ساندار پیچای، مدیرعامل این شرکت می‌گوید هوش مصنوعی محاوره‌ای «کاملاً» به جستجوی Google می‌آید

مدل‌های زبان بزرگ (LLM) در نهایت بخشی از تجربه جستجوی Google خواهند بود. ما هنوز نمی دانیم که چه زمانی هوش مصنوعی مکالمه ای در جستجو ظاهر می شود، اما ساندار پیچای، مدیرعامل گوگل قول می دهد که در راه است.

چرا ما اهمیت می دهیم. جستجوی جدید BingGPT با چت هوش مصنوعی یکپارچه هیجان زیادی ایجاد کرد، اما تاکنون تنها به دستاوردهای اندکی در سهم بازار موتورهای جستجو منجر شده است. بزرگترین سؤالاتی که همه ما منتظر پاسخ آنها هستیم تا زمانی که گوگل چت مبتنی بر هوش مصنوعی را در جستجو به کار می گیرد:

  • چقدر بر میزان ترافیک ارگانیک ارسال شده توسط گوگل تاثیر خواهد داشت؟
  • آیا بر بازگشت سرمایه برای مارک‌ها و سازمان‌هایی که از Google Ads استفاده می‌کنند تأثیر می‌گذارد؟

چیزی که او می گوید. «آیا مردم می‌توانند در زمینه جستجو از Google سؤال بپرسند و با LLM درگیر شوند؟ پیچای در مصاحبه ای با وال استریت ژورنال گفت: قطعا.

همچنین توجه داشته باشید: به گفته Pichai، Google در حال آزمایش چندین محصول جستجوی جدید است، مانند نسخه هایی که به کاربران اجازه می دهد سؤالات بعدی را در مورد سؤالات اصلی خود بپرسند.

چت بات ها یک فرصت هستند. تبلیغات جستجو 162 میلیارد دلار درآمد برای گوگل در سال 2022 ایجاد کرد. گمانه زنی های زیادی در مورد اینکه آیا چت بات ها و هوش مصنوعی مولد تهدیدی قانونی برای کسب و کار جستجوی اصلی گوگل هستند وجود دارد. پیچای هر گونه تهدیدی را کم اهمیت جلوه داد و گفت:

  • “فضای فرصت، اگر چیزی باشد، بزرگتر از قبل است.”

تصویر بزرگتر ما از ژانویه می‌دانیم که گوگل قصد دارد ویژگی‌های ربات چت را در جستجو معرفی کند. ما اولین نگاه خود را به آنهایی که با پیش نمایش Bard در 6 فوریه داشتند، داشتیم.

این زمانی بود که سردرگمی شروع شد. گوگل از آن زمان سعی کرده است روشن کند که Bard جستجو نیست – Bard یک محصول مستقل و مولد هوش مصنوعی مانند ChatGPT است.

با این حال، در همان زمان گوگل Bard را اعلام کرد، گوگل پیش‌نمایش پاسخ‌های تولید شده توسط هوش مصنوعی را در جستجو کرد. جای تعجب نیست که بارد برای این ویژگی های جدید چت هوش مصنوعی کوتاه آمد. برای یادآوری، در اینجا ممکن است به نظر برسد:

جستجوی Google Bard

گوگل متعهد شده است که آن را با اکوسیستم ناشر درست کند. در همین حال، اخیراً در یک مصاحبه جداگانه، از Pichai سؤالی توسط کیسی نیوتن پرسیده شد که چندین ناشر دیجیتال مشتاقانه خواهان پاسخی برای آن بودند:

«امروزه، بسیاری از ناشران دیجیتال به ترافیکی که از گوگل دریافت می‌کنند متکی هستند. آنها نمایش تبلیغات را دریافت می کنند. که قبوض آنها را پرداخت می کند. وقتی بارد در بهترین حالت خود قرار دارد، بدون نیاز به بازدید از وب سایت دیگری به سؤالات من پاسخ می دهد. من می دانم که شما از این موضوع آگاه هستید. اما مرد، اگر برد آنقدر که می‌خواهی خوب شود، وب چگونه زنده می‌ماند؟»

– پادکست نیویورک تایمز، ساندار پیچای، مدیر عامل گوگل در مورد بارد، هوش مصنوعی «Whiplash» و رقابت با ChatGPT

پاسخ پیچای:

فکر می‌کنم از طریق کارمان در سراسر جهان، فکر می‌کنم که متعهد باشیم که آن را با اکوسیستم ناشر درست کنیم. در جستجوی امروز، در حالی که این چیزها بحث برانگیز هستند، در جستجو، ما افتخار می کنیم، این یکی از بزرگترین منابع ترافیک است. اگر سال به سال به آن نگاه کنم، ترافیکی که ما به بیرون می فرستیم فقط رشد کرده است. این چیزی است که ما به عنوان یک شرکت انجام داده ایم.

بخشی از دلیل اینکه ما در مورد چیزهایی مانند بارد نیز مراقب هستیم، از میان دلایل بسیاری، ما می خواهیم با اکوسیستم ناشر درگیر شویم، نه اینکه فرض کنیم کارها چگونه باید انجام شوند. و بنابراین شما خواهید دید که ما در آنجا نیز متفکرانه تکامل می‌یابیم.»

در حال حاضر پیچای هیچ پاسخی ندارد. در همین حال، مایکروسافت در حال بحث در مورد تقسیم درآمد تبلیغات – حداقل با برخی از ناشران است.