دیتاسمبلی 16 میلیون دلار می گیرد تا به خرده فروشی آجر و ملات، اطلاعات قیمت گذاری کلان داده را افزایش دهد.

خرید آنلاین اغلب از دیدگاه دنیای خرده فروشی فیزیکی مانند یک خیابان یک طرفه به نظر می رسد: تجارت الکترونیک انتخاب گسترده تری دارد، همیشه باز است و به نظر می رسد قیف بی پایانی از داده ها وجود دارد که خرده فروشان آنلاین می توانند از آن استفاده کنند. تا پیشنهادات خود را برای هر مشتری مرورگر بهتر و شخصی‌تر کنند. اما از آنجایی که تورم افسارگسیخته هر نوع ثبات قیمتی را برای مصرف کنندگان ویران می کند، بازی کاملاً تمام نشده است.

Datasembly – یک استارت‌آپ مستقر در حومه ویرجینیا DC که به خرده‌فروشان و شرکت‌های CPG تجزیه و تحلیل‌های مبتنی بر داده‌های بزرگ در مورد قیمت‌گذاری محصول و تبلیغات محصول و همچنین بینش‌هایی در مورد مجموعه ارائه می‌دهد – 16 میلیون دلار سرمایه جذب کرده است.

این دور یک سری B است و توسط Noro-Moseley Partners – یک شرکت VC آتلانتا که بر حمایت از استارت‌آپ‌های فناوری خارج از جنوب شرقی ایالات متحده متمرکز است – با مشارکت Grotech Ventures، Topmark Partners و Staley Capital هدایت می‌شود. ارزش گذاری فاش نمی شود، اما با زمینه های اجتماعی-اقتصادی جالب دیگری همراه است.

این سری B تقریباً 3 سال پس از آن‌که Datasembly یک سری A 10.3 میلیون دلاری به رهبری کرافت ونچرز جمع‌آوری کرد، دوره‌ای که در تنگنای کووید-19 بسته شد، زمانی که بسیاری از آن‌ها می‌پرسیدند چگونه و آیا فروشگاه‌های فیزیکی می‌توانند زنده از همه‌گیری نجات پیدا کنند، عرضه می‌شود.

همانطور که مشخص شد، فروشگاه‌های فیزیکی از بین نرفتند، و بسیاری از فروشگاه‌هایی که پابرجا مانده‌اند، قطعاً از نظر دیجیتالی بیشتر هوشیار شده‌اند تا نحوه رقابت در فضای وسیع‌تر خرده‌فروشی را بهبود بخشند.

اینجاست که Datasembly وارد تصویر می شود. به طور مناسب یا طعنه آمیز، برای شرکتی که قصد دارد به فروشندگان کالا در تنظیمات آجر و ملات کمک کند تا با دنیای آنلاین رقابت بهتری داشته باشند، قدرت آن از این واقعیت ناشی می شود که امروزه اطلاعات زیادی به صورت آنلاین در دسترس است: موتور تجزیه و تحلیل داده های بزرگ آن را جذب می کند. بیش از 12 میلیارد قیمت در حدود 150000 ویترین فروشگاه آنلاین و آفلاین به صورت هفتگی، که به حدود 1.2 تریلیون “مشاهدات کل در مجموعه” رسیده است.

بن رایش، مدیرعامل و یکی از بنیان‌گذاران، در مصاحبه‌ای گفت: «اطلاعات مهمی که ما استفاده می‌کنیم در وب هستند. “ما در مقیاس وسیع از وب عمومی جمع آوری می کنیم، با تمرکز بر قیمت، تبلیغات و مجموعه.”

او خاطرنشان کرد که خرده‌فروشان و برندها همیشه بر جمع‌آوری این نوع اطلاعات تمرکز کرده‌اند، اما در گذشته ممکن بود تیم‌هایی از افراد دیگر فروشگاه‌های فیزیکی را ردیابی می‌کردند و در نهایت مجموعه کوچکی از فروشگاه‌های آنلاین را به مجموعه اضافه می‌کردند.

او گفت که این تغییر کرده است نه فقط به این دلیل که اکنون خریدهای بیشتری به صورت آنلاین انجام می شود.

او گفت: «دوره تورمی که در آن قرار داریم، همراه با اثرات اقتصادی همه‌گیری و تداوم مسائل زنجیره تامین، همگی باعث نوسانات بی‌سابقه‌ای شده‌اند. “در نتیجه سطح دقت ارائه یک محصول به بازار افزایش یافته است.” او گفت که قبلا مناطق قیمت ملی وجود داشت. اما اینها کوچک و کوچک شده اند. اکنون فروشگاه‌های جداگانه می‌توانند مناطق قیمتی خود را داشته باشند.»

و در سطح محصول، او افزود، همه چیز اکنون “با سرعت و جزئیات بیشتر از همیشه تغییر می کند. بنابراین مارک ها و فروشگاه ها باید پاسخگوتر باشند. آنها تشنه اطلاعات و شفافیت بیشتر هستند.»

در حالی که برخی از بزرگ‌ترین خرده‌فروش‌های آنلاین جهان، مانند آمازون، ممکن است تمام داده‌ها و عضله علم داده‌ای را که برای انجام این نوع کار در خانه نیاز دارند، در اختیار داشته باشند، این تفکر وجود دارد که بسیاری از مشتریان بالقوه Datasembly ممکن است این کار را نداشته باشند. (رایش در مورد اینکه آیا آمازون مشتری این استارت آپ بوده یا خیر اظهار نظری نمی کند.)

و امروز، Datasembly در حال حاضر یک تجارت قابل توجه دارد. با صدها شریک (در اصطلاح خود) از جمله حدود 230 خرده فروش مانند Target، Walgreens و Starbucks، و مارک ها و سازمان هایی مانند General Mills، Nestle’s Purina و سازمان غذا و داروی ایالات متحده کار می کند.

خرده فروشان ممکن است واضح ترین دسته باشند، اما بقیه به همان اندازه تشنه این نوع داده ها هستند. FDA شاخص‌های قیمت و تحقیقات را ردیابی و منتشر می‌کند، از جمله کارهایی که قیمت‌گذاری اطلاعات حیاتی است. و در مورد برندها، آن‌ها مدت‌هاست که در ارتباط مستقیم با مصرف‌کنندگان خود با یک گسست عمده دست و پنجه نرم می‌کنند. ظهور رسانه‌های اجتماعی قطعاً بازی بازاریابی را برای آنها تغییر داده است و شرکت‌هایی مانند Datasembly راه را برای درک آنچه مشتریان دوست دارند و نمی‌پسندند (و نمی‌خرند یا می‌خرند) باز می‌کنند.

و این همچنین نشان می دهد که Datasembly چگونه از این بودجه استفاده خواهد کرد. این طرح ادامه سرمایه‌گذاری در اندازه‌گیری‌های بیشتر مورد تقاضای مشتریان و گسترش کلی پایگاه مشتری است. در حال حاضر، Datasembly عمدتاً بر روی کالاهای بسته بندی شده مصرفی و مواد غذایی متمرکز شده است، اما فرصت آشکاری برای گسترش این امر به انواع روش ها وجود دارد. این می تواند به انواع محصولات خرده فروشی مانند پوشاک، محصولاتی که به صورت عمده خریداری می شوند (یعنی نه توسط مصرف کنندگان) و فراتر از کالاها به قیمت گذاری برای خدمات مصرف کننده گسترش یابد.

جالب اینجاست که Datasembly در تجارت هوش تجاری است، اما نه خود کسب و کار: یعنی در حال حاضر توصیه هایی در مورد نحوه قیمت گذاری چیزی یا نحوه بسته بندی یک تبلیغ ارائه نمی کند. همچنین هیچ نوع مدیریت موجودی را به عنوان بخشی از پلتفرم خود ندارد. رایش گفت این به این دلیل است که خرده فروشان و برندها هنوز استراتژی های فردی خود را دارند که ممکن است از آنها پیروی کنند: آنها ممکن است اهداف متفاوتی در حاشیه داشته باشند. یا ممکن است بخواهند، مثلاً، عمداً روی اقلام خاص رقابتی تر (ارزان تر) باشند تا خریداران را برای ساختن سبدهای کلی بزرگ تر فریب دهند.

هدف هرچه که باشد، آن کسب‌وکارها می‌دانند که برای درک بهتر کارهای بعدی به داده‌ها نیاز دارند.

جان آل، یک شریک عمومی در Noro-Moseley Partners، در بیانیه ای گفت: CPG ها و خرده فروشان به اطلاعات جامع، مقرون به صرفه، قیمت و در دسترس بودن محصول در زمان واقعی نیاز دارند. «Datasembly بهترین راه حل در کلاس خود را ارائه می دهد و میلیاردها نقطه داده را در هفته جمع آوری و عادی می کند. از آنجایی که مشتریانش به مبارزه با تورم و مسائل مربوط به زنجیره تامین آب و هوا ادامه می دهند، Datasembly در توانمندسازی تصمیمات موثر قیمت گذاری، تبلیغات و مجموعه ای موثر است.