سهام اسنپ به دلیل درآمد ضعیف و کاهش درآمد تبلیغاتی 24 درصد کاهش یافت

اسنپ، شرکت مادر اسنپ چت، پس از گزارش درآمد سه ماهه اول در روز پنجشنبه، شاهد افت 20 درصدی سهام خود در معاملات پس از ساعت کاری بوده است.

این شرکت برآورد درآمد 1 میلیارد دلاری وال استریت را از دست داد و این سه ماهه را با 989 میلیون دلار به پایان رساند. این رقم نسبت به مدت مشابه سال گذشته 7 درصد کاهش داشته و این اولین بار از زمانی که اسنپ عمومی شد، درآمد کاهش یافته است.

اسنپ ​​این کاهش رتبه را به دلیل تقاضای «اختلال» برای تبلیغات پس از ارتقاء پلتفرمی که در آن تبلیغات می‌فروشد، نسبت داد. همچنین ممکن است با تغییرات حریم خصوصی اپل مرتبط باشد که جمع آوری داده ها و هدف قرار دادن تبلیغات را برای تبلیغ کنندگان دشوارتر می کند.

این شرکت تنها شرکتی نیست که تاثیر کاهش درآمد تبلیغات دیجیتال را تجربه کرده است. به عنوان مثال، درآمد تبلیغات YouTube در سه ماهه اول 3 درصد کاهش یافت. و به عنوان یک شرکت کوچکتر که در بین کاربران Gen Z محبوب است، اسنپ با رقابت TikTok روبرو است.

شرکت‌های بزرگ‌تری مانند متا شروع به افزایش درآمد تبلیغاتی می‌کنند. درآمد شرکت مادر فیس‌بوک در روز چهارشنبه گزارش داد که درآمد خود را کاهش داده است که نشان می‌دهد متا در حال خروج از رکود نزولی خود و رشد درآمد است.

اسنپ ​​همچنین زیان خالص 329 میلیون دلاری را ثبت کرد که به اندازه 360 میلیون دلاری که شرکت در سه ماهه اول 2022 از دست داد نیست.

تعداد کاربران روزانه این شرکت نسبت به سال گذشته 15 درصد افزایش یافته و به 383 میلیون نفر رسیده است که مدیر عامل شرکت ایوان اشپیگل می گوید که به شرکت کمک می کند تا رشد درآمد را تسریع کند.

همانطور که در صنعت فناوری به یک امر عادی تبدیل شده است، اسنپ در سال گذشته مجبور به اخراج کارکنان خود شده و سعی در کاهش هزینه ها با کاهش تولید محصولاتی مانند نسخه های اصلی، مینی ها و بازی ها، سخت افزار و غیره دارد. این شرکت اکنون به سمت تلاش‌های بیشتر متمرکز بر هوش مصنوعی می‌رود.

هفته گذشته، اسنپ چت ربات مجهز به OpenAI خود را با نام My AI راه اندازی کرد که به کاربران اسنپ چت اجازه می دهد به صورت جداگانه یا گروهی با ربات چت کنند. این شرکت گفت که کاربران روزانه بیش از 2 میلیون پیام برای ربات ارسال می‌کنند، اما این می‌تواند عامل جدید اولیه باشد مگر اینکه محصول بهبود یابد. اسنپ ​​چت متعاقباً شاهد افزایشی در بررسی‌های تک ستاره‌ای بود که کاربران در مورد چت بات صحبت کردند و خواستار حذف آن شدند.

اسنپ ​​همچنین در تلاش است تا درآمد حاصل از اشتراک را افزایش دهد. این شرکت اشتراک ماهانه ۴ دلاری را برای Snapchat+ ارائه می‌کند که ویژگی‌هایی مانند صداهای اعلان سفارشی، کنترل‌های انقضای داستان، تصاویر پس زمینه چت قابل تنظیم و موارد دیگر را ارائه می‌دهد. اسنپ ​​همچنین اعلام کرده است که مشترکینی که امروزه حدود 3 میلیون نفر از آنها وجود دارد (تقریباً 1٪ از کاربران فعال روزانه)، اواخر امسال به ویژگی دسترسی خواهند داشت که به هوش مصنوعی من اجازه می دهد با ایجاد تصویری بر اساس یک اسنپ بصری به آنها پاسخ دهد. گفتگو.

در طول سه ماهه، اسنپ همچنین خدمات AR Enterprise را راه اندازی کرد، یک تجارت جدید SaaS، تا مجموعه فناوری AR خود را به شرکت های دیگر بفروشد.

اشپیگل در بیانیه‌ای گفت: «ما برای سرعت بخشیدن به رشد درآمد خود کار می‌کنیم و از این فرصت برای ایجاد بهبودهای قابل توجهی در پلتفرم تبلیغاتی خود استفاده می‌کنیم تا به افزایش بازگشت سرمایه برای شرکای تبلیغاتی خود کمک کنیم.»

بسیاری از این تغییرات هنوز به درآمد قابل توجهی برای این شرکت که در پایان روز هنوز با تجارت اصلی تبلیغات خود دست و پنجه نرم می کند، آشکار نشده است.