دور 36 میلیون دلاری DroneSeed آن را تبدیل به یک فروشگاه برای جنگلکاری پس از آتش سوزی می کند-TechCrunch

DroneSeed کار خود را با فناوری آغاز کرد جایگزینی برای کاشت درختان در مقیاس بزرگ ، اما این وظیفه مهم تنها بخش کوچکی از احیای جنگل است که زیرساخت های آن توسط آتش سوزی ها به نقطه شکست رسیده است. با سرمایه گذاری 36 میلیون دلاری جدید ، این شرکت در حال تجدید جنگل کاری از ریشه به تاج به روشی مدرن و عمودی است ، پیوندهای آتی کربن و هوش مصنوعی به ماشین آلات و تدارکات صد ساله پیوند می زند.

هنگامی که من برای اولین بار در مورد DroneSeed نوشتم ، این شرکت تازه کار خود را آغاز کرده بود و هواپیماهای بدون سرنشین و سیستم های سفارشی خود را برای تسریع تلاش های جنگل کاری نشان داد. همه مشکلات و راه حل های مورد بحث در آن مقاله ادامه دارد – اگرچه شرکت در حال گسترش است ، اما به هیچ وجه محصول اصلی خود را تغییر نمی دهد ، که (همانطور که از نامش حدس می زنید) استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین برای انتقال دانه ها به جنگل های آسیب دیده است. آتش سوزی

بذر ، با هواپیماهای بدون سرنشین ملاقات کنید

بنیانگذاران DroneSeed گرانت کاناری (مدیرعامل) ، سمت چپ و بن ریلی (CTO) یک جفت هواپیماهای بدون سرنشین این شرکت را در دست دارند.اعتبار تصویر: DroneSeed

به طور خلاصه ، DroneSeed جایگزین درختکاران درختی می شود ، افرادی که کار ارزشمندی را انجام می دهند و آن را به خوبی انجام می دهند ، اما به دلیل دشواری و دستمزد کم کار به طور فزاینده ای کمیاب می شوند ، و در عین حال مقیاس ویرانی ناشی از آتش سوزی ها مدتها پیش از توانایی های کتابچه راهنما فراتر رفته است. کار یدی. به جای افراد ، این شرکت از هواپیماهای بدون سرنشین خودکار مجهز به بسته های بذر و دستگاه های توزیع کننده مخصوص استفاده می کند. آنها بر فراز چشم انداز پرواز می کنند و بهترین مکانها را برای بسته بندی بذر – نه خیلی سنگی ، شیب کم عمق ، و بسیاری از این متغیرها – شناسایی می کنند و آنها را آتش می زنند. هواپیماهای بدون سرنشین می توانند ده ها بسته بذر را تحویل دهند یا با بارگیری توهین آمیزتر ، گیاهان مهاجم را که ناگزیر در پی آتش سوزی قبل از ریشه دار شدن درختان ظاهر می شوند ، بپاشند.

این رویکرد مزایای بی شماری دارد: جایگزین مشاغل نامطلوب و خطرناک هم کارگران کاشت و هم خلبانان برس می شود ، که کار هلیکوپتر در ارتفاع پایین به طرز باورنکردنی خطرناک است. بسته های تخمه مهندسی شده در برابر شکارچیان مانند سنجاب های کارآمد مقاومت می کنند. یک کامیون دارای ناوگان هواپیماهای بدون سرنشین می تواند سریعتر (در یک ماه در مقایسه با سالها) بسیج شود و زمین بسیار بیشتری (حدود 6 برابر) را نسبت به عملیات انسانی بپوشاند. فرایند سنگین داده ها به راحتی ممیزی و پیگیری می شود.

در آن زمان تیم هنوز روی پروژه های آزمایشی اولیه کار می کرد ، اما اکنون این مدل در برخی از مقیاس های بزرگ به اثبات رسیده است. نه تنها این ، بلکه روشها با پیشرفت در زمینه های فنی ، تحقیقاتی و نظارتی فوق العاده افزایش یافته است. بهبود پردازش داده ها ، مجله بزرگتر برای “تخم های تخم مرغ” و تأییدیه FAA برای هجوم هواپیماهای بدون سرنشین و پرواز فراتر از دید ، به این معنی است که تعداد مشابه هواپیماهای بدون سرنشین می تواند کارهای بسیار بیشتری را انجام دهد ، سریعتر و بهتر از زمانی که برای اولین بار به آسمان رفتند.

اما چیزی که بنیانگذاران گرانت قناری و بن ریلی و خدمه آنها در حال رشد-در حال حاضر بیش از 60 نفر ، از دهها نفر دیگر در آخرین باری که با آنها صحبت کردم-دریافتند این است که صرف نظر از میزان کاشت آنها بر اساس هواپیماهای بدون سرنشین مثر است. یک گام در یک فرایند چند ساله که شامل صنایع متعددی می شود ، که همه آنها با افزایش و تشدید آتش سوزی های وحشی تا حد ممکن گسترش یافته است.

مسافت پیموده شده توسط آتش سوزی ها در 20 سال گذشته دو برابر شده است و خود آتش ها بسیار قوی تر هستند ، فراتر از آتش های طبیعی طبیعی که در گذشته رخ می دهد و چوب قلم مو و چوب های مرده را پاک می کند و مکانیسم های بازیابی طبیعی جنگل را فعال می کند. مواردی که امروز بیداد می کنند زمین بسیار بیشتری را پوشش می دهند و چیزی جز خاکستر و ذغال باقی نمی گذارند. متیو آقایی از DroneSeed ، که در حال پیشرفت است ، می گوید: “در برخی از مواقع طبیعت شما تمام می شود.”

در آنجا که کار قهرمانانه آتش نشانان به پایان می رسد ، پیگیری های طولانی مدت مقامات جنگلداری و صنعت کاشت خصوصی آغاز می شود ، اما اکنون تلاش های آنها با یک مانع غیر منتظره عقب مانده است: کمبود درخت.

مهد کودک ها زیر آتش

پیامدهای آتش سوزی ، پاکسازی منطقه ای از درختان.

اعتبار تصویر: DroneSeed

سال هاست که بانک های بذر و نهالستان ها ، چه به صورت عمومی و چه خصوصی ، قادر به پاسخگویی به تقاضا نیستند. به دلیل قیمت های بازار (و شاید دستکاری و غفلت) خارج از حوصله این مقاله ، ما به سادگی میلیون ها نهال لازم برای کاشت مجدد هکتارهای بی شماری را که سالانه در حال جستجو است ، نداریم.

DroneSeed با مطالعه روابط عمومی و خصوصی و بازارها ، به این نتیجه رسید که این امر حقیقت دارد: اگر می خواهید یک کار درست انجام شود ، گاهی اوقات باید خودتان آن را انجام دهید. بنابراین آنها Silvaseed را خریداری کردند ، تامین کننده بذر و درختی که حدود 150 سال است در شمال غربی اقیانوس آرام فعالیت می کند.

Silvaseed در تمام این مدت موفق بوده است و مشتریان خود را در سراسر جهان به یک قرن قبل عرضه می کرده است ، اما به دلیل سرمایه محدود در این بخش ، همچنان یک عمل متوسط ​​باقی مانده است. از این گذشته ، تا همین اواخر هیچ گونه فعالیتی در زمینه نهال وجود نداشته است که نشان دهد شرکت هایی که آنها را پرورش می دهند ، می توانند فعالیت خود را دو برابر یا سه برابر افزایش دهند.

تاسیسات مرتب سازی بذر این شرکت پر از ماشین آلات پیشرفته است … از اواسط قرن بیستم. اما تیم DroneSeed با این وجود شگفت زده شد: یک مکان مرتب سازی و ذخیره سازی بذر در مقیاس صنعتی که فقط منتظر جداسازی ، تمیز کردن و روغن گیری و سپس بهسازی با پیشرفت های قرن 21 است. آنها متعهد شده اند که تیم Silvaseed را نیز ادامه داده و در واقع آن را گسترش دهند ، بنابراین آن روز جمعه سیاه برای آنها نیست. به هر حال ، چه کسی جز خدمه اصلی می تواند زیر و بم ماشین ها و کاتالوگ کارت قدیمی و جامع ردیابی چندین دهه خرید را بشناسد؟

یک نهال درخت و یک هواپیمای بدون سرنشین پشت آن نشسته است.

اعتبار تصویر: DroneSeed

اما مهمتر از همه ، این یک گام برای DroneSeed است تا نه تنها به یک نهال کاشت تبدیل شود ، بلکه تنها مغازه یک طرفه برای تلاش های جنگل زدایی در جنگل های جنگلی در کشور-شاید در جهان ، در مقیاسی است که آنها در حال تلاش برای آن هستند. امروزه ، اگر مالک یا سرپرست یک جنگل بزرگ هستید و آتش سوزی در حال تخریب پنج هزار هکتار از آن است ، در حال بررسی ماه ها ، شاید یک یا دو سال تماس و کاغذبازی با آژانس های دولتی ، شرکت های بیمه ، بذر ارائه دهندگان ، گیاهان کاشت ، و نیم دوجین نفر دیگر. DroneSeed قصد دارد یک تماس واحد را برقرار کند و اگر همه چیز خوب پیش برود ، ظرف چند ماه دانه هایی (در بسته های حاوی مواد مغذی و مقاوم در برابر سنجاب) روی زمین قرار می گیرد.

قناری گفت: “یک مطالعه اخیر نشان داد که در سطح ملی ما نیاز به جمع آوری 6 برابر بذر و 2 برابر فضای مهدکودک داریم تا از جنگلکاری واقعی برای کاهش بدترین اثرات تغییرات آب و هوایی استفاده کنیم.” “ما آن کار را انجام می دهیم. ما Silvaseed را به عنوان بزرگترین بانک خصوصی بذر در ساحل غربی توسعه داده ایم. ما همچنین میلیون ها نهال در سال رشد می دهیم و ظرفیت را دو برابر می کنیم. “

البته اگر پولی وجود نداشته باشد هیچ درختی وجود ندارد. و خط لوله موجود برای پرداخت هزینه جنگلکاری به کندی و دست و پاگیر است مانند هرگونه مشارکت چند دهه گذشته دولتی و خصوصی که می خواهید از آن نام ببرید ، با این تفاوت که کار خود را در مناطق دور افتاده و وحشی انجام می دهد. فکر می کنید ظاهر خیابان شما دردآور است؟ سعی کنید 10 هزار هکتار بیابان را با روشهایی که یک قرن پیش مطرح شده بود بکارید.

کربن پیشین

اعتبار تصویر: رایان وارنر / DroneSeed

در گذشته مالکان زمین هایی که جنگل های آنها سوخته است برای بازپس گیری به بودجه دولتی و پول بیمه تکیه می کردند ، به این امید که این جنگل ها ، پس از رشد مجدد در 15 یا 20 سال ، ارزش ارزیابی شده خود را درک کنند. بسیاری ترجیح داده اند که جنگل ها را به هیچ وجه بازسازی نکنند ، در عوض کار را با اتمام کار با پاکسازی بقیه و تبدیل آن به مرتع تکمیل کردند.

در سال های اخیر اعتبارات کربن به عنوان منبع مالی جدیدی برای این پروژه ها ظاهر شده است: شرکت ها به دنبال جبران انتشار گازهای گلخانه ای هستند اما نمی خواهند یا نمی توانند فرآیندهای خود را تغییر دهند ، برای کاشت درخت هزینه می پردازند. مشکل این است که حجم این اعتبارات بسیار بسیار محدود است و بالغ شدن آنها سالها یا دهه ها طول می کشد. شرکت ها بر سر خرید آنها رقابت می کنند و قیمت هر تن کربن ترشح شده را افزایش می دهند.

بزرگترین و ثروتمندترین شرکتهای جهان در تنگنای نشان دادن میزان آگاهی خود نسبت به محیط زیست هستند و اگر پروژه ای برای خرج کردن داشته باشند ، ده برابر یا بیشتر از آنچه را که امروز انجام می دهند ، خرج می کنند.

نوآوری مالی که DroneSeed احساس می کند از کار آن پشتیبانی می کند – و خزانه های سرسام آور صنایع را که به نظر می رسد اخلاقی به نظر می رسد خالی می کند – معاملات آتی کربن یا اعتبارات پیشین است. فکر کنید “من فردا با کمال میل امروز برای تامین مالی شما جنگل خواهم ساخت” ، اما با نظارت مستقل زیادی.

سازمان هایی مانند Climate Action Reserve پیشگام بوده و یک رویکرد استاندارد را ابلاغ کرده اند. یک اعتبار پیشین هزینه تلاش برای احیای مجدد جنگل ها را پرداخت می کند اکنون، بدون نیاز به صبر برای رشد یا تأیید. درختان کاشته می شوند و سپس زمین تحت ارتفاع بلندمدت قرار می گیرد تا از نظر قانونی اطمینان حاصل شود که فقط قطع نخواهد شد. یک تیم جنگلداری مستقل پس از یکی دو سال زمین را بررسی می کند و تعداد و سلامت درختان کاشته شده را تأیید می کند. و DroneSeed این فرایند را با روش های متعددی بهبود می بخشد ، در درجه اول جمع آوری و ردیابی حجم عظیمی از داده ها به معنای واقعی کلمه از لحظه برداشت بذر – مکان ، نوع ، ارتفاع و سایر ویژگی های آن مشخص شده است – تا زمان و مکان کاشت ، پایین تا دقیقه و متر و بعداً ، می توان از این داده ها برای سنجش راحت تر رشد و موفقیت کاشت استفاده کرد.

من در ابتدا با حرکت پول در اینجا مشکل داشتم – ابزارهای مالی نقطه قوت من نیستند ، حداقل از همه آنها یک انتزاع است. اما واقعاً میلیاردها دلار منتظر هزینه شدن برای احیای مجدد جنگل ها هستند که به دلیل هیچ راه ساختاری برای این کار متوقف می شوند. مطمئناً اپل می تواند 50 میلیون دلار به یک مهد کودک یا جنگلداری بدهد ، اما این فقط یک خیرخواهی قدیمی است و برای اطمینان از اینکه 50 میلیون دلار به خوبی استفاده می شود ، نظارت کمی وجود دارد. وقتی شخصی به آنها مراجعه می کند و می گوید این پول دقیقاً چه کاری انجام داده است ، فقط می تواند پول را جبران کند.

در حالی که برای رعایت و مقررات ، اعتبارات رسمی کربن هنوز تنها گزینه است ، هدف اعتبارات پیشین شبیه یک استاندارد LEED یا UL است: هرچند به صورت خصوصی تعریف شده و تأیید شده است ، اما همچنان بخش مهمی و حتی ضروری از صنایع آنها را فعال می کند. پروژه هایی که برای مثال با برنامه CAR’s Climate Forward تأیید شده اند ، ضمانت های رشد و نظارت را برآورده می کنند ، به طوری که وقتی این 50 میلیون دلار هزینه می شود ، به همان میزان به میزان کاهش کربن پیش می رود به همان اندازه که یک ساختمان دارای مجوز LEED دارای سطوح خاصی از انرژی است. بهره وری.

به این ترتیب شرکت ها می توانند از بودجه شستشوی سبز خود چیزی ملموس تر دریافت کنند. این که بتوانید بگویید و اثبات کنید که شرکت شما جنگلهای هزاران هکتار را تحت پوشش خود قرار داده و معادل میلیونها تن کربن را حذف کرده است ، یک پیشنهاد ارزشمند است. و افرادی که مشغول جمع آوری بذر واقعی ، مرتب سازی ، رشد ، کاشت ، بررسی و هر چیز دیگری هستند که به شدت به وسایل مورد نیاز برای انجام این کار در مقیاس بزرگتر نیاز دارند وگرنه میزان تخریب از میزان ترمیم پیشی می گیرد – نقطه عطفی که هیچ کس دوست ندارد رویارویی.

در همین حال ، مالکان زمین می توانند زمین های تخریب شده در اثر آتش سوزی را تصاحب کرده و آن را از بدهی به دارایی تبدیل کنند ، در اصل ، به خریدار اعتباری پیشین کمک می کند تا هزینه مرمت را تأمین کند و موافقت کند که درختان حاصله را برای 20 ، 50 یا 100 سال در محل خود رها کنند. در این بین ، بیمه و کمک های بلاعوض ، آنها باید به جای واگذاری زمین برای افراد از دست رفته جلو بیایند.

دور 36MA $ که همه اینها را برای DroneSeed ممکن می کند توسط Social Capital و Seven Seven Six و با مشارکت Gaingels با Flight.vc ، HBS Lady Angels ، Awesome People Ventures جولیا لیپتون و فرشتگان ائتلاف از جمله اشلی مایر رهبری شد.

آقایی ، جانباز خدمات جنگلداری ، می گوید: “درختان گلوله ای نقره ای برای تغییرات آب و هوا نیستند ، اما می توانیم زمان بخریم.” اما مانند تلاش در زمینه انرژی خورشیدی ، برقی شدن وسایل نقلیه و سایر اقدامات متمرکز بر آب و هوا ، احیای مجدد جنگل ها نیاز به سرمایه گذاری عظیمی برای جبران زمان از دست رفته دارد.