی کنم.” “ما در گذشته مشاهده کرده ایم که وقتی سرمایه گذاری خطرپذیر می کنید و به ماه می روید ، چه اتفاقی می افتد. شما همچنان از جامعه عکاسان خود دور می شوید تا گسترده تر شوید. “

اعتبار تصویر: شیشه

از لحظه ای که برنامه Glass را باز می کنید ، مشخص است که تأکید بر خود عکاسی است. وقتی عکاسان را دنبال می کنید ، پست های آنها در فید تصاویری ظاهر می شود که برای به حداقل رساندن حواس پرتی طراحی شده اند. عکس ها کل صفحه را اشغال می کنند و تنها در صورتی که آنها را به سمت راست بکشید می توانید ببینید چه کسی آنها را پست کرده است. وقتی روی یک تصویر کلیک می کنید ، می توانید عنوان آن و سایر اطلاعات مربوط به نحوه گرفتن عکس را مشاهده کنید. شما می توانید از طریق نظرات با دیگران ارتباط برقرار کنید ، اما در عکس ها لایک وجود ندارد – این یک انتخاب طراحی عمدی است ، اگرچه واتسون می گوید برخی از کاربران درخواست دکمه پسندیدن را دارند ، حتی اگر فقط به آنها در علامت گذاری تصاویر برای مرور بعدی کمک کند. در هفته های آینده ، Glass ویژگی های کشف مانند دسته بندی عکس ها را راه اندازی می کند. شیشه همچنین دارای یک صفحه بازخورد است که به کاربران امکان می دهد ویژگی ها را درخواست کرده و ایده های دیگر کاربران را مثبت یا منفی اعلام کنند. اگر Glass پیشنهاد خود را پیشنهاد کند ، روی صفحه در حال پیشرفت است.

گرچه این تنها در مراحل اولیه خود است ، اما Glass قبلاً با ارائه داده های EXIF ​​خود را از Instagram یا VSCO متمایز می کند ، که مانند آب نبات برای “عصبانیت های عکاسی” است که Glass امیدوار است آنها را جذب کند. داده های EXIF ​​نشان می دهد که یک عکاس از چه دوربینی استفاده کرده است ، همچنین ISO عکس ، دیافراگم ، سرعت شاتر و فاصله کانونی را نشان می دهد. این داده ها و احساس اجتماع چیزی بود که مردم را در روزهای اولیه به Flickr کشاند ، اما وقتی یاهو به کاربران یک تا ترابایت داده رایگان داد ، بیشتر به یک آرشیو شخصی تبدیل شد تا یک جامعه. سپس ، وقتی SmugMug Flickr را از یاهو در سال 2018 خریداری کرد ، سعی کرد تنها با استفاده از 1000 عکس رایگان به کاربران رایگان کمک کند و هشدار داد که در صورت عدم ارتقاء به برنامه پولی ، می توانند عکس های کاربران رایگان را حذف کنند.

شیشه همچنین با ایجاد تنوع بیشتر در اندازه تصویر در برنامه ، برای عکاسان جذاب است – حداکثر نسبت تصویر 16 * 9 است که اندازه عکس های استاندارد دوربین را در بر می گیرد. اما در اینستاگرام ، حتی بعد از اینکه پلت فرم از نقاشی تصویر مربع خود دور شد ، امکان ارسال عکس های عمودی از اکثر دوربین ها بدون برش آنها وجود ندارد. مانند VSCO ، Glass تعداد دنبال کننده هر کاربر را نشان نمی دهد ، اگرچه می توانید نظرات را مشاهده کنید. در حالی که نمی توانید تعداد دنبال کننده های شخص دیگری را ببینید ، می توانید ببینید چه کسی حساب شخصی شما را دنبال می کند.

“ما فکر کردیم که این امر برای ایمنی مهم است. اگر کسی شما را دنبال می کند ، باید بدانید این شخص کیست و بتوانید او را مسدود کنید. ” “ما واقعاً می خواستیم از روز اول ویژگی های مسدودسازی و گزارش دهی ایجاد کنیم.”

واتسون از به اشتراک گذاشتن تعداد کاربرانی که این برنامه را بارگیری کرده اند خودداری کرد ، اما واتسون گفت “از پاسخ” شیشه “بسیار خوشحال است. در ماه اوت با یک لیست انتظار راه اندازی شد و چهارشنبه این برنامه برای همه کاربران iOS باز شد. هدف لیست انتظار ایجاد هیاهو نبود ، بلکه اطمینان حاصل کرد که تجربه کاربری صاف باقی می ماند و برنامه بیش از حد بارگیری نمی شود. در زمان راه اندازی لیست انتظار برنامه در ماه آگوست ، واتسون به TechCrunch گفت که Glass روزانه صدها دعوت نامه را به بیرون ارسال می کند.

واتسون گفت: “من مدتها در اینترنت بودم و قبلاً احساس می کردم فضای دنج تر و امن تری وجود دارد.” “امیدوارم با در اختیار داشتن این مدل اشتراک ، این فضاها دوباره کمی بیشتر احساس شوند.”