دستگاه BBy شیر مادر را به پودر تبدیل می کند و به پرستاران NICU کمک می کند تا از “شیفت شیر” طولانی مدت جلوگیری کنند.

پرستاران در بخش مراقبت های ویژه نوزادان می توانند یک شیفت کامل را در انتظار یخ زدایی شیر مادر بگذرانند تا بتوانند شیشه شیر را برای بیماران گرسنه خود آماده کنند. این می‌تواند سالانه میلیون‌ها دلار نیروی کار به بیمارستان‌ها تحمیل کند و پرستاران را از انجام مراقبت از بیمار باز دارد.

BBy قصد دارد آنچه را که مدیر عامل شرکت دکتر وانش لانگر نامیده است، با فناوری خود که شیر مادر اهداکننده را به شیر خشک شده و تثبیت شده در قفسه تبدیل می‌کند، فرآیند 70 ساله یخ‌زدایی و یخ‌زدایی را مختل کند.

لانگر به TechCrunch گفت: “در اینجا فرصت بزرگی برای تغییر “تغییر شیر” وجود دارد. “اگر هیچ چیز دیگری، این یک نمایش سالانه 12 میلیارد دلاری کارگری در ایالات متحده و فراتر از آن است.”

لانگر شرکت مستقر در نیویورک را در سال 2015 با مهندس زیستی و دانشمند مواد غذایی Blanca Rosa Aguilar Uscanga، PhD، که مقاله ای در مورد چالش های ایجاد شیر خشک مادر نوشته بود، به گونه ای که عناصر فعال زیستی سازنده شیر مادر را حفظ کند، راه اندازی کرد. خوب مثل شیر مادر بمان

آنها با هم در مورد این مشکل تحقیق کردند و لانگر یک دستگاه لیزر دو عاملی ساخت که با کندانسورهای تجاری کار می کند. با استفاده از الگوریتم Uscanga، این دستگاه وزن شیر مادر را می گیرد و سپس سرعت و دمای ارسال شیر مادر به خلاء را تنظیم می کند تا در چیزی که لانگر آن را “منطقه زیست فعال” می نامد، باقی بماند.

نتیجه پودری است که خواص تغذیه ای و ایمنی را حفظ می کند و تا شش ماه در انبار ماندگار است. BBy پودر را در بسته های آلومینیومی یک انسی و دو انسی بسته بندی می کند و هر دو هفته یکبار به بیمارستان ها تحویل می دهد. پرستاران مقدار لازم پودر را با آب مخلوط می کنند. به گفته لانگر، این فرآیند نه تنها ضایعات را کاهش می دهد، بلکه نیاز به چندین فریزر برای ذخیره مقادیر زیادی شیر مادر را نیز از بین می برد.

کندانسور شیر مادر BBby

کندانسور شیر مادر BBy اعتبار تصویر: بی بای

BBy 10 گالن شیر مادر را دو بار در روز در هشت مرکز فرآوری منطقه ای واقع در نزدیکی 17 بیمارستان مشتری خود در ماساچوست، کانکتیکات و تگزاس پردازش می کند. مرکز تحقیقاتی اصلی آن در گوادالاخارا، مکزیک است.

فناوری این شرکت در حال ثبت اختراع است و بیش از 50 مقاله علمی مرتبط بررسی شده و منتشر شده دارد. لانگر گفت که سازمان غذا و داروی ایالات متحده فناوری BBy را به عنوان یک دستگاه غذایی تعیین کرده است و نیازی به بررسی بیشتر پزشکی ندارد.

به گفته لانگر، BBy به طور متوسط ​​800000 دلار در ماه درآمد دارد که نزدیک به 10 میلیون دلار درآمد سالانه است. او انتظار دارد که در سال آینده این رقم را دو برابر کند، حتی با وجود چرخه های طولانی فروش در قراردادهای بیمارستانی.

لنگر گفت: «این چالشی است که هر استارتاپ فناوری سلامت دیگری دارد. هر کاری که اکنون انجام می دهیم احتمالاً سال آینده بسته خواهد شد، بنابراین به همین دلیل سعی می کنیم تا آنجا که می توانیم شروع کنیم. همیشه، چند نفر از آن‌ها خاموش می‌شوند.»

پس از راه اندازی این شرکت به مدت هفت سال، BBy سال گذشته پس از شرکت در گروه زمستانی 2022 Y Combinator در یک دور 3 میلیون دلار جمع آوری کرد. صندوق پایونیر این دور را رهبری کرد و Y Combinator، 7G BioVentures، Cathexis Ventures و گروهی از سرمایه گذاران فرشته به آن پیوستند.

اگرچه این شرکت بر بیمارستان‌ها متمرکز است، خط لوله محصول آینده می‌تواند شامل توسعه نسخه‌های کاربرپسندتر دستگاه خود باشد، به عنوان مثال، به طوری که مردم بتوانند شیر خود را تغلیظ کنند.

لانگر گفت: «زمان آن رسیده بود که از آزمایشگاه خارج شویم و واقعاً تمام قراردادهای بیمارستانی خود را اجرا کنیم. ما در تلاش هستیم تا به روشی عملی تبدیل شویم که بیمارستان‌ها شیر مادر را ذخیره و مدیریت می‌کنند.»