سرمایه گذاران اقتصاد دیجیتالی آسیای جنوب شرقی را دو برابر می کنند – TechCrunch

فناوری جنوب شرقی آسیا شرکت ها توجه سرمایه گذاران را در سراسر جهان جلب می کنند. در سال 2020 ، استارتاپ های منطقه بیش از 8.2 میلیارد دلار جمع آوری کردند که تقریباً چهار برابر بیشتر از سال 2015 بود. این روند در سال 2021 ادامه یافت و M&A منطقه ای در نیمه اول سال 2021 به رکورد 124.8 میلیارد دلار رسید که 83 درصد بیشتر از رقم یک سال گذشته بود. سال زودتر

این سsال را مطرح می کند: دقیقاً چه کسی در جنوب شرقی آسیا سرمایه گذاری می کند؟

بیایید سه نوع کلیدی از سرمایه گذاران را که به سرمایه گذاری و رشد اکوسیستم فناوری جنوب شرق آسیا کمک می کنند ، بررسی کنیم.

بیش از 229 دفتر خانوادگی از سال 2020 در سنگاپور ثبت شده است که مجموع دارایی های آنها تحت مدیریت 20 میلیارد دلار برآورد شده است.

فناوری بزرگ

جنوب شرقی آسیا به بازار جذابی برای شرکت های فناوری آمریکایی و چینی تبدیل شده است. نفوذ اینترنت در اینجا 70 درصد ، بالاتر از میانگین جهانی است ، و پذیرش دیجیتال در این منطقه همچنان در حال شکل گیری است-تا زمان شیوع همه گیر ، استفاده از خدمات دیجیتالی مانند کیف پول الکترونیکی و خرید آنلاین شروع نشد.

غول های فناوری چین Tencent و Alibaba از جمله اولین کسانی بودند که با سرمایه گذاری در Sea Limited و Lazada از رشد تجارت الکترونیکی اولیه در جنوب شرقی آسیا حمایت کردند و از آن زمان ردپای خود را در دیگر شبکه های اینترنتی گسترش داده اند. علی بابا از Akulaku ، M-Pay (eMonkey) ، DANA ، Wave Money و Mynt (GCash) پشتیبانی کرده است ، در حالی که Tencent در Voyager Innovations (PayMaya) ، SHAREit ، iflix ، Ookbee و Sanook سرمایه گذاری کرده است.

شرکت های فناوری آمریکایی نیز اخیراً وارد صحنه شده اند. در ژوئن 2020 ، Gojek دور 3 میلیارد دلاری سری F را از Google ، Facebook ، Tencent و Visa بست. گوگل به همراه Temasek Holdings سنگاپور در ماه اکتبر حدود 350 میلیون دلار در Tokopedia سرمایه گذاری کردند. در همین حال ، مایکروسافت مبلغ نامعلومی در Grab در سال 2018 سرمایه گذاری کرد و 100 میلیون دلار در شرکت تجارت الکترونیکی اندونزیایی Bukalapak سرمایه گذاری کرده است.

سرمایه گذاران خطرپذیر

طبق گزارش DealStreetAsia ، در سه ماهه اول سال 2021 ، استارتاپ های جنوب شرقی آسیا 6 میلیارد دلار جمع آوری کردند و 2021 را به عنوان یک سال رکورد دیگر برای سرمایه گذاری VC در این منطقه قرار دادند.

این منطقه همچنین به عنوان مقصدی برای سرمایه گذاری نسبت به بقیه مناطق آسیایی در حال افزایش است. همانطور که در جدول زیر مشاهده می کنید ، سرمایه گذاری VC منطقه ای 5.2 برابر افزایش یافته و به 8.2 میلیارد دلار در سال 2020 از 1.6 میلیارد دلار در سال 2015 رسیده است.

سرمایه گذاری سرمایه گذاری خطرپذیر بر اساس منطقه 2015-2020

اعتبار تصویر: جنگل VC

جنوب شرقی آسیا نیز نسبت به اندازه بازار فرصتهای زیادی برای سرمایه گذاری VC دارد. از سال 2015 تا 2020 ، چین شاهد سرمایه گذاری VC تقریباً 300 دلار برای هر نفر بود. برای آسیای جنوب شرقی – علیرغم رونق سرمایه گذاری اخیر – این معیار تنها 47.50 دلار برای هر نفر یا فقط یک ششم آن در چین است. این به معنای فرصت قابل توجهی برای سرمایه گذاری برای توسعه اقتصاد دیجیتال منطقه است.

افزایش جمعیت و چشم انداز رشد منطقه به دلیل چالش های رشد جمعیت چین ، در کنار اشباع و بلوغ بازار اقتصاد دیجیتالی این کشور بیشتر است.