سرمایه خلاق سس مخفی است ، نه سرمایه خطرپذیر – TechCrunch

حدود 90 درصد از استارتاپ ها در نهایت شکست می خورند و دلایل منجر به شکست به خوبی شناخته می شوند: سرمایه کم ، سرمایه گذاری مقیاس پذیر ، فقدان مزیت رقابتی یا IP واقعی. با این حال ، در مورد 10 that که موفق می شوند چطور؟ آنها برای غلبه بر شانس چه کردند؟

برای ایجاد راهی برای موفقیت بازار ، استارتاپ ها به دو گروه دارایی اساسی نیاز دارند: سرمایه گذاری خطرپذیر و سرمایه خلاق.

سرمایه گذاری خطرپذیر از دارایی های مالی و عملیاتی سرمایه گذاری شده در یک شرکت تجاری جدید و اثبات نشده تشکیل می شود. سرمایه خلاق شامل دارایی های طراحی و توسعه است که ایده ای مبتکرانه را زنده می کند.

سرمایه گذاری خطرپذیر بیشترین توجه را به خود جلب می کند ، اما این سرمایه خلاق است که در نهایت می تواند دوام بیشتری داشته باشد و به طور بالقوه ارزشمندتر شود.

تک شاخهای میلیارد دلاری مانند Airbnb ، Lynda.com (در حال حاضر LinkedIn Learning) ، Square ، YouTube ، Byju’s و Pinterest از بنیانگذاران “خلاق” که طراحان محصولات فیزیکی و دیجیتالی ، مربیان ، توسعه دهندگان و تجسم دهندگان بودند ، سود برده اند. این شرکتها با ایجاد و تقویت داستانها و تجسمات برای جلب توجه ، موفقیت بزرگی کسب کردند.

سرمایه ریسک پذیر معمولاً پس از ارزیابی های دقیق و تکمیل چرخه های بررسی دقیق به دست می آید. با این حال ، هنگامی که سرمایه خلاق قبل از سرمایه گذاری خطرپذیر توسعه داده شود و به کار گرفته شود ، به تسریع این ارزیابی ها و تجزیه و تحلیل مفهوم شرکت کمک می کند و اغلب استقرار محصول را تسریع می کند ، رقیق شدن بنیانگذاران را کاهش می دهد و ارزش ها را بهبود می بخشد.

بنابراین سرمایه خلاق چیست؟

بسته به صنعت شما ، سرمایه خلاق به عنوان ترکیبی از دارایی های استراتژیک تعریف می شود که ممکن است شامل موارد زیر باشد:

  • بینش و داده های مخاطب را هدف قرار دهید.
  • تجسم محصولات ، خدمات ، تجربیات و غیره
  • نام تجاری ، نامگذاری و سیستم های ارتباطی.
  • نمونه های اولیه طراحی و مهندسی محصول.
  • پیش بینی اولیه هزینه توسعه
  • منبع و معرفی شریک شبکه
  • برنامه های افزودنی محصول و نقشه راه.
  • محتوای دیجیتال ، سیستم عامل ها و راه اندازی.
  • شناسایی و توسعه IP
  • تخصص مشاوره ای برای سرمایه گذاران.

این دارایی ها تقریباً همیشه برای ترکیب با اهداف برنامه ریزی و معرفی کسب و کار ایجاد می شوند و در نهایت به شرکت ها کمک می کند تا ایده های خود را زنده کنند.

چرا سرمایه خلاق؟