راه اندازی استارتاپ ID و اندونزیایی Verihubs با رهبری Insignia Venture Partners 2.8 میلیون دلار دریافت می کند – TechCrunch

موسسین Verihubs گفتند ، برای بسیاری از موسسات مالی در جنوب شرقی آسیا ، تأیید مشتریان جدید یک یا دو هفته طول می کشد. این استارتاپ با استفاده از فناوری احراز هویت مبتنی بر هوش مصنوعی و API ها ، این زمان را تا پنج ثانیه کاهش می دهد و به شرکت ها اجازه می دهد تا از طریق پیام کوتاه ، واتس اپ یا تماس های فلش به تأیید مشتریان بازگشتی خود ادامه دهند.

Verihubs اعلام کرد که 2.8 میلیون دلار بودجه برای هدف خود برای تبدیل شدن به “یک مرحله ای برای تأیید در جنوب شرقی آسیا” جمع آوری کرده است. این دور توسط Insignia Venture Partners با مشارکت CCV (Central Capital Ventura ، بازوی سرمایه گذاری بانک مرکزی آسیا ، بزرگترین بانک خصوصی در اندونزی) و Armand Ventures رهبری شد. در این دور همچنین سرمایه گذاران فرشته ای از استارتاپ های مطرح آسیای جنوب شرقی مانند بودی هندوکو ، بنیانگذار Shipper ، حضور دارند. جفریانتو و ریکی ویناتا ، بنیانگذاران Payfazz. روهیت مولانی ، بنیانگذار Gotrade ؛ بنیانگذار بوکووارونگ ، چینمای چاهان ؛ و مادالکو ، افسر ارشد محصول سابق پرامود رای.

این استارتاپ به تازگی شرکت در دسته تابستانی Y Combinator 2021 را به پایان رسانده است و می گوید این اولین استارتاپ هوش مصنوعی با پشتیبانی YC از اندونزی است.

مستقر در جاکارتا ، Verihubs در سال 2019 توسط Rick Firnando ، که بیش از 9 سال سابقه در صنعت B2B دارد ، و Williem Williem ، محقق هوش مصنوعی که دارای دکترای بینایی کامپیوتر از دانشگاه Inha کره جنوبی است ، تأسیس شد. این شرکت در حال حاضر 46 مشتری دارد ، از جمله بانک های اصلی و fintech ، و موسسان می گویند که به زودی به 100 مشتری می رسد. در حالی که اکثر مشتریان فعلی آن در فضای مالی هستند ، فناوری Verihubs همچنین می تواند برای تجارت الکترونیکی ، بازارهای اجاره ای و مهمان نوازی استفاده شود (یکی از مشتریان آن هتلی است که از Verihubs برای مراحل ورود خود استفاده می کند).

Firnando گفت ، قبل از پذیرش Verihubs ، بسیاری از مشتریان آن هنوز مشتریان را به صورت دستی تأیید می کردند. وی افزود که Verihubs به عنوان یک راه حل تأیید صحت از انتها به کار می رود ، “زیرا ادغام با چندین فروشنده برای توسعه دهندگان دردناک است.” به همین دلیل است که مشتریان را قادر می سازد تا KYC انجام دهند (مشتری خود را بشناسید) ، تأیید شماره تلفن را با استفاده از WhatsApp یا SMS ارائه می دهد و همچنین داده های مالی مشتریان را تأیید می کند.

هنگامی که کاربران نهایی برای اولین بار وارد برنامه ای می شوند که از Verihubs استفاده می کند ، از آنها خواسته می شود عکس سلفی بگیرند و سپس عکسی از شناسه عکس صادر شده توسط دولت بارگذاری کنند. سپس فناوری مبتنی بر هوش مصنوعی Verihubs دو عکس را مقایسه می کند تا ببیند آیا مطابقت دارند یا خیر ، و همچنین شناسه را با نمرات اعتباری مخابرات و پایگاه های داده دولت اندونزی ، از جمله سوابق جنایی ، ارجاع می دهد.

Verihubs به دو نوع کاربر نهایی خدمات می دهد – کسانی که حساب های بانکی سنتی دارند و افراد “بدون بانک”. سرمایه گذاری جدید این استارتاپ از Central Capital Ventura به آن کمک می کند تا خدمات خود را برای کاربران دارای حساب بانکی توسعه دهد ، زیرا می تواند با BCA برای دسترسی به داده های مشتریان خود همکاری کند. برای کاربران بدون بانک ، Firnando گفت Verihubs با Payfazz همکاری نزدیک دارد ، که به مشتریان امکان می دهد پول خود را به نمایندگان محلی واریز کنند تا از پرداخت های آنلاین استفاده کنند و BukuWarung ، یک برنامه حسابداری برای SME ها ، برای دسترسی به داده های تراکنش.

خط تولید محصولات این استارتاپ همچنین شامل ایجاد نمرات اعتباری خود ، بر اساس داده هایی مانند معاملات و موجودی حساب است. Verihubs در حال حاضر بر اندونزی متمرکز است ، و برنامه ای برای گسترش در سایر بازارهای جنوب شرقی آسیا در نهایت دارد.

فیرانداندو گفت: “برای سیستم تأیید هویت ، دریافتیم که در حال حاضر بازار محصول در اندونزی وجود دارد ، اما ما می خواهیم به محصولات جدید گسترش دهیم.” وی افزود: “ما داده های مالی را از منابع متعدد ، نه تنها برای بانک ها ، بلکه همچنین برای افراد بدون بانک ادغام می کنیم. و ما همچنین در حال بررسی گسترش بازارهای جدید مانند فیلیپین و ویتنام هستیم. “