سهام آمازون به دلیل از دست دادن درآمد، افزایش هزینه ها به دلیل شرایط کلان اقتصادی سقوط می کند – TechCrunch

خیلی سخت است که نسبت به شرکتی با ارزش حدود 1.75 تریلیون دلار احساس بدی داشته باشیم، بنابراین این کار را نخواهیم کرد. اما سهامداران سهام آمازون در معاملات بعد از ساعت کاری امروز بعد از ظهر کمی آب می خورند. آمازون نتایج سه ماهه سوم سال 2021 خود را امروز پس از زنگ اعلام گزارش کرد و عملکرد اخیر خود را که شامل از دست دادن درآمدها و سودهای بالا و پایین بود، شرح داد.

در سه ماه منتهی به 30 سپتامبر 2021، غول تجارت الکترونیک و رایانش ابری 110.8 میلیارد دلار درآمد گزارش کرد که 15 درصد نسبت به دوره سال قبل افزایش داشت. آمازون همچنین درآمد خالص 3.2 میلیارد دلاری را در این دوره یا 6.12 دلار به ازای هر سهم گزارش کرده است.

تحلیلگران انتظار داشتند که این شرکت درآمد 111.6 میلیارد دلاری و سود هر سهم 8.92 دلار را ثبت کند. درآمد خالص این شرکت در مقایسه با سال گذشته حدود 49 درصد کاهش یافته است.

همانطور که امروز بعدازظهر برای شما نامه نوشتیم، سهام آمازون کمی بیش از 5 درصد کاهش یافت.

اما در حالی که عملکرد سه ماهه سوم آمازون از نقطه نظر خارج شد – واحد AWS این شرکت رشد سریع درآمد را بر اساس سال به سال گزارش کرد و چیزی را برای طرفداران این شرکت ارائه داد – یادداشت های Q4 آن ممکن است نتایج بعدی آن را تحت الشعاع قرار دهد. مدیر عامل جدید این شرکت، اندرو جاسی، در خلاصه درآمد شرکت موارد زیر را بیان کرد:

در سه ماهه چهارم، ما انتظار داریم چندین میلیارد دلار هزینه اضافی در کسب و کار مصرف کننده خود متحمل شویم زیرا از طریق کمبود نیروی کار، افزایش هزینه دستمزدها، مسائل زنجیره تامین جهانی، و افزایش هزینه های حمل و نقل و حمل و نقل مدیریت می کنیم – همه در حالی که هر کاری را که لازم است انجام می دهیم. تاثیر آن بر مشتریان و شرکای فروش در این فصل تعطیلات را به حداقل برسانید.

مدیر اجرایی هزینه‌های قریب‌الوقوع را به‌عنوان پیشبرد مشتری تعریف کرد و استدلال کرد که گرفتن ضربه‌های کوتاه‌مدت برای نتایج بلندمدت منطقی است. سرمایه گذاران به اندازه کافی از وعده جریان های نقدی آتی برای جلوگیری از کاهش ارزش بازار شرکت تا چند ده میلیارد راضی نبودند.

اما همانطور که اشاره کردیم، با توجه به اینکه آمازون درآمد خالص ماهانه 1 میلیارد دلاری را در سه ماهه سوم گزارش کرده است، احساس بدی برای شرکت سخت است.

درآمدهای ابری عنصری از درآمد آمازون است که ما در TechCrunch بیشترین توجه را به آن داریم، بنابراین بیایید نگاهی به داده ها بیاندازیم. ابتدا، در اینجا نحوه عملکرد بخش AWS شرکت از نظر درآمد و درآمد عملیاتی آمده است:

بنابراین حدود 4.5 میلیارد دلار درآمد سالانه جدید و حدود 1.5 میلیارد دلار درآمد عملیاتی جدید. برای کسانی که کنجکاو هستند، هم AWS و هم درآمد و هزینه های عملیاتی در پنجره سال به سال حدود 39 درصد رشد داشته اند. اکنون بیایید نگاهی دقیق تر به معیارهای رشد خالص بیندازیم:

این مجموعه داده قابل توجه است زیرا AWS سریعترین بخش در حال رشد در آمازون است. در حالی که این شرکت به لطف فعالیت های تجارت الکترونیکی خود عمدتاً در سرفصل اخبار قرار دارد، اکنون توسط گروه ابری ساکت تر خود هدایت می شود. چقدر طول می کشد تا سرمایه گذاران تقاضا کنند که شرکت به دو قسمت تقسیم شود تا قفل ارزش باز شود؟