سرمایه گذاری Goodyear Ventures، Porsche Ventures در شرکت سنجش مجازی Tactile Mobility – TechCrunch

استارت‌آپ اسرائیلی Tactile Mobility از داده‌های حسگر وسایل نقلیه موجود استفاده می‌کند تا خودروها را قادر می‌سازد تا جاده را به گونه‌ای احساس کنند که از طریق پلتفرم ابری خود اطلاعاتی در مورد خودرو و جاده ایجاد کند. روز چهارشنبه، Tactile افزایش 27 میلیون دلاری سری C را اعلام کرد که از آن برای توسعه بیشتر حسگرهای مجازی، گسترش محصولات خود و تقویت پلت فرم ابری خود استفاده خواهد کرد – طبق گفته شهر، همه اینها به 20 استخدام جدید در تحقیق و توسعه در سال جاری نیاز دارند. بین نون، مدیر عامل شرکت لمسی.

دور تأمین مالی، که مجموع بودجه Tactile را به 47 میلیون دلار می‌رساند، توسط دلک موتورز، با سرمایه‌گذاری استراتژیک Goodyear Ventures و Porsche Ventures و حمایت Union Group، The Group Ventures، Zvi Neta (AEV)، Giora Ackerstein و Doron Livnat هدایت شد.

Bin-Nun به TechCrunch گفت: “شرکت ما اساساً به دو بخش تقسیم می شود – جمع آوری داده و کسب درآمد از داده ها.” ما جمع‌آوری داده‌ها را با یک نرم‌افزار بسیار منحصربفرد انجام می‌دهیم که آن را پردازشگر لمسی (TP) می‌نامیم که در واحد کنترل موتور شاسی نصب شده است. با TP، ما می‌توانیم حسگرهای مجازی غیربصری متعددی را برای OEM ایجاد کنیم که بیشتر ایمنی، عملکرد و لذت رانندگی را بهبود می‌بخشد.

بخش دوم مدل کسب‌وکار Tactile حول پلتفرم ابری آن به نام Tactile Cloud (TC) می‌چرخد، جایی که داده‌های حسگرهای مجازی به منظور ایجاد نقشه‌های لمسی که DNA خودرو یا DNA سطح جاده را توصیف می‌کنند، آپلود می‌شوند. سپس این نقشه ها می توانند به OEM ها، مقامات حمل و نقل، شهرداری ها، شرکت های بیمه، شرکت های تایر، Tier 1 و دیگران فروخته شوند.

از بین 23 حسگر مجازی، Bin-Nun می‌گوید لمسی در وسایل نقلیه کار می‌کند، مهمترین موردی که شرکت روی آن کار کرده است تخمین چسبندگی لاستیک آن با BMW است که چسبندگی بین خودرو و جاده را در حین حرکت خودرو اندازه‌گیری می‌کند. طبق گفته مدیر عامل، TP شرکت Tactile در سال 2.5 میلیون خودروی BMW است که به این معنی است که میلیون ها وسیله نقلیه به صورت غیرفعال سطوح جاده را برای این شرکت نقشه برداری می کنند.

نقشه‌برداری از جاده‌ها با اندازه‌گیری چسبندگی لاستیک، Tactile را قادر می‌سازد تا مواردی مانند چاله‌ها، ترک‌های جاده، لغزندگی، بارش برف و موارد دیگر را ترسیم کند. این اطلاعات را می توان در زمان واقعی جمع آوری کرد و در سایر وسایل نقلیه ای که در یک منطقه خاص در حال پرسه زدن هستند بارگیری کرد، که ممکن است به رانندگان نسبت به شرایط نامناسب جاده و بهبود ایمنی هشدار دهد. تجزیه و تحلیل همچنین می تواند از طریق یک گزارش برای اشخاص ثالث مانند شرکت های نقشه برداری، مقامات جاده یا مدیران ناوگان برای شناسایی مناطق پرخطر در جاده به اشتراک گذاشته شود.

Tactile دارای یک مدل سهم درآمد با OEM هایی است که با آنها کار می کند تا بتواند از هر داده ای که در فضای ابری خود جمع آوری می کند، کسب درآمد کند. Bin-Nun می‌گوید که این استارت‌آپ بیش از 30 اثبات مفهومی و آزمایشی را با هفت OEM انجام داده است، اما تنها با BMW به توانایی‌های سطح تولید رسیده است.

تا به حال، ما یک شرکت 25 نفره بوده ایم. اکنون ما 40 کارمند هستیم، بنابراین در توانایی خود برای گسترش کمی محدود بودیم.» می‌توانید تصور کنید که به‌عنوان یک شرکت کوچک که پروژه‌ای را برای BMW اجرا می‌کند، ما کاملاً مشغول پیاده‌سازی و ادغام با BMW و تمام آزمایش‌هایی بودیم که باید انجام می‌دادیم تا با درخواست‌های آنها مطابقت داشته باشیم، بنابراین می‌خواهیم اکنون بتوانیم کار کنیم. به موازات بسیاری از OEM ها.

این به معنای توسعه سنسورهای دیگر خود است تا این شرکت بتواند خدمات و بینش بیشتری را به مشتریان ارائه دهد. به عنوان مثال، برخی از OEM ها به سلامت تایر علاقه مند هستند. Tactile می‌گوید که می‌تواند عمق آج تایر را در حین رانندگی بسیار دقیق اندازه‌گیری کند، که می‌تواند به OEMها بگوید که آیا تایر نیاز به تعویض دارد یا با توجه به نوع لاستیک و زمین، راننده چگونه باید رانندگی کند.

Bin-Nun گفت: “یکی دیگر از موارد مهم و دلیل سرمایه گذاری Goodyear در این شرکت این است که ما می توانیم به دقت اندازه گیری کنیم که آیا تایر خیلی سفت است یا نه.” “آنها درست پس از سرمایه گذاری در این دور، آزمایشی را با ما انجام دادند. بنابراین خانواده سلامت تایر از سنسورهای مجازی قطعا نوع مهمی از سنسورهای مجازی است که ما توسعه می دهیم. سایر OEM ها چیزهایی مانند تخمین وزن و مرکز ثقل را درخواست می کنند، چیزهایی که حسگرهای مجازی ما آنها را انتخاب می کنند و ما از یادگیری ماشینی و پردازش سیگنال برای پاک کردن نویزهای زیاد استفاده می کنیم.

سنسورهای دیگر عبارتند از تخمین وزن، پرواز در آب، سنسورهای سلامت خودرو و برخوردهای کوچک. با بودجه سری C، Tactile امیدوار است بتواند این حسگرها را بسازد تا بتواند برای OEM ها جذاب تر باشد. هدف این استارت‌آپ حضور در هر OEM بزرگ است که به آن داده‌های عظیمی برای جمع‌آوری، تجزیه و تحلیل و کسب درآمد می‌دهد، که به آن کمک می‌کند تا در کنار فناوری‌های رو به رشد، مانند وسایل نقلیه خودران، توسعه یابد.

Abhijit Ganguly، مدیر عامل Goodyear Ventures، در بیانیه ای گفت: “رانندگی متصل و خودران کلیدی برای آینده جابجایی مردم و کالاها است.” “برای بهبود ایمنی و کارایی رانندگی متصل و خودمختار، داده‌های تایر کلیدی است.”