سوان 18.7 میلیون دلار برای ارائه خدمات بانکی تعبیه شده – TechCrunch ، جمع آوری می کند

استارتاپ فرانسوی Swan سرمایه مالی 18.7 میلیون دلاری سری A (16 میلیون یورو) به رهبری Accel جمع آوری کرده است. این شرکت یک پلت فرم بانکی به عنوان خدمات برای سایر محصولات و خدمات ارائه می دهد.

سرمایه گذاری جاسازی شده در چند سال گذشته روند مهمی در فناوری اطلاعات بوده است. شرکت هایی که در این فضا فعالیت می کنند به سایر شرکت ها خدمات مالی ارائه می دهند. این مشتریان به عنوان یک کانال توزیع خدمات مالی عمل می کنند و شرکت مالی تعبیه شده به عنوان ستون فقرات همه امور مالی عمل می کند.

به این ترتیب ، برخی از شرکت هایی که مایل به اجرای خدمات مالی نیستند ، هنوز می توانند خدمات مالی ارائه دهند. و سایر شرکت ها می توانند در محصولات مبتنی بر API تخصصی باشند که برخی از ویژگی های جدید را برای مشتریان خود باز می کند.

Swan با شرکت های SaaS ، بازارها و حتی سایر استارتاپ های fintech همکاری می کند تا بتوانند ویژگی های بانکی با برچسب سفید را ارائه دهند. به عنوان مثال ، می توانید از API Swan برای ایجاد حساب و کارت با استفاده از تماس های API استفاده کنید.

سرمایه گذاران موجود Creandum و Bpifrance نیز در دور بودجه امروز شرکت کردند. برخی از مشتریان Swan عبارتند از Agicap ، Alma ، Expensya ، Fintecture ، Mon Bel Appart ، Pennylane و Ride.

وقتی صحبت از ایجاد حساب می شود ، هر حساب IBAN مخصوص به خود را دارد. مشتریان نهایی می توانند با استفاده از رابط بانکداری وب طراحی شده توسط Swan به آن حساب ها دسترسی پیدا کنند. مشتریان Swan می توانند رابط کاربری خود را بر روی داده های Swan طراحی کنند.

در مورد کارت ها ، Swan به شما امکان می دهد کارت های مجازی و فیزیکی تولید کنید. آنها با Apple Pay و Google Pay کار می کنند. مشتریان قو می توانند برخی از ویژگی ها مانند برداشت دستگاه خودپرداز را محدود کنند ، یا می توانند به مشتریان خود اجازه دهند کارت های خود را مستقیماً کنترل کنند.

این استارتاپ دارای مجوز پول الکترونیکی است و می تواند خدمات را در سراسر منطقه اقتصادی اروپا ارائه دهد. همچنین الزامات نظارتی مانند تأیید هویت و تشخیص تقلب را برآورده می کند. حل این نقاط درد به تنهایی یک نقطه فروش مهم است زیرا مشتریان سوان مجبور نیستند خودشان الزامات قانونی را مدیریت کنند.

با دور سرمایه گذاری امروز ، شرکت قصد دارد در اوایل سال 2022 با یک دفتر جدید به آلمان گسترش یابد. سوان با شرکت بانکداری مستقر در برلین Solarisbank رقابت خواهد کرد. اما Swan همچنین قصد دارد به توسعه دهندگان اجازه دهد از API های این شرکت مستقیماً با یک مدل سلف سرویس استفاده کنند.

“جاه طلبی ما برای این دور تأمین مالی ارائه ویژگی های بانکی با طعم محلی است که برای بسیاری از بازارهای محلی اتحادیه اروپا تخصصی است: ایده آل در هلند ، ایبان از DE در آلمان شروع می شود ، حسابهای سپرده سرمایه در فرانسه و موارد دیگر!” نیکولاس بنادی ، بنیانگذار و مدیر عامل شرکت در بیانیه ای گفت.

همانطور که ممکن است متوجه شده باشید ، fintech تبدیل به یک عمودی شلوغ برای استارتاپ های فناوری شده است. با استراتژی B2B2C ، سوان مجبور نیست یک برنامه فوق العاده مالی ایجاد کند تا با میلیون ها کاربر به عنوان نقطه تماس اصلی مالی تبدیل شود. و به احتمال زیاد بسیاری از مردم در حال حاضر بدون اطلاع از خدمات Swan استفاده می کنند.