دو کوون، یکی از بنیانگذاران Terraform، در مورد مدارک جعلی سفر بیگناه است

دو کوون، یکی از بنیانگذاران آزمایشگاه های Terraform، روز پنجشنبه در دادگاه مونته نگرو به اتهام جعل پاسپورت و مدارک مسافرتی خود بی گناه است.

جلسه استماع کوون یک ماه پس از دستگیری کوون و چانگ جون هان، همکار سابق کوون، که او نیز بی گناهی خود را اعتراف کرد، برگزار شد. در فرودگاه پودگوریتسا، پایتخت مونته نگرو، در حالی که سعی می کرد به دبی پرواز کند. وکیل آنها شرایطی را برای وثیقه به مبلغ 400000 یورو (437000 دلار) برای هرکدام درخواست کرد و پیشنهاد حبس خانگی در مونته نگرو را داد. جلسه بعدی دادگاه 16 ژوئن تعیین شده است.

در 7 می 2022، استیبل کوین TerraUSD (UST) آزمایشگاه Terraform، یک استیبل کوین الگوریتمی که با کوین خواهر خود، لونا، کار می کرد. 1 دلار خود را از دست داد. این رویداد تقریباً 40 میلیارد دلار ارزش بازار را از بین برد و مجموعه ای از شرکت های رمزنگاری را از بین برد.

یک سال پس از سقوط، کوون اکنون در مونته نگرو در زندان است و در ایالات متحده و کره جنوبی تحت تحقیق است. اگر کوون به جعل اسنادش محکوم شود، او ممکن است مجبور شود حکم زندان خود را در مونته نگرو بگذراند وزارت دادگستری مونته نگرو در ماه مارس اعلام کرد قبل از استرداد به آمریکا یا کره جنوبی.

به عنوان یادآوری اتفاقاتی که برای Terraform و بنیانگذار Kwon در 12 ماه گذشته رخ داده است، ما فاجعه اسلوموشن را همانطور که در جریان بود ارائه می کنیم. برای شرکتی که اکنون پنج ساله است، که استیبل کوین TerraUSD و Luna خود را در سال 2019 راه اندازی کرد و سپس دفتر مرکزی خود را در سال 2020 به سنگاپور منتقل کرد:

می 2022

  • استیبل کوین Terraforms Labs، که قرار بود پیوند 1:1 با دلار آمریکا را حفظ کند، در 7 می 2022 سقوط کرد.
  • گروهی از سرمایه گذاران کریپتو در کره جنوبی علیه Kwon شکایت کرد. (19 مه 2022)

ژوئن 2022

  • کره جنوبی تحقیقاتی را در مورد آزمایشگاه های Terraform آغاز کرد.
  • دادستان های سئول از خروج 15 کارمند سابق Terraform از کره جنوبی جلوگیری کردند، در حالی که آنها در حال تحقیق در مورد شرکت رمزنگاری پشت شکست TerraUSD و Luna بودند. (21 ژوئن 2022)

سپتامبر 2022

اکتبر 2022

  • دولت کره جنوبی دستور به ابطال داد پاسپورت کوون، تشدید فشار بر کارآفرین ارز دیجیتال برای بازگشت به کشورش. (5 اکتبر 2022)
  • کوون گفت اتهامات دادستان کره جنوبی علیه او مشروع نبوده و انگیزه سیاسی دارد. (18 اکتبر 2022)

دسامبر 2022

فوریه 2023

مارس 2023

آوریل 2023

  • یک رسانه محلی در 13 آوریل گزارش داد که Kwon قبل از فروپاشی Terra و Luna، 8 میلیون وون (حدود 7 میلیون دلار) برای Kim & Chang، یک شرکت حقوقی در کره جنوبی ارسال کرد. این نشان می دهد که کوون از بحران آگاه بود و انتظار داشت که یک پرونده قانونی رخ دهد.
  • یک قاضی در آمریکا تکذیب کرد تماس Kwon و Terraform مبنی بر اینکه آنها از کمیسیون بورس و اوراق بهادار (SEC) خواسته بودند که درخواست دسترسی به اسناد مربوط به Terraform و Luna Foundation Guard (LFG) را از مقامات پولی سنگاپور پس بگیرد. (18 آوریل 2023)
  • شین یکی از بنیانگذاران Terraform متهم شد در رابطه با سقوط TerraUSD و Luna به اتهاماتی از جمله نقض قانون بازار سرمایه در کره جنوبی، کلاهبرداری و اختلاس. دادستان های کره جنوبی دارایی های مربوط به مردم را به ارزش حدود 246.8 میلیارد وون (184.7 میلیون دلار) مسدود کردند. سخنگوی دادستان کره ای به TechCrunch تایید کرد که اولین محاکمه شین در 26 می برگزار خواهد شد.

می 2023

  • سونگ هان دان، مدیر تیم جرایم مالی مشترک دادستان های کره جنوبی در مصاحبه با WSJ گفت: “تحقیق پرونده در کره جنوبی کارآمدترین راه برای اجرای عدالت خواهد بود” زیرا اکثر همدستان و شواهد کلیدی مرتبط با حوادث Terraform در کره جنوبی مستقر هستند.
  • دفتر دادستانی سئول به TechCrunch تایید کرد، این هفته، کره جنوبی حدود 233.3 میلیارد وون (176 میلیون دلار) از دارایی ها و دارایی های Kwon را مسدود کرد. دادگاهی در کره جنوبی فروش خانه، اتومبیل و دارایی های مالی کوون مانند اوراق بهادار، سپرده های بانکی و ارزهای دیجیتال در صرافی های ارزهای دیجیتال را ممنوع کرده است.