راه اندازی Astra به سمت دیگر حرکت می کند – TechCrunch

Max Q یک خبرنامه هفتگی از TechCrunch در مورد فضا است. برای دریافت هفتگی دوشنبه ها در صندوق ورودی خود اینجا ثبت نام کنید.

ما در این هفته چند پرتاب داشتیم ، از جمله اولین پرتاب SpaceX پس از یکی از وقفه های طولانی مدت فعالیتش. آسترا امیدوار بود اولین مأموریت حمل بار تجاری خود به خوبی انجام شود ، اما در عوض یکی از جالب ترین تصادفات برخاستن در پروازهای فضایی خصوصی را داشت.

پرتاب Astra حرکت می کند و سپس تقریباً بهبود می یابد

اعتبار تصویر: آسترا

پرتاب Astra از Kodiak ، آلاسکا ، اولین تلاش آن از زمان نزدیک شدن به مدار با یک آزمایش موفق در سال گذشته بود. موتورها همه طبق برنامه روشن شدند ، اما تقریباً به سرعت ، یکی از آنها خاموش شد و نتیجه آن یک موشک بود که تقریباً واژگون شد و قبل از مدتی به صورت افقی شناور شد ، در حالی که موتورهای باقیمانده قدرت را برای توزیع مجدد خودرو در نهایت توزیع کردند.

شاید م impressiveثرتر باشد که موشک آسترا بلافاصله سقوط نکرده و نسوزد ، حتی اگر این در نهایت یک شکست باشد. این موشک سرانجام به ارتفاع 160 هزار پایی صعود کرد قبل از اینکه مهندسان پرواز آسترا فرمان لغو را صادر کنند و پس از قطع موتور ، خودرو به سلامت به زمین بازگردد.

این ناامید کننده بود زیرا این مأموریت اولین پرواز تجاری آسترا بود ، زیرا این هواپیما یک محموله آزمایشی شبیه سازی شده از طرف مشتری نیروی فضایی ایالات متحده را حمل می کرد. اما این هنوز از نظر فنی یک آزمایش بود و شرکت می گوید داده های ارزشمند زیادی را در حدود 2.5 دقیقه ای که موشک در حال پرواز قبل از دستور سقط بود جمع آوری کرد.

در حالی که قیمت سهام آسترا به تازگی مورد توجه اخبار قرار گرفته است ، من فکر می کنم آموزنده تر برای ثروت طولانی مدت این شرکت این است که چقدر طول می کشد تا از این بدبختی بهبود یابیم و دوباره تلاش کنیم و همچنین نتیجه آن چه خواهد بود. آن مأموریت پیگیری

اسپیس ایکس در بارج فرود جدید خود شکست

اعتبار تصویر: اسپیس ایکس

بازگشت اسپیس ایکس به پرواز یکی دیگر از پروازهای خدمات تأمین مجدد تجاری بود که برای ناسا به ایستگاه فضایی بین المللی انجام می داد و این پرواز طبق معمول بدون مشکل انجام شد. این محموله شامل یک بازوی رباتیک جدید برای استفاده در ایستگاه و آزمایش های جالب از جمله مورچه های زنده بود.

این پرتاب همچنین باعث شد تا اسپیس ایکس برای اولین بار از کشتی فرود بدون سرنشین مستقل خود در اقیانوس با عنوان “کمبود Gravitas” استفاده کند. این سومین کشتی پهپادی است که اسپیس ایکس در ناوگان خود دارد و همه چیز بدون هیچ مشکلی برای بازیابی موفقیت آمیز مرحله اول استفاده شده برای پرواز پیش رفت.

Blue Origin پروازهای غیر مداری و بدون سرنشین را آغاز کرد

اعتبار تصویر: منبع آبی

Blue Origin هفدهمین مأموریت موشکی New Shepard خود را آغاز کرد ، هرچند این ماموریت به اندازه آخرین تلاش خود چشمگیر نبود: بدون جف بزوس در کشتی. برخلاف اولین پرواز فضایی انسان ، هیچ مسافری در این کپسول وجود نداشت ، اما مجموعه ای سالم از آزمایشات وجود داشت.

یکی از آنها جزء سیستم فرود آزمایشی ناسا بود که درنهایت برای وسیله نقلیه فرود آژانس مورد استفاده قرار می گیرد. زیرنویس جالب در اینجا این است که Blue Origin در واقع از آژانس به دلیل روند اعطای قرارداد برای قرارداد فرود انسانی شکایت می کند ، که SpaceX (و فقط SpaceX) را به عنوان ارائه دهنده وسایل نقلیه فرود ماه انتخاب کرد.

آزمایشگاه موشک عمومی می شود

اعتبار تصویر: آزمایشگاه موشک

Rocket Lab در حال حاضر یک شرکت عمومی است و پس از ادغام SPAC تحت نام RKLB در NASDAQ معامله می شود. این یکی از بزرگترین شرکت های خصوصی فضایی است که هنوز به هر طریق عمومی به بازار عرضه نشده است و آریا علامهدایی خود ما با پیتر بک ، بنیانگذار و مدیرعامل آزمایشگاه موشکی صحبت کرده است تا در مورد این شرکت و معنای عضویت در آن مطلع شود. بازارهای عمومی

در همین حال ، ispace در حال ایجاد یک ماهواره بزرگتر است که می تواند شب های قمری را پشت سر بگذارد. طراحی کاوشگر کوچک آن برای مدت طولانی در تاریکی انجام نمی شود ، زیرا ذخایر قدرت آن به سرعت کاهش می یابد و همچنین دمای فوق العاده پایین برای اکثر لوازم الکترونیکی مناسب نیست.

با ما در TC Sessions: Space در دسامبر همراه باشید

سال گذشته ما اولین رویداد فضایی اختصاصی خود را برگزار کردیم و آنقدر خوب پیش رفت که تصمیم گرفتیم دوباره آن را در سال 2021 میزبانی کنیم. امسال این اتفاق در 14 و 15 دسامبر رخ می دهد و بار دیگر یک کنفرانس کاملاً مجازی خواهد بود. در سراسر جهان قادر به پیوستن خواهید بود – و شما نیز می توانید.