سرمایه گذاران نحوه زیرساخت به عنوان کد DevOps – TechCrunch را به اشتراک می گذارند

زیرساخت به عنوان کد (IaC) در سالهای اخیر در بین تیمهای DevOps پذیرش بیشتری یافته است ، اما پیچیدگیهای پیکربندی و مدیریت مرکز داده همچنان مشکلات و فرصتها را ایجاد می کند.

ما برای کسب اطلاعات بیشتر از سرمایه گذاران برتر در استارتاپ های IaC نظرسنجی کردیم.

به طور کلی ، آنها با توجه به تمام کارهای دستی که هنوز توسط تیم های DevOps در سازمان ها در همه اندازه ها انجام شده است ، فضای زیادی برای رشد می بینند.

با این حال ، IaC خود به مهندسین آموزش دیده برای پیاده سازی و مدیریت در سازمان ها نیاز دارد و کمبود مهندسین زیرساخت نرم افزاری با مهارت IaC وجود دارد. این می تواند به استارتاپ های IaC که سعی در ارائه راه حل های کامل به مشتریان دارند ، کمک کند.

در عین حال ، برخی از شرکت های بزرگ به مدیریت مراکز داده در داخل خود ادامه می دهند و بنابراین به جای استفاده از استارت آپ های خارجی ، اتوماسیون داخلی ایجاد می کنند.

ما با:

  • شیلا گولاتی ، مدیر عامل ، Tola Capital
  • S. Somasegar ، مدیر عامل ، گروه سرمایه گذاری Madrona
  • آرون جیکوبسون ، شریک ، New Enterprise Associates
  • سری پانگولور ، شریک ، Tribe Capital
  • تدی واردی ، مدیر عامل ، Insight Partners
  • تیم تالی ، شریک ، Menlo Ventures

شیلا گولاتی ، مدیر عامل ، Tola Capital

آیا زیرساخت به عنوان کد می تواند راه حلی برای پیاده سازی و پیکربندی سرورها باشد ، همانطور که راه حل ابری برای سرورهای فیزیکی بود؟ به نظر شما قابلیت IaC برای راه اندازی منابع ابری بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد؟

دنیای ابرهای مدرن نحوه تفکر ما در مورد زیرساخت ها را به کلی تغییر داده است. ما در دنیایی چند ابر و چند ابر زندگی می کنیم و این پارادایم ها عصر ابر مدرن را بازتعریف می کنند. IaC می تواند برای هر نوع حجم کاری یا معماری ابری مورد استفاده قرار گیرد ، اما برای هر کسی که بر روی ابر مدرن کار می کند یک ضرورت است. این امر به ویژه در مورد معماری های ابری مدرن مانند برنامه های بدون سرور ، برنامه های کانتینری شده Kubernetes ، AI/ML و موارد دیگر صادق است. معماری های ابری مدرن مزایای بسیاری از جمله افزایش نوآوری ، زمان سریعتر برای بازار ، بهبود قابلیت اطمینان و کاهش هزینه ها را ارائه می دهند. با این حال ، این بار مدیریت زیرساخت های ابری را افزایش داده است. تعداد سرویس های ابری موجود هر سال در حال افزایش است و معماری های مدرن از بسیاری از سرویس های وابسته به یکدیگر و API ها تشکیل شده است. نتیجه این است که تعداد منابع ابری که افراد باید مدیریت کنند با سرعت فوق العاده ای در حال افزایش است. تنها راه مدیریت این پیچیدگی با IaC است.

امروز ، ما شاهد نسل جدیدی از سیستم عامل های IaC هستیم که از ابتدا برای پاسخگویی به نیازهای ابر مدرن طراحی شده اند. به عنوان مثال ، Pulumi و پلت فرم مهندسی ابری آن به تیم های زیرساختی و توسعه دهندگان کمک می کند تا پیچیدگی ابر را کنترل کرده و آنها را قادر به نوشتن کد به زبان هایی که می دانند و دوست دارند ، و از شیوه های مهندسی نرم افزار برای ایجاد ، استقرار و مدیریت زیرساخت های ابری استفاده کنند. برخلاف ابزارهای قدیمی IaC که از زبانهای دامنه خاصی استفاده می کنند ، سیستم عاملهای مدرن IaC قدرت کامل زبانهای برنامه نویسی را در اختیار تمرین کنندگان قرار می دهد که مدیریت وابستگی متقابل پیچیده برنامه های ابری مدرن را آسان تر می کند. آنها به توسعه دهندگان اجازه می دهند از ابزارهای توسعه نرم افزاری موجود ، از جمله IDE ها ، مدیران بسته و چارچوب های آزمایشی استفاده کنند ، که به آنها امکان می دهد سریعتر استفاده کنند و از بهترین شیوه ها استفاده کنند ، در حالی که بیشتر آزمایش می کنند.

آیا توانایی IaC را برای ساده سازی فرآیندهای جذب استارتاپ ها در بخش های رقابتی که می خواهند محصولات خود را ابتدا در خط تولید قرار دهند ، می بینید؟

آره. شرکتهایی که در مجموعه ما هستند و اصول مهندسی IaC و ابر را پذیرفته اند نیز بیشترین توسعه را در توسعه محصول و تسهیل توانایی خود در عرضه سریعتر محصولات جدید دارند. این امر مستلزم سرمایه گذاری در استعدادهای مهندسی ، پلت فرم و شیوه های مهندسی است.

مهم است که از نوآوری ابری جدید برای تسریع در نوآوری و اهرم IaC برای ساخت بیشتر محصولات برای برآوردن کارآمد نیازهای مشتری استفاده کنیم. برای حمایت از این امر ، مشارکت بین ارائه دهندگان در فضای IaC برای ارائه اجزای سازنده که برای حمایت از تیم های مهندسی همکاری می کنند بسیار مهم است.

علاوه بر این ، ما تیم هایی را مشاهده کرده ایم که به پلتفرم های توسعه مدرن تر تکیه می کنند و می توانند توسعه دهندگان بهتر را به راحتی استخدام کنند – نگرانی هر شرکت فناوری امروز. فرهنگ هایی که بیشتر به سمت توسعه حرکت می کنند و واقعاً جنبش چپ-چپ را در بر می گیرند ، جایی هستند که بهترین توسعه دهندگان می خواهند کار کنند!

چرا شرکت ها در پذیرش زیرساخت ها به عنوان کد تردید دارند؟ آیا می توانید روش های مختلف ارائه دهندگان IaC را برای ایجاد جذابیت در بازار معرفی کنید؟

IaC باید انتخاب واضحی برای هر شرکتی باشد که علاقه مند به ارائه برنامه های ابری در مقیاس ، قابل اعتماد و با سرعت بالا است. نگرانی های گذشته اکنون منسوخ شده است. با این حال ، ممکن است شرکت ها به دلیل تغییرات فرهنگی و فرایندی مورد نیاز ، خطرات مهاجرت به یک برنامه موجود ، در پذیرش آن تردید کنند ، یا ممکن است مهارت های مناسب را در تیم خود نداشته باشند. در گذشته ، ما همچنین سیستم عامل های IaC داشتیم که نیاز به استفاده از زبان های خاص دامنه داشت. همه اینها با هم می تواند سطح شیب دار بهره وری را تند جلوه دهد.