راهنمای موسس برای مدیریت م poolثر مجموعه های انتخابی شما – TechCrunch

قدیمی هست ضرب المثل راه اندازی: پول نقد پادشاه است. من دیگر مطمئن نیستم که این درست باشد.

در محیط غنی از نقدینگی امروز ، گزینه ها ارزشمندتر از پول نقد هستند. بنیانگذاران راهنمای زیادی در مورد نحوه جمع آوری پول دارند ، اما در مورد نحوه محافظت از مجموعه گزینه های استارتاپ شما اطلاعات کافی نوشته نشده است. به عنوان بنیانگذار ، جذب استعداد مهمترین عامل موفقیت است. به نوبه خود ، مدیریت مجموعه گزینه های شما ممکن است م effectiveثرترین اقدامی باشد که می توانید برای اطمینان از جذب و حفظ استعدادها انجام دهید.

با این وجود ، مدیریت مجموعه گزینه های شما کار ساده ای نیست. با این حال ، با کمی آینده نگری و برنامه ریزی ، می توانید از ابزارهای خاصی که در اختیار دارید استفاده کنید و از مشکلات مشترک جلوگیری کنید.

در این قطعه به موارد زیر می پردازم:

  • مکانیک های گزینه در چندین دور بودجه جمع آوری می شوند.
  • مشکلات رایج که بنیانگذاران را در این راه دچار مشکل می کند.
  • آنچه می توانید برای محافظت از مجموعه گزینه های خود یا اصلاح دوره در صورت اشتباه در اوایل انجام دهید.

مطالعه کوچک در مورد مکانیک استخر گزینه

بیایید یک مطالعه موردی سریع انجام دهیم که زمینه را قبل از غواصی عمیق آماده می کند. در این مثال ، سه بنیانگذار مساوی وجود دارد که تصمیم می گیرند شغل خود را ترک کرده و بنیانگذار استارتاپ شوند.

از آنجا که آنها می دانند که باید استعدادهایی را استخدام کنند ، این سه نفر در ابتدا با 10 درصد گزینه انتخاب می شوند. سپس آنها به اندازه کافی پول را در دور فرشته ، قبل از بذر و دانه (با 25٪ رقت تجمعی در آن دورها) جمع می کنند تا به تناسب بازار محصول (PMF) برسند. با PMF در کیسه ، آنها سری A را افزایش می دهند ، که منجر به رقیق شدن 25 further بیشتر می شود.

ساده ترین راه برای اطمینان از این که گزینه های شما خیلی سریع تمام نمی شود این است که با یک استخر بزرگتر شروع کنید.

پس از استخدام چند تن از مدیران C-suite ، اکنون گزینه های آنها کم است. بنابراین در سری B ، این شرکت 5٪ پیش پرداخت پول اضافی را جمع آوری می کند-علاوه بر این 20٪ از حقوق مربوط به تزریق نقدی جدید را نیز واگذار می کند. هنگامی که دورهای سری C و D با رقیق شدن 15 and و 10 به پایان می رسد ، این شرکت به پیشرفت خود رسیده است و یک IPO قریب الوقوع در کار است. موفقیت!

برای سادگی ، چند مورد را فرض می کنم که معمولاً اتفاق نمی افتد ، اما نشان دادن ریاضیات در اینجا کمی ساده تر می شود:

  1. هیچ سرمایه گذار پس از سرمایه گذاری اولیه در نسبت نسبی خود شرکت نمی کند.
  2. نیمی از استخر موجود برای استخدام های جدید صادر می شود و/یا برای تازه سازی هر دور استفاده می شود.

بدیهی است که هر موقعیتی منحصر به فرد است و مسافت پیموده شده شما ممکن است متفاوت باشد. اما این یک پروکسی به اندازه کافی نزدیک به آنچه در عمل برای بسیاری از استارتاپ ها اتفاق می افتد است. در اینجا نحوه موجود بودن استخر موجود در طول دوره در مراحل مختلف به شرح زیر است:

نمونه استخر گزینه

اعتبار تصویر: آلن میلر

توجه داشته باشید که استخر چقدر سریع نازک می شود – مخصوصاً در اوایل. در ابتدا ، 10 a بسیار زیاد به نظر می رسد ، اما سخت است که اولین استخدام را زمانی انجام دهید که چیزی برای نشان دادن به جهان و نقدی برای پرداخت حقوق ندارید. علاوه بر این ، دورهای اولیه نه تنها حقوق صاحبان سهام شما را کم نمی کند ، بلکه همه را از بین می برد – از جمله مجموعه گزینه های شما (اعم از تخصیص یافته و بدون تخصیص). زمانی که شرکت سری B خود را افزایش می دهد ، میزان موجودی موجود در حال حاضر کمتر از 1.5 درصد است.