دولت نمی تواند داده های شما را مصادره کند – اما می تواند آنها را بخرد

هنگامی که دولت بایدن در اوایل این ماه حمایت‌های جدیدی را برای جلوگیری از درخواست داده‌های بهداشت باروری از شرکت‌ها توسط مجریان قانون پیشنهاد کرد، آنها اولین گام مهم را در حفاظت از داده‌های شخصی ما برداشتند. اما یک شکاف متفاوت و جدی در حفظ حریم خصوصی داده ها وجود دارد که کنگره باید به آن رسیدگی کند.

در حالی که قانون اساسی دولت را از وادار کردن شرکت‌ها به ارائه داده‌های حساس شما بدون روند قانونی منع می‌کند، هیچ قانون یا مقرراتی وجود ندارد که آنها را از خرید آن منع کند.

و دولت ایالات متحده سالهاست که داده های خصوصی را خریداری کرده است.

علیرغم احکام دادگاه عالی مبنی بر اینکه دولت نمی‌تواند داده‌های شخصی حساس مانند موقعیت مکانی شما را بدون حکم به دست آورد، کارگزاران داده‌های کلی می‌توانند این اطلاعات را مستقیماً به دولت بفروشند. آنها از یک خلأ در حمایت های قانون اساسی ما در برابر نظارت سوء استفاده می کنند: از آنجا که این داده ها در بازار آزاد فروخته می شوند، دولت نیازی ندارد کسی را مجبور به ارائه آن کند. آنها می توانند به سادگی آن را بدون هیچ گونه نظارت یا عواقب قانونی خریداری کنند.

کنگره باید دولت را از خرید داده های حساس موقعیت جغرافیایی به طور کامل منع کند – نه فقط از توقیف آن ها جلوگیری کند. تا زمانی که آژانس‌ها و مجریان قانون بتوانند به طور قانونی این اطلاعات حساس را از کارگزاران داده خریداری کنند، محدودیت‌های قانون اساسی در مورد توانایی دولت برای تصرف این داده‌ها تقریباً معنی ندارد.

FBI، ارتش و چندین سازمان دولتی و نظارتی دیگر مشتریان مکرر این کارگزاران داده در داخل و خارج از کشور هستند. داده‌هایی که خریداری می‌کنند به آنها قدرت هشداردهنده‌ای برای جمع‌آوری اطلاعات حساس از گروه‌های بزرگ مردم می‌دهد.

بزرگترین قربانیان نظارت دولتی اغلب جوامع به حاشیه رانده شده اند. به عنوان مثال، ارتش داده های حساس موقعیت جغرافیایی را که از یک برنامه دعای مسلمانان و یک برنامه دوستیابی مسلمانان جمع آوری شده بود، خریداری کرد تا کاربران را ردیابی کند. کارگزاری که داده‌های موقعیت جغرافیایی کاربر را فروخت، Locate X، به استفاده گسترده توسط ارتش، سازمان‌های اطلاعاتی و چندین سطح از مجریان قانون افتخار می‌کند. اداره مهاجرت و گمرک (ICE) همچنین به دلیل خرید داده های کاربران به منظور ردیابی مهاجران و قوانین پناهگاه های دامن، انتقاداتی را به دنبال داشته است.

حتی گارد ملی از خلأ نظارت استفاده می کند و داده ها را برای هدف قرار دادن و استخدام دانش آموزان دبیرستانی خریداری می کند. و FBI داده‌های موقعیت جغرافیایی را برای ردیابی میلیون‌ها تلفن می‌خرد – همه بدون نیاز به حکم.

ما قبلاً عواقب بالقوه مخرب داده های خصوصی و ردیابی استفاده شده توسط کارفرمایان و صاحبخانه ها به ضرر کارگران یا مستاجران را دیده ایم. قرار دادن این اطلاعات در دست نهادهای دولتی که تصمیمات آنها وزن قانون را دارد، مسئله جدی تری را مطرح می کند.

سازمان‌های دولتی اغلب در برابر افشای نحوه استفاده از داده‌های خریداری‌شده خصوصی برای عملیات‌های اجرای قانون مقاومت نشان می‌دهند، اما چنین خریدهایی به آن‌ها اجازه می‌دهد از محدودیت‌های نظارتی که برای محافظت از حقوق مدنی ما اعمال شده‌اند، کنار بگذارند. ادارات پلیس با مراجعه به فروشندگان شخص ثالث برای نتایج جستجوی تشخیص چهره، ممنوعیت های تشخیص چهره را دور زده اند. در سال 2018، ICE ادعا کرد که از یک «توقف معمول ترافیک» دستگیر و اخراج می‌کند، اما به طور تصادفی داده‌های دکل تلفن همراه خاصی را نیز خریداری کرده بود که می‌توانست به دستگیری کمک کند.

بدتر از آن، داده‌هایی که به این مؤسسات قدرتمند فروخته می‌شوند ممکن است حتی دقیق نباشند. علاوه بر آسیب‌پذیر بودن در برابر هک، اطلاعات کارگزاران داده اغلب بر الگوریتم‌های تبعیض‌آمیز و سوگیری‌ها تکیه می‌کنند و همچنان می‌توانند هنگام ایجاد نمایه‌ها، سن، قومیت و مذهب شما را اشتباه بگیرند. وقتی دولت بر اساس داده‌های نادرست اقدامات اجرای قانون را انجام می‌دهد، حقوق همه آمریکایی‌ها به خطر می‌افتد.

حمایت پیشنهادی بایدن برای داده های بهداشت باروری گامی در جهت درست است، اما به تنهایی کافی نیست. کنگره باید خرید اطلاعات مکان حساس را توسط دولت ممنوع کند و به این شکاف بزرگ در حریم خصوصی داده ها رسیدگی کند – زیرا تا زمانی که اطلاعات شما برای فروش باشد، دولت به خرید آن ادامه خواهد داد.