سرمایه گذاری 100 میلیون دلاری Tiger Global باعث می شود سریعترین تکشاخ Apna هند-TechCrunch

یک استارتاپ 22 ماهه که به میلیون ها کارگر یقه آبی و خاکستری در هند کمک می کند تا مهارت های جدید را بیاموزند و شغلی پیدا کنند ، به جوانترین شرکتی تبدیل شده است که در دومین بازار بزرگ اینترنت جهان به وضعیت تک شاخ آرزو می کند.

آپنا روز پنجشنبه اعلام کرد که 100 میلیون دلار در یک دور به رهبری تایگر جهانی جمع آوری کرده است. دور جدید – سری C – ارزش آپنا را 1.1 میلیارد دلار ارزیابی کرد. ماه گذشته TechCrunch گزارش داد که Tiger Global ، سرمایه گذار موجود در Apna ، در حال مذاکره برای هدایت 100 میلیون دلار تامین مالی در استارتاپ با ارزش گذاری اسب شاخدار است.

Owl Ventures ، Insight Partners ، Sequoia Capital India ، Maverick Ventures و GSV Ventures نیز در دور جدید شرکت کردند ، این سومین سرمایه گذاری است که توسط Apna در سال جاری تضمین شده است. آپنا در دور سری B خود در ماه ژوئن امسال 570 میلیون دلار ارزش گذاری شد.

هیجان سرمایه گذاران در حالی است که آپنا در ماه های اخیر رشد چشمگیری را نشان داده است. این استارتاپ بیش از 16 میلیون کاربر را در برنامه اندروید خود جمع آوری کرده است ، در حالی که در ماه ژوئن سال جاری 10 میلیون نفر در این برنامه حضور داشتند.

شهرهای هند محل زندگی صدها میلیون کارگر کم مهارت هستند که در جستجوی کار از روستاها آمده اند. بسیاری از آنها به دلیل همه گیری ویروس کرونا که باعث کند شدن چندین فعالیت اقتصادی در بازار جنوب آسیا شده است ، شغل خود را از دست داده اند.

آپنا پلتفرمی ساخته است که جامعه ای را برای این کارگران فراهم می کند. در اجتماع ، آنها با یکدیگر تعامل دارند ، یادداشت ها را برای عملکرد بهتر در مصاحبه ها تبادل می کنند و نکاتی را برای مذاکره برای جبران خسارت به اشتراک می گذارند.

اعتبار تصویر: آپنا

علاوه بر این ، آپنا این کارگران را به کارفرمایان بالقوه متصل می کند. نیرمیت پاریخ ، بنیانگذار و مدیرعامل آپنا در مصاحبه ای با TechCrunch گفت بیش از 150،000 کارفرما – از جمله Zomato ، Bharti AXA ، Urban Company ، BYJU’S ، PhonePe ، Burger King ، Delhivery ، Teamlease و G4S Global – بر روی پلت فرم و بیش از 5 میلیون نفر هستند. مشاغل فعال هستند

او گفت که این استارتاپ ، که نام آن از آهنگ شاد بالیوود 2019 الهام گرفته است ، در 30 روز گذشته بیش از 18 میلیون مصاحبه شغلی را تسهیل کرده است. Apna در حال حاضر در 28 شهر هند فعال است.

پریخ گفته است که ایده آپنا به وجود آمده است ، پس از اینکه متوجه شد صدها میلیون کارگر یقه آبی و خاکستری در هند وجود دارد ، مکان یابی آنها در مواقعی که به کمک نیاز دارید ، بسیار دشوار است.

قبل از شروع به کار Apna ، پاریخ ، که قبلاً در اپل کار می کرد ، با این کارگران ملاقات کرد و به عنوان برقکار و مدیر طبقه کار کرد تا مشکلات آنها را درک کند. او دریافت که مشکل ، قطع ارتباط است. کارگران هیچ راهی برای یافتن افرادی که برای کار به آنها نیاز دارند نداشتند و همچنین با یکدیگر ارتباطی نداشتند. جنبه اجتماعی آپنا ، که در حال حاضر دارای بیش از 70 گروه است ، برای مقابله با این چالش است.

برنامه Apna به این کارگران اجازه می دهد تا مهارت های جدیدی را بیاموزند تا واجد شرایط فرصت های شغلی بیشتر شوند. Apna به عنوان یکی از سریعترین سیستم عامل های در حال توسعه در حال ظهور است-و این می تواند توضیح دهد که چرا GSV Ventures و Owl Ventures ، دو شرکت معروف که از استارتاپ های edtech پشتیبانی می کنند ، در شرکت مستقر در بنگلور سرمایه گذاری می کنند.

“پذیرش ویروسی آپنا توسط یک رویکرد اجتماعی و تعاملی جدید برای ارتباط کارفرمایان با افراد جویای کار هدایت می شود. گریفین شرودر ، شریک در تایگر گلوبال ، در بیانیه ای گفت: ما از جویندگان کار در جستجوی ارتباطات معنادار و فرصت های بررسی شده انتظار می رود تا رشد انفجاری مداوم آپنا را در سراسر هند – و جهان هدایت کند.

در حال حاضر استارتاپی که درآمدزایی از این پلتفرم را آغاز کرده است ، آماده توسعه گسترده است. پاریخ گفت که آپنا به شهرهای بیشتری در هند گسترش می یابد و تا اوایل سال آینده ، آپنا گسترش جهانی خود را آغاز می کند. پاریخ گفت این استارتاپ چشم به راه توسعه در ایالات متحده ، جنوب شرقی آسیا و خاورمیانه و آفریقا است.

“ما قبلاً یک فرورفتگی ایجاد کرده ایم. اکنون می خواهیم زندگی 2.3 میلیاردی را تحت تأثیر قرار دهیم. ” “ما به منابع هنگفتی برای تحویل تیم درجه یک نیاز داریم. این یک کار عادی است و قرار است دهکده ای را تصاحب کند. اما کسی باید آن را حل کند. “