سازمان دیده بان ادوارد اسنودن ، روز جهانی رمزگذاری ، امروز را زنده تماشا کنید – TechCrunch

جوامع حاشیه نشین ، بازماندگان سوء استفاده ، سیاستمداران ، مجریان قانون – همه آنها از ارتباطات رمزگذاری شده برای ایمن نگه داشتن اطلاعات خود استفاده می کنند. اما رمزگذاری انواع خدماتی که من و شما هر روز از آن استفاده می کنیم – از پیام رسانی تا ارتباطات محرمانه داخلی شرکت – در سطح جهان به طور فزاینده ای در معرض تهدید قرار دارد. دلایل بعضاً قابل درک است ، مانند حفاظت از کودکان ، اما بیشتر اوقات در مورد جاسوسی دولتی و کنترل جمعیت ، به ویژه در رژیم های اقتدارگرا ، صحبت می شود. کشورهای دموکراتیک که چراغ سبز را برای شکستن رمزنگاری نشان می دهند ، بحث برای دیکتاتوریها را به نفع خود آسان می کنند.

به همین دلیل است که گروهی از سازمان های جامعه مدنی و شرکت های فناوری امروز کمپینی را به منظور رمزگذاری قوی در آنچه که “روز جهانی رمزگذاری” می نامند ، راه اندازی کرده اند.

ادوارد اسنودن ، افشاگر پشت افشاگری های نظارت NSA و عضو هیئت مدیره بنیاد آزادی مطبوعات ، این روز را در یک پخش ویژه امروز در 6 صبح PT / 9 صبح ET / 2 بعد از ظهر BST / 3 بعد از ظهر CET آغاز می کند که می توانید به صورت زنده در اینجا مشاهده کنید :

https://www.youtube.com/watch؟v=KrYvzIfY8_w

در حالی که دولتهای سراسر جهان غالباً درباره جنایتکارانی که از پیام های رمزنگاری برای پنهان کردن فعالیت های غیرقانونی سوء استفاده می کنند ، اظهارنظر می کنند ، پیشنهادات برای تضعیف یا تضعیف رمزگذاری قوی به احتمال زیاد کاربران را در برابر حملات سایبری و فعالیت های جنایی آسیب پذیرتر می کند ، زیرا هنگامی که این پشت درها را ایجاد کنید ، هرکسی می تواند از آنها استفاده کنید.

اسنودن در بیانیه ای گفت: “اگر رمزگذاری را ضعیف کنید ، مردم خواهند مرد. تنها در سال جاری ، پس از سقوط دولت افغانستان ، ما دیدیم که رمزگذاری در حفظ امنیت مردم عادی چقدر مهم است. بیماری همه گیر کووید به خانه نشان داد که برنامه های پیام رسانی رمزگذاری شده در تلفن های هوشمند ما برای ارتباط با عزیزان در صورت بیماری و نیاز به کمک بسیار ضروری هستند … برای من غیرممکن بود که بدون رمزگذاری سوت بزنم. “

وی افزود: “با وجود این ، دولت های سراسر جهان به دنبال تضعیف رمزگذاری با فراخوانی پلتفرم هایی برای ایجاد” درهای پشتی “برای اجرای قانون هستند … تضعیف رمزگذاری یک اشتباه بزرگ است که می تواند جان هزاران نفر را در معرض خطر قرار دهد.”

جیمی ولز ، بنیانگذار ویکی پدیا می گوید: “حفاظت از رمزگذاری قوی برای حفظ حقوق بشر میلیون ها نفر در سراسر جهان ضروری است. هر کس حق حفظ حریم خصوصی و امنیت را دارد … ضعیف شدن رمزگذاری همه ما را در معرض خطر قرار می دهد. وقتی ویکی پدیا را راه اندازی کردیم ، استفاده از رمزگذاری ایمن برای هر صفحه در سایت بسیار گران بود ، اما همیشه اولویت ما بود و ما آن را در اسرع وقت معرفی کردیم. هیچ بهانه ای برای عدم استفاده از رمزگذاری در حال حاضر وجود ندارد – دولت ها و سیستم عامل های فناوری وظیفه دارند از مردم محافظت کنند. “

روز جهانی رمزگذاری همچنین شامل مجموعه ای از رویدادهای آنلاین دیگر از جمله LGBT Tech میزبانی اینستاگرام Live و یک گروه پیشرو جامعه مدنی در برزیل است که میزبان یک پنل مخصوص زنان است که در مورد اهمیت رمزگذاری بحث می کند.

ائتلاف رمزگذاری جهانی (GEC) توسط مرکز دموکراسی و فناوری ، Global Partners Digital و جامعه اینترنتی تاسیس شد.