رگولاتور ایالات متحده تسلا را بر روی NDA ها ، به روز رسانی نرم افزارهای هوایی-TechCrunch ، هدف قرار می دهد

اداره ملی ایمنی ترافیک بزرگراه ایالات متحده یک جفت نامه به تسلا ارسال کرد که هدف آن استفاده شرکت از موافقت نامه های عدم افشای اطلاعات برای مالکانی است که زودتر به نسخه بتا نرم افزار “خودران کامل” و همچنین تصمیم خود برای استفاده از یک برنامه اضافی دسترسی پیدا می کنند. -به روز رسانی نرم افزار هوا برای برطرف کردن مشکلی که تنظیم کنندگان می گویند باید فراخوانی باشدبه

این نامه ها نشان می دهد که اداره ملی ایمنی ترافیک بزرگراه های آمریکا در حال بررسی بیشتر تسلا و شیوه های آن در ارتباط با به روز رسانی نرم افزارهای هوایی و ویژگی های رانندگی خودکار در سیستم کمک راننده پیشرفته خودکار است.

خودروهای تسلا به صورت استاندارد با سیستم کمک راننده با نام تجاری Autopilot عرضه می شوند. با پرداخت 10 هزار دلار دیگر ، مالکان می توانند “رانندگی کامل با خود” یا FSD را خریداری کنند-نرم افزاری که مدیرعامل ایلان ماسک بارها وعده داده است که روزی قابلیت های کامل رانندگی خودران را ارائه می دهد.

FSD ، که به طور پیوسته افزایش قیمت داشته و عملکردهای جدیدی به آن افزوده است ، سالهاست که به عنوان یک گزینه در دسترس است. با این حال ، خودروهای تسلا خودران نیستند. FSD شامل ویژگی پارکینگ Summon و همچنین Navigate on Autopilot است ، یک سیستم هدایت فعال که یک خودرو را از روی شیب دار بزرگراه به خارج از سطح شیب دار هدایت می کند ، شامل ترانشه و تغییر خط. آخرین نسخه بتا FSD قرار است رانندگی در بزرگراه ها و خیابان های شهر را به صورت خودکار انجام دهد.

با این حال ، این هنوز یک سیستم کمک راننده سطح 2 است که از راننده می خواهد توجه کند ، دستان خود را روی فرمان نگه دارد و بتواند در همه حال کنترل را در دست بگیرد.

اولین نامه ، مورخ 12 اکتبر ، از تسلا می خواهد توضیح دهد که چرا این شرکت هنگام به روز رسانی نرم افزار برای اصلاح نحوه شناسایی خودروهای اضطراری در شرایط کم نور ، از فراخوان خودداری کرد. از نظر NHTSA ، استفاده از یک به روزرسانی نرم افزاری روی هوا برای تعمیر هر چیزی که مربوط به ایمنی خودرو است باید به یاد بیاید.

“همانطور که تسلا آگاه است ، قانون ایمنی به تولیدکنندگان وسایل نقلیه موتوری و تجهیزات وسایل نقلیه موتوری این تعهد را می دهد که در صورت تشخیص وسایل نقلیه یا تجهیزاتی که تولید کرده اند دارای نقص مربوط به ایمنی وسایل نقلیه موتوری یا عدم رعایت مقررات مربوطه هستند ، با فراخوان به NHTSA فراخوانی را آغاز کنند. استاندارد ایمنی وسایل نقلیه موتوری ، “آژانس نوشت.

NHTSA اظهار داشت که اخطار فراخوانی باید بیش از 5 روز کاری پس از اطلاع سازنده از نقص ایمنی یا عدم رعایت آن به آژانس ارسال شود.

در ادامه این نامه آمده است: “هر تولید کننده ای که یک به روزرسانی هوایی را صادر کند و نقصی را که خطری غیرمنطقی برای ایمنی وسایل نقلیه موتوری ایجاد می کند کاهش دهد ، ملزم است که به موقع اعلامیه فراخوان را به NHTSA ارسال کند.”

نامه دوم ، که همچنین مورخ 12 اکتبر است ، به استفاده تسلا از NDA ها برای برنامه انتشار بتا FSD دسترسی سریع آن اشاره می کند. مالکان قبلاً هزینه FSD را پرداخت کرده اند ، اما تسلا NDA ها را ملزم به دسترسی به نرم افزار بتا کرده است. ماه گذشته ، ماسک یک الزام دیگر نیز وضع کرد – نمره ایمنی که از داده های شخصی رانندگی برای تعیین اینکه آیا صاحبان می توانند به آخرین نسخه بتا دسترسی داشته باشند ، استفاده کند.

“با توجه به اینکه NHTSA بر اساس گزارشات مصرف کنندگان به عنوان منبع مهم اطلاعات در ارزیابی نقص های احتمالی ایمنی متکی است ، هر گونه توافقی که ممکن است مانع یا مانع شرکت کنندگان در برنامه اولیه دسترسی بتا از گزارش نگرانی های ایمنی به NHTSA شود ، غیرقابل قبول است.” نامه

“علاوه بر این ، حتی محدودیت در به اشتراک گذاری برخی اطلاعات به صورت عمومی بر توانایی NHTSA در به دست آوردن اطلاعات مربوط به ایمنی تأثیر منفی می گذارد. به منظور اطمینان از اینکه توافقنامه های عدم افشای اطلاعات مربوط به انتشار نسخه اولیه بتا FSD با توانایی NHTSA در اعمال مسئولیت های نظارتی خود تداخل ندارد ، ما دستور ویژه ضمیمه را برای تسلا صادر می کنیم. “

ماسک این هفته در توییتر خود اعلام کرد که تسلا الزامات NDA را کنار می گذارد.

با این حال ، آژانس به دنبال اطلاعات بیشتر است و گفت تسلا تا 1 نوامبر فرصت دارد تا به هر دو درخواست پاسخ دهد.