سرویس تشخیص سوئدی Truecaller به دنبال افزایش بیش از 100 میلیون دلار در IPO-TechCrunch است

Truecaller ، که از خدمات شناسایی تماس گیرنده استفاده می کند ، روز چهارشنبه گفت که به دنبال جمع آوری 116 میلیون دلار در عرضه عمومی اولیه در نزدک استکهلم است.

بر اساس گزارش های اولیه رسانه های محلی ، این شرکت 12 ساله که مقر آن در استکهلم قرار دارد و هند را بزرگترین بازار کاربران خود می داند ، قصد دارد حدود 3 میلیارد دلار در IPO ارزش گذاری کند. این شرکت اعلام کرد که قصد دارد فهرست بندی خود را تا سه ماهه چهارم سال جاری انجام دهد.

بر اساس مکالمات گذشته TechCrunch با بنیانگذار و مدیر اجرایی Truecaller ، آلن ممدی ، این شرکت ، که 278 میلیون کاربر فعال ماهانه جمع آوری کرده است ، حداقل دو سال است که بر روی عرضه عمومی اولیه خود کار می کند.

این شرکت Sequoia Capital و Atomica را از جمله سرمایه گذاران قبلی خود می داند. به گفته Crunchbase ، در طول این سالها بیش از 95 میلیون دلار جمع آوری کرده است. شش سال پیش ، این شرکت با برخی از سرمایه گذاران برای جمع آوری 100 میلیون دلار دیگر به ارزش 1 میلیارد دلار مشارکت داشت ، TechCrunch گزارش داد ، اما این معامله هرگز عملی نشد.

یکی از اهداف ما در سال جاری آماده سازی Truecaller برای IPO بوده است. با تشکر از بازخورد قوی که از سرمایه گذاران بالقوه دریافت کرده ایم ، برداشتن گام بعدی در این فرایند بسیار هیجان انگیز است. فهرست Truecaller نه تنها یک نقطه عطف برای نامی است [the other co-founder]من و همه کارکنان ما که در ساخت Truecaller در پلتفرم فوق العاده ای که امروزه وجود دارد ، و همچنین در حال رشد اکوسیستم فناوری سوئدی مشارکت داشته ایم. “

“با وجود اینکه ما دوازده سال را در سفر باورنکردنی خود می گذرانیم ، ما معتقدیم که این تازه آغاز راه است و ما استراتژی روشنی برای ادامه رشد و توسعه خدمات و محصولات خود داریم. من مشتاقانه منتظر استقبال سهامداران فعلی و جدید در این سفر هستم. “

سرویس Truecaller به کاربران اجازه می دهد تا با شناسایی تماس گیرندگان از تماس های اسپم جلوگیری کنند و همچنین متون مشابه را فیلتر می کند. این سرویس در بسیاری از نقاط جهان محبوب است ، اما هند ، جایی که هر ماه ده ها تماس از این قبیل دریافت می کند ، بزرگترین بازار Truecaller توسط کاربران است.

حتی در حالی که اپل و گوگل در سال های اخیر ویژگی شناسه تماس گیرنده را در سیستم عامل های تلفن همراه خود بهبود بخشیده اند و چندین اقدام دیگر را برای جلوگیری از تماس های ناخواسته انجام داده اند ، پیشنهادات Truecaller بی نظیر است.

این شرکت – که درآمد عملیاتی آن در سال 2020 بالغ بر 57 میلیون دلار بود ، در مقایسه با 22 میلیون دلار در سال 2018 – به دسته های دیگری مانند خدمات مالی در سال های اخیر در هند گسترش یافته است.

Truecaller آخرین خروجی عمومی برای Sequoia Capital India در سال جاری خواهد بود. صندوق سرمایه گذاری ، پرکارترین سرمایه گذار در استارتاپ های هندی ، امسال پنج خروج از جمله استارتاپ تحویل غذا Zomato و Indigo Paints را مشاهده کرده است.

Truecaller ارتباطات را هوشمندتر ، ایمن تر و کارآمدتر در سراسر جهان کرده است. با افزایش استفاده از تلفن های هوشمند در سطح جهان ، تقلب و ارتباطات ناخواسته به دنبال آن رخ داده است ، و Truecaller به یک بستر ضروری برای مصرف کنندگان و مشاغل تبدیل شده است. با تمرکز واضح بر نوآوری و رشد ، Truecaller در سفری هیجان انگیز است تا با محصولات حتی بهتر به کاربران بیشتری دسترسی پیدا کند. “