دوران چک مارک آبی میراث توییتر رسما به پایان رسیده است

به نظر می رسد توییتر رسماً علامت های آبی قدیمی خود را که یکی از آخرین بقایای باقی مانده از دوران قبل از مالکیت الون ماسک است، حذف کرده است.

چک‌های آبی قدیمی که توییتر برای کمک به جلوگیری از جعل هویت و هرزنامه‌ها به صورت رایگان در اختیار روزنامه‌نگاران، افراد مشهور و سایر مقامات دولتی قرار داد، قرار بود در اول آوریل پایان یابد.

ماسک در 11 آوریل – چند روز پس از ناپدید شدن علامت های قدیمی – به توییتر رفت تا تاریخ پایان را به 20 یا 4/20 آوریل تغییر دهد. بله، آن روزی است که مردم به علف هرز احترام می گذارند زیرا توییتر اکنون متعلق به یک دانش آموز راهنمایی است.

با از بین رفتن تیک‌های قدیمی، توییتر فقط برای کاربران و مشاغل پولی و همچنین نهادها و مقامات دولتی علائم تأیید خواهد داشت. اکنون، اگر کاربری یک علامت آبی را ببیند و روی آن کلیک کند، برچسب اینگونه می‌خواند: «این حساب تأیید شده است زیرا مشترک توییتر آبی است و شماره تلفن خود را تأیید کرده است».

برخی از کاربران، از جمله خبرنگاران TechCrunch، روز پنجشنبه یک علامت آبی “سوسوزن” را در پروفایل خود تجربه کردند. برخی دیگر مشاهده کرده‌اند که علامت‌های آبی رنگشان به کلی ناپدید شده است.

تحت حاکمیت ماسک، توییتر از قول خود مبنی بر حذف چک مارک های قدیمی حتی از بالاترین چهره های پروفایل خودداری نکرده است. زوج پاپ فرانسیس نتوانستم از کنترل بزرگ 4/20 فرار کنم.