رقبای گوگل از اتحادیه اروپا می خواهند قوانین مربوط به منوهای ترجیحی موتورهای جستجو را تعیین کند – TechCrunch

چهار رقیب موتورهای جستجوی گوگل از قانونگذاران اتحادیه اروپا خواسته اند تا با تعیین قوانین مربوط به منوهای ترجیحی موتورهای جستجو ، بر تسلط مداوم غول فناوری در بازار بپردازند و استدلال می کنند که توانایی غول فناوری در تنظیم پیش فرض های آسیب رسان همچنان به راحتی در تغییر مصرف کنندگان محدود می شود. جایگزینهای غیر Google

در یک نامه سرگشاده امروز ، موتورهای جستجوی بدون ردیابی DuckDuckGo و Qwant ، به همراه فناوری پیشرفته Lilo و درختکاری غیر انتفاعی Ecosia ، از قانونگذاران منطقه می خواهند که برای مقابله با قدرت بازار غول های سکو بیشتر تلاش کنند. به

“DMA [Digital Markets Act] آنها فوراً باید برای جلوگیری از مهار دروازه بانان در رقابت موتورهای جستجو اقتباس شوند. ” “به طور خاص ، DMA باید قانونی را برای منوی ترجیحی موتورهای جستجو قید کند که به طور م Googleثر Google را از دستیابی به پیش فرض نقاط دسترسی سیستم های عامل و مرورگرهای دروازه بان منع می کند. علاوه بر این ، DMA باید اطمینان حاصل کند که علاوه بر انتخاب پیش فرض جستجوی موردنظر در هنگام ورود اولیه ، مصرف کنندگان می توانند در هر زمان از طریق درخواست برنامه های رقیب موتورهای جستجو یا وب سایت ها با یک کلیک جابجا شوند. این اقدامات در نهایت منجر به پیامدهای قابل توجهی برای رقابت در بازار موتورهای جستجو می شود و اطمینان می دهد که انتخاب آنلاین واقعی مصرف کننده وجود دارد. “

کمیسیون قانون بازارهای دیجیتال را در پایان سال گذشته ارائه کرد-مجموعه ای از قوانین قبلی را برای به اصطلاح دروازه بانان اینترنتی با هدف اطمینان از این که این غول های اینترنتی واسطه نمی توانند از قدرت خود برای خرد کردن رقبا و فشار بر مصرف کنندگان سوء استفاده کنند ، ارائه کرد. به

با این حال ، چهار رقبای جستجوی گوگل می گویند که قانون پیشنهادی در حال حاضر شامل هیچ گونه اندازه گیری نیست که بتواند تسلط مداوم غول فناوری در جستجو (در حدود 93 has) را از بین ببرد. قانونگذاران اتحادیه اروپا اصلاحاتی را برای افزودن قوانین الزام آور برای صفحه های ترجیحی جستجو اعمال می کنند تا مصرف کنندگان همیشه بتوانند بدون هیچ زحمتی موتورهای جستجوی پیش فرض خود را در موبایل یا رایانه تغییر دهند.

در حالی که کمیسیون مسئول پیش نویس اصلی DMA بود ، سایر نهادهای اصلی اتحادیه اروپا – پارلمان اروپا و کشورهای عضو ، از طریق شورای اتحادیه اروپا – باید در مورد جزئیات به توافق برسند تا مذاکرات در مورد شکل دقیق مقررات ادامه یابد.

ما از اهداف کمیسیون با قانون بازارهای دیجیتال (DMA) استقبال می کنیم اما tاو DMA نتوانسته حادترین مانع در جستجو را برطرف کند: احتکار موقعیت های پیش فرض توسط گوگل ، ”چهار رقبای جستجو نیز می نویسند. “گوگل بدون سالها قفل کردن این پیش فرض ها ، دروازه بان کل بازار نمی شد. اگر DMA نتواند به این مسئله اساسی بپردازد ، ما معتقدیم وضعیت موجود ادامه خواهد یافت و علت اصلی این مشکل بدون تغییر باقی می ماند. “

برای اظهار نظر در مورد ادعاها با Google تماس گرفته شده است.

در سال 2018 ، کمیسیون رقابت اتحادیه اروپا گوگل را به دلیل نقض قوانین ضد انحصاری در نحوه عملکرد پلت فرم تلفن های هوشمند Android خود ، 5 میلیارد دلار جریمه کرد.

پس از آن مداخله ، غول فناوری صفحه اولویت جستجوی منطقه ای را که در راه اندازی تلفن هوشمند جدید Android در اروپا نشان داده شد ، معرفی کرد. با این حال ، گوگل به سرعت یک مدل حراج پیشنهادات مهر و موم شده را اجرا کرد که از رقبا می خواست که آن را پرداخت کنند (و از یکدیگر پیشی بگیرند) تا در یکی از اسلات های موجود ظاهر شود که رقبا بلافاصله آن را ناعادلانه و غیر شفاف ارزیابی کردند.

حدود سه سال بعد ، پس از مداخله دیگر کمیسیون – و پس از هیچ مشکلی در بازار جستجوی گوگل در اروپا – این غول فناوری سرانجام اعلام کرد که مدل حراج را کنار می گذارد و آن را با صفحه ای انتخابی که بدون نیاز به رقیبان جستجوی واجد شرایط نمایش می دهد ، جایگزین می کند. هزینه

اما ، دوباره ، رقبا به سرعت به محدودیت های مداوم در مورد “راه حل” گوگل اشاره کردند – مانند این واقعیت که فقط در دستگاه های تلفن همراه اعمال می شود ، نه در مورد کاربران مرورگر Google Chrome در دستگاه های رومیزی. و این واقعیت است که کاربران اندرویدی فقط هنگام راه اندازی یا تنظیم مجدد کارخانه صفحه انتخابی نشان داده می شوند ، بنابراین بیشتر اوقات از دستگاهی استفاده می کنند که آن را نمی بینند.

به عنوان مثال ، DuckDuckGo با صدای بلند پرونده را برای یک جستجوی “واقعاً عادلانه” فشار داده است که برای تغییر مصرف کنندگان فقط به یک کلیک نیاز دارد – نه 15+ کلیک که برای تغییر موتور جستجوی پیش فرض در دستگاه Android در حال حاضر در هر زمان لازم است. نقطه دیگر پس از راه اندازی اولیه (یا تنظیم مجدد کارخانه).

رقبای جستجو می گویند استفاده از چنین الگوهای تاریکی برای قفل کردن پیش فرض های خود ترجیحی چیزی است که باید توسط قوانین اتحادیه اروپا منع شود.

آنها استدلال می کنند که “محدودیت های تحمیل شده توسط گوگل ، علی رغم تصمیم ضد تراست کمیسیون ، دیگر موتورهای جستجو را برای مصرف کنندگان سخت می کند.” “مانند نماینده پارلمان اروپا یون کورتین در پیش نویس گزارش خود برای کمیته امور اقتصادی ، ما معتقدیم که یک منوی ترجیحی که به درستی طراحی شده باشد باید به طور گسترده تری اجباری شود.”

ما برای اظهارنظر در مورد فراخوان قوانین اختصاصی صفحه نمایش ترجیح جستجو در DMA در نظر گرفته ایم و این گزارش را با هر پاسخی به روز می کنیم.

راه درمان کجاست؟

کمیسیون اروپا – سالهاست – از اعمال راهکارهای خاص برای گوگل ، علیرغم تعدادی از اقدامات ضد انحصاری خودداری کرده است. در عوض قانونگذاران اتحادیه اروپا به طور معمول گفته اند که این به عهده گوگل است که دقیقاً چگونه از دستورات مختلف خود برای توقف نقض در زمینه هایی مانند جستجوی محصولات ، کارگزاری تبلیغات جستجو و Android استفاده کند.

نتیجه چنین رویکردی اجرایی از سوی اتحادیه اروپا این است که گوگل توانسته راه هایی برای حفظ سلطه خود بر بازارهای استراتژیک کلیدی مانند جستجو پیدا کند- علی رغم مجموعه ای از اقدامات ضد انحصاری برجسته در اروپا.

این یک رکورد ناراحت کننده برای مارگرته وستاگر ، رئیس رقابت اتحادیه اروپا است ، که شهرت خود را به عنوان “بانوی آهنین” به دست آورده است که مایل به رویارویی با Big Tech است – با این حال اعمال آن در حوزه دیجیتال در واقع سوزن را روی غول های پلتفرم جابجا نکرده است. سهم بازار. (نه مانع ادامه ادغام Google شد.)

با این حال ، برخی از کشورهای عضو اتحادیه اروپا در حال استفاده از رویکردهای بسیار بیشتری برای سلطنت در سوء استفاده از بازار فناوری های بزرگ هستند که به نظر می رسد این امر تأثیر خواهد داشت.

به عنوان مثال ، مقامات رقابتی فرانسه اخیراً مجموعه ای از الزامات قابلیت همکاری را از گوگل در مورد مربوط به ترجیح خود از فناوری پیشرفته خود استخراج کرده اند.

در حالی که دفتر فدرال کارتل آلمان امسال با استفاده از قدرت های تقویت شده شروع به اعمال داروهای پیشین بر غول های دیجیتالی کرد که به نظر می رسد دارای قدرت قابل توجهی در بازار هستند. اکنون در حال ارزیابی این موضوع است که آیا گوگل – و تعدادی دیگر از غول های فناوری – با این محدوده مطابقت دارند یا خیر. اگر متوجه شود که آنها این کار را انجام می دهند ، مشتاق به کار است تا قوانین پیشگیرانه ای را برای نحوه کار در آلمان تعیین کند.

در خارج از اتحادیه اروپا ، انگلستان نیز قوانین رقابت داخلی را اصلاح می کند تا بال های Big Tech را بچسبانند. این در حال شکل گیری یک رژیم پیشین برای غول های دیجیتالی است که آن را “وضعیت بازار استراتژیک” توصیف می کند-که برخلاف رویکرد کمیسیون با DMA ، برای همه مناسب نیست.

در عوض ، بریتانیا گفته است که می خواهد قوانین را برای مشاغل خاص تنظیم کند – این امر باعث می شود تنظیم کننده های آن آزادی عمل بیشتری داشته باشند ، به عنوان مثال ، در صورتی که چنین اقدامی ضروری باشد ، منوی ترجیح جستجو را به شرکتی مانند گوگل تحمیل کنند.

بنابراین ، به نظر می رسد که مجموعه قوانین متمرکز کمیسیون برای Big Tech می تواند یک ابزار ضعیف در برابر “مبتکران” با منابع بسیار خوب باشد که سالها تجربه ایجاد و تکرار خدمات را برای از بین بردن اصطکاک و موانع را در مقیاس بزرگ براندازد

بنابراین مقامات اجرایی اتحادیه اروپا در شرایطی که قانونگذاران سراسر جهان در مورد این موضوع-از چین گرفته تا ایالات متحده برانگیخته شده و در این زمینه فعال هستند-پای خطر می افتند.

بنابراین توجه به این نکته جالب است که در پی هفته بسیار بدی برای (یکی دیگر از غول های فناوری 🙂 فیس بوک ، از جمله شهادت کنگره توسط آخرین افشاگر فناوری ، فرانسیس هاوگن ، کمیسیونرهای اتحادیه اروپا خود را در مورد “فوریت” خود توییت کردند. مقابله با فناوری بزرگ…

رئیس ضد انحصار وستاگر همچنین در پی توقف جهانی فیس بوک – که اینستاگرام و قطعی WhatsApp نیز بود ، توئیت کرد ، زیرا هر سه سرویس اجتماعی در یک زیرساخت یکسان کار می کنند ، همه متعلق به فیس بوک هستند – با EVP اتحادیه اروپا که این قسمت نشان می دهد نیاز به “جایگزین و انتخاب در بازار فناوری”.

با توجه به آن پیام اصلی ضد ادغام ، ممکن است از شهروندان اتحادیه اروپا بخواهند که بپرسند چرا بخش وستاگر حتی یک فناوری را نیز مسدود نکرده است. دقیقاً چگونه وستاگر پیشنهاد می کند از استارتاپ ها و جایگزین ها برای به دست آوردن مقیاس لازم برای به چالش کشیدن غول های پلتفرم پشتیبانی کند؟

متأسفانه توییت او هیچ راه حلی نداشت – بنابراین جستجوی راه حل ادامه دارد.

همچنین باید دید تحقیقات بعدی کمیته ضد انحصاری گوگل به کجا خواهد انجامید.

تابستان امسال ، مدیر اجرایی اتحادیه تأیید کرد که در حال بررسی فناوری پیشرفته غول فناوری است – مداخلات ضد انحصاری عقب افتاده ای که قبلاً در مناطق دیگر از جمله انگلستان و فرانسه انجام شده است.

در مورد گوگل ، غول فناوری مشغول مبارزه با اقدامات ضد انحصاری موجود کمیسیون علیه آن است.

هفته گذشته وکلای آن به دلیل اعتراض به جریمه 5 میلیارد دلاری ضد انحصاری کمیسیون اندروید در دادگاه حاضر شدند-ادعا کردند که مجازات بر اساس محاسبات نادرست است ، “مناسب” نیست و هیچ هدف ضد رقابتی نداشته است.