سرمایه گذاران Capor ، بنیانگذار Square ، Sam Wen ، TomoCredit را در دور مالی 10 میلیون دلاری سری A خود حمایت کردند-TechCrunch

اگر شما مصرف کننده ای هستید که در وهله اول برای دسترسی به اعتبار مشکل دارید ، ایجاد سابقه اعتباری می تواند مشکل باشد.

TomoCredit را وارد کنید ، که یک کارت اعتباری با تمرکز بر ایجاد سابقه اعتباری برای وام گیرندگان اولیه ایجاد کرده است. این استارتاپ مستقر در سانفرانسیسکو امروز اعلام می کند که 10 میلیون دلار در دور سرمایه گذاری سری A به رهبری Kapor Capital و KB Investment Inc. (KBIC) ، زیرمجموعه بانک مصرف کننده پیشرو کره جنوبی. Lewis & Clark Ventures ، AME Cloud Ventures ، Knollwood Investment Advisory ، WTI ، Bronze and Square بنیانگذار Sam Wen همچنین در تامین مالی سری A شرکت کرد.

سرمایه جدید کمی بیش از هفت ماه پس از جمع آوری بودجه TomoCredit از طریق سرمایه گذاری 7 میلیون دلار ، و کل جمع آوری آن در سال جاری به 17 میلیون دلار می رسد. این شرکت همچنین امروز اعلام کرد که Ash Gupta ، CRO سابق American Express را به هیئت مدیره خود منصوب کرده است.

کریستی کیم ، بنیانگذار و مدیر عامل TomoCredit ، پس از چندین بار رد شدن وام خودرو در اوایل 20 سالگی ، ایده این شرکت را مطرح کرد.

کیم ، که در کودکی با خانواده اش از کره جنوبی به ایالات متحده مهاجرت کرده بود ، ناامید شد که فقدان سابقه اعتباری او با وجود این که دارای شغل و جریان نقدینگی مثبت است ، چنین مانعی است.

بنابراین او در ماه ژانویه سال 2019 با دیمیتری کاشلف ، مهاجر روسی همکاری کرد تا راه حلی برای سایر افراد متولد خارجی و جوانان که با چالش های اعتباری مشابه روبرو هستند ایجاد کند. در پاییز آن سال ، استارتاپ (مخفف اعتبار فردا) در شتاب دهنده Barclays ، با پشتیبانی Techstars ، پذیرفته شد.

فین تک یک کارت اعتباری را ارائه می دهد که به منظور کمک به وام گیرندگان اولین بار است که بر اساس جریان نقدی خود ، سابقه اعتبار را بسازند و نه بر اساس رتبه بندی FICO یا گزارش اعتباری آنها. به اعتقاد کیم ، بزرگترین تمایز آن این است که هیچ هزینه ای ندارد ، هیچ APR و هیچ اعتباری ندارد. او گفت که محصولات اعتباری سنتی به میزان زیادی به هزینه ها و APR متکی هستند ، در حالی که TomoCredit از طریق هزینه های بازرگان درآمد کسب می کند.

اعتبار تصویر: TomoCredit

TomoCredit از Finicity پشتیبانی می کند (که سال گذشته توسط Mastercard خریداری شد) و از شبکه داده آن شرکت و فناوری بانکداری باز استفاده می کند تا بتواند به طور ایمن به حساب های بانکی متقاضیان دسترسی پیدا کند تا داده های مالی را برای اهداف پذیره نویسی بدست آورد.

پس از تأیید ، متقاضیان دریافت می کنند Mastercard TomoCreditبه هدف این است که “میلیون ها نفر از افراد فاقد امتیاز اعتباری به سیستم مالی وارد شوند و به گروهی از مصرف کنندگان این فرصت را بدهد که بتوانند خود را به عنوان کاندیداهای واجد شرایط برای وام مسکن ، وام خودرو یا سایر خریدهای عمده زندگی معرفی کنند.” به

TomoCredit قبلاً بیش از 300،000 مشتری را از پیش تأیید کرده است و انتظار دارد در پایان سال در مجموع 500،000 کارت صادر کند.

کیم گفت: “ما امسال 10 برابر از ابتدای سال 2021 رشد کرده ایم.” با این وجود ، این دور زودتر از آنچه انتظار می رفت گرد هم آمد. “

چیزی که برای کیم شگفت انگیز بوده است علاقه انواع مختلف مصرف کنندگان است.

او به TechCrunch گفت: “در ابتدا ، ما فکر می کردیم که دانشجویان بین المللی و مهاجران بیشترین علاقه را به محصول ما خواهند داشت.” “اما پس از راه اندازی ، متوجه شدیم که افراد زیادی می توانند از مزایای آن بهره مند شوند – از کارگران اقتصاد بزرگ گرفته تا کاربران یوتیوب تا هر جوانی که هنوز فرصتی برای ایجاد اعتبار نداشته است. بازار بسیار بزرگتر از آن چیزی است که ما حتی تصور می کردیم. “

در اوایل سال 2022 ، این شرکت قصد دارد کارت Tomo Black را عرضه کند ، محصولی که برای برخی از مشتریان فعلی خود “عملکرد خوبی از خود نشان می دهد”. در حال حاضر آن را با برخی از کاربران موجود خود آزمایش می کند.

کیم گفت: “این یک محصول ممتاز است که می تواند با مشتریان ما رشد کند ، ما می خواهیم آنها را در 10 تا 20 سال آینده حفظ کنیم.” “ما نمی خواهیم محصول ما یک راه حل توقف باشد. “

اعتبار تصویر: TomoCredit

وی افزود: این استارتاپ قصد دارد از سرمایه جدید خود برای استخدام بیشتر و افزایش ویژگی هایی مانند پرداخت خودکار هفتگی و محدودیت های اعتباری بالا استفاده کند تا “امتیازات اعتباری را سریعتر افزایش دهد”. در حال حاضر ، TomoCredit حدود 30 کارمند دارد ، در حالی که در زمان آخرین افزایش آن در فوریه 10 نفر افزایش یافته بود.

“مکیم گفت که تمرکز اصلی شما در جذب استعدادهای برتر است. ”

او می افزاید: “وقتی ما استخدام و استخدام می کنیم ، به تنوع اهمیت می دهیم.” “ما در حال ساخت محصولات برای افرادی هستیم که به طور سنتی توسط بانک های بزرگ تحت خدمات کمتری قرار گرفته اند. من فکر می کنم برای همسویی با مأموریت خود ، باید آن را در ساختن تیم خود تجسم دهیم. بیش از 50 درصد از مدیران اجرایی ما زن هستند. کل تیم ریسک زن است. ما از نظر جنسیت ، سن و قومیت متفاوت هستیم زیرا می خواهیم مشتریان خود را به درستی درک کرده و محصولی را بسازیم که فراگیر باشد. “

برایان دیکسون ، شریک Kapor Capital ، اشاره می کند که آنجا وجود دارد حدود 45 میلیون نفر در ایالات متحده هستند که باید امتیاز اعتباری داشته باشند ، اما نمی توانند وام بگیرند ، کارت اعتباری بگیرند یا برای وام مسکن درخواست کنند. و این تعداد فقط در حال افزایش است.

او از طریق ایمیل نوشت: “وقتی فهمیدیم که کریستی هنگام مهاجرت به ایالات متحده این مسائل را از نزدیک تجربه کرده و راهی برای دور زدن سیستم کارت اعتباری درنده و خراب پیدا کرده است ، اعتقاد ما را نسبت به او و خود محصول عمیق تر کرده است.”

دیکسون معتقد است که مدل TomoCredit عدم شارژ کاربر باعث می شود که “جایگزین امن و مقرون به صرفه ”در مقایسه با آنچه در بازار وجود دارد.

وی افزود: “مأموریت آنها با تز ما برای بستن شکاف دسترسی و فرصت ها در فضای اعتباری همخوانی دارد.”