زنجیره سالاد با پشتوانه شدید VC Sweetgreen به سمت بازارهای عمومی می رود – TechCrunch

باند را اجاره کنید انتظار می‌رود که در اواخر امروز قیمت اولیه خود را عرضه کند و فردا صبح معامله شود، مشروط بر اینکه همه چیز طبق برنامه پیش برود. Udemy نیز در راه بازارهای عمومی است. همه پرندگان نیز.

و این هفته، Sweetgreen کلاه خود را به داخل رینگ انداخت.

Sweetgreen یک زنجیره غذایی است که بیشتر به خاطر سالادهایی که در میان خدمه ناهار اداری محبوب هستند شناخته شده است. به جرات می توانم بگویم که به عنوان یکی از اعضای قدیمی آن گروه، زمانی که در دفتری در یک شهر بزرگ کار می کردم.

چرا اینجا در TechCrunch در مورد یک رستوران زنجیره ای سریع و معمولی صحبت می کنیم؟ زیرا Sweetgreen صدها میلیون دلار در طول زندگی خود به عنوان یک شرکت خصوصی، از جمله هزاران دور سرمایه گذاری خطرپذیر – از طریق یک سری جمع آوری کرد. من در سال 2019 – همراه با سرمایه سایر سرمایه گذاران.

به عبارت دیگر این یک تک شاخ با پشتوانه فوق العاده خوب است. اتفاقاً به جای مثلاً نرم افزار سازمانی، سالاد درست می شود.

بنابراین، بیایید به بررسی پرونده IPO آن بپردازیم، تا هم کسب و کار شرکت و هم نتایج آن را درک کنیم. ما با یادداشت هایی درباره نحوه قیمت گذاری شرکت، مشکل مشابهی که با Rent the Runway داشتیم، پایان می دهیم.

روزها و هفته‌های بعدی از نظر ارزش کسب‌وکارهای مبتنی بر فناوری، به‌ویژه بر خلاف تلاش‌های دیجیتالی و سخت‌فناوری بیشتر، گویا خواهند بود. هنوز دوباره.

بازی سریع غذای معمولی

Sweetgreen 140 نقطه غذای خود را در 13 ایالت ایالات متحده و واشنگتن دی سی اداره می کند و حدود 1.35 میلیون مشتری در 90 روز پایانی 26 سپتامبر 2021 حداقل یک سفارش را ثبت کردند. و از نظر فناوری، حدود 68٪ از درآمد Sweetgreen از این طریق ایجاد شده است. سفارشات دیجیتال برای سال مالی تا به امروز، که در 26 سپتامبر به پایان رسید.

همانطور که در بالا ذکر شد، فرهنگ اداری ثابت کرده است که بخش کوچکی از رشد Sweetgreen نیست. با توجه به پرونده S-1 شرکت، مشاهده کنید که چگونه در مورد تأثیر COVID-19 – که رفتن به دفاتر، دوره را مختل کرد – بر تجارت خود بحث می کند (تاکید: TechCrunch):

به دلیل همه‌گیری کووید-19 در سال مالی 2020، به‌ویژه در مناطق تجاری مرکزی، کاهشی را در کانال درون‌فروشی‌مان تجربه کردیم، که تا حدی با فروش قوی در مکان‌های حومه شهر و فروش دیجیتال قوی خارج از محل در همه بازارها جبران شد. برای سال مالی ما تا به امروز تا 26 سپتامبر 2021، حرکت مثبتی را در همه کانال‌های خود تجربه کردیم، زیرا واکسن‌های COVID-19 به طور گسترده در دسترس قرار گرفتند و مشتریان شروع به بازگشت به دفاتر کردند.

Sweetgreen در طول عمر خود به طور مداوم گسترش یافته است و در همان پرونده ذکر کرده است که “119 رستوران تا پایان سال مالی 2020” و 140 تا پایان سپتامبر سال جاری داشته است. این رشد کم هزینه نبوده است، به طوری که Sweetgreen “متوسط ​​سرمایه گذاری تقریباً 1.2 میلیون دلاری برای هر رستوران جدید” در آینده را هدف قرار داده است.

تقویت Sweetgreen در پس‌زمینه، چند روندی هستند که این شرکت به‌عنوان جذاب می‌بیند، از جمله تغییر مصرف‌کننده به سمت غذای گیاهی‌تر و «پذیرش سریع دیجیتال و تحویل»، کانال‌های کلیدی برای رشد درآمد زنجیره غذایی.

صرف نظر از اینکه چه احساسی نسبت به برند Sweetgreen دارید، طرح تجاری کلی شرکت روی کاغذ درست به نظر می رسد. مردم سالم‌تر غذا می‌خورند و از طریق تحویل سفارش بیشتری می‌دهند. سالادها به خوبی حمل و نقل می شوند – آنها سوپ نیستند – و به همان اندازه که شما می خواهید گیاهی هستند. و چون می توان از فروش غذا پول درآورد، چرا Sweetgreen نه؟

بنابراین، شرکت از نظر تجاری در طول چند سال اخیر رشد خود چگونه مدیریت کرده است؟ بیا یک نگاهی بیندازیم.

آیا کسب و کار Sweetgreen مقادیر شیرین سبز تولید می کند؟

نه اینطور نیست.

در واقع، Sweetgreen نسبتاً بی‌سود است و به نظر نمی‌رسد در آستانه یک حرکت سریع به سمت سودآوری باشد. نه اینکه از دست دادن پول به خودی خود گناه است. بسیاری از شرکت‌های دارای پشتوانه سرمایه‌گذاری در حالی که مقیاس می‌شوند، کسری شدیدی دارند. آن است نقطه افزایش سرمایه خصوصی، سرمایه گذاری آن به قیمت سودآوری کوتاه مدت و جریان نقدی.

اما Sweetgreen فرزند شرکتی نیست. بر اساس داده‌های Crunchbase، در سال 2007 تأسیس شد، و تقریباً به اندازه کافی قدیمی بود که بتواند مجوز رانندگی برای یک دانش‌آموز را در ایالات متحده تضمین کند. اگر یک انسان بتواند در یک بازه زمانی به نقطه بلوغ نزدیک برسد، مطمئناً شرکت‌هایی که از بزرگسالان تشکیل شده‌اند و توسط کوه‌هایی از سرمایه‌های خصوصی حمایت می‌شوند می‌توانند همین کار را انجام دهند؟

این داده ها است:

اعتبار تصویر: Sweetgreen S-1

توجه داشته باشید که زمان در این جدول خاص از شرق به غرب جریان دارد، بنابراین آخرین سال مالی کامل شرکت در سمت چپ است.

همانطور که از دو سال مالی اخیر می بینیم، سال 2020 زمان بسیار سختی برای Sweetgreen بود که شاهد کاهش درآمد از 274.2 میلیون دلار به 220.6 میلیون دلار بود و زیان خالص آن از 67.9 میلیون دلار به 141.2 میلیون دلار در همان بازه زمانی دو برابر شد.