راه اندازی موتور موشک Ursa Major بی سر و صدا 100 میلیون دلار بودجه جدید را بسته است

بر اساس اسناد مشاهده شده توسط TechCrunch و منابع متعدد، Ursa Major بی سر و صدا 100 میلیون دلار بودجه جدید را بسته است.

سرمایه گذاران سری D شامل BlackRock و Space Capital هستند. طبق گزارش ها، این بودجه در اکتبر گذشته بسته شد.

سرمایه جدید کمتر از یک سال پس از بسته شدن یک سری C 85 میلیون دلاری توسط شرکت به دست آمد. به طور کلی، شرکت اکنون حدود 234 میلیون دلار جذب کرده است. این شرکت به دنبال تأمین مالی با ارزشیابی پیش از پول 400 میلیون دلاری بود.

سخنگوی دب اکبر از اظهار نظر درباره «شایعات یا حدس و گمان ها» خودداری کرد.

Ursa به رهبری جو Laurienti، مدیر عامل، در حال ساخت یک موتور اکسیژن مایع و نفت سفید 5000 پوندی به نام Hadley و یک موتور ریپلی بسیار بزرگتر و 10 برابر قدرتمندتر با نیروی رانش 50000 پوندی است. این شرکت از الگوی ادغام عمودی که از لحاظ تاریخی بر صنعت هوافضا تسلط داشته، اجتناب می‌کند. در عوض، تنها بر روی موتور تمرکز می کند، یکی از پیچیده ترین بخش های موشک برای توسعه.

لاورینتی سال گذشته در مصاحبه ای با TechCrunch گفت: “ما واقعاً این تصور را دوست داریم که ما یک شرکت توسعه فناوری هستیم و شرکت هایی که امروز موشک پرتاب می کنند، نباید همان موتوری را که 10 سال پیش برای موشک خود طراحی کردند، پرواز کنند.” این الگویی است که ما در ادغام عمودی می بینیم.

مجموعه مشتریان عمومی Ursa شامل شرکت های پرتاب کوچک Astra، Phantom Space و Stratolaunch است. این شرکت همچنین قرارداد تحویل موتور با نیروی هوایی ایالات متحده منعقد کرده است.