در پی تهدید SEC ، Coinbase عرضه محصول “Lend” را لغو کرد – TechCrunch

تلاش های Coinbase برای بازی هاردبال با کمیسیون بورس و اوراق بهادار زیاد طول نکشید. صرافی ارزهای دیجیتال خشم کمیسیون تنظیم مقررات را به دلیل برنامه های خود برای راه اندازی یک محصول وام دهی رمزنگاری برانگیخته بود ، و SEC به این شرکت یک اخطار Wells ارسال کرد که نشان می داد که اگر آنها محصول وام رمزنگاری خود به نام Lend را راه اندازی کنند ، از Coinbase شکایت خواهد کرد.

کمتر از دو هفته پس از انتشار یک پست وبلاگ مخرب با عنوان “SEC به ما گفته است که می خواهد از ما به دلیل وام شکایت کند. ما نمی دانیم چرا. » این شرکت در آخر هفته بی سر و صدا اعلام کرد که محصول Lend را عرضه نخواهد کرد.

روز جمعه ، این شرکت بی سر و صدا یک به روز رسانی به پست راه اندازی خود برای Lend اضافه کرد ، که جزئیات آن تا حدی شرح داده شده است:

همانطور که ما به کار خود برای یافتن وضوح نظارتی برای صنعت رمزنگاری به طور کلی ادامه می دهیم ، تصمیم سختی گرفتیم که برنامه USDC APY را که در زیر اعلام شده ، راه اندازی نکنیم. ما همچنین لیست انتظار برای این برنامه را متوقف کرده ایم زیرا کار خود را به موارد بعدی تبدیل می کنیم.

وام دور از ناهنجاری در دنیای مبادله رمزنگاری بود. سرمایه گذاران می توانند عملکردهای مشابهی را در پلتفرم هایی مانند Gemini پیدا کنند که به کاربران اجازه می دهد دارایی های رمزنگاری شده خود را به ارز مبادله کنند که بسیار بسیار بیشتر از حساب های پس انداز سنتی است. Coinbase برنامه ای برای راه اندازی محصول Lend با قابلیت استفاده از کاربران برای قرار دادن استیبل کوین USDC و کسب درآمد (به عنوان نرخ شروع) 4 AP APY

SEC ، که مدتهاست از منابع محدود در اختیار خود شکایت دارد ، مجموعه محدودی از پرونده ها را در مورد محصولات رمزنگاری شده دنبال کرده است ، اما به نظر نمی رسد با این واقعیت که کاربران اساساً قیمومیت سکه های خود را در اختیار Coinbase و شرکای خود ، آنها همچنین به Coinbase نشان داده اند که محصول Lend در واقع شامل امنیت است. Coinbase ، که هماهنگی نزدیک با نهادهای نظارتی را به عنوان بخشی از نام تجاری خود مطرح کرده است ، تلاش می کرد تا مسائل را به آرامی پیش ببرد و در عین حال بر این باور بود که این محصول مربوط به امنیت نیست.

“SEC به ما گفت که آنها Lend را شامل امنیت می دانند ، اما نمی گویند چرا و چگونه به این نتیجه رسیده اند. به جای اینکه دلسرد شویم ، تصمیم گرفتیم کارها را به آرامی ادامه دهیم. در ماه ژوئن ، ما برنامه وام خود را به صورت عمومی اعلام کردیم و یک لیست انتظار باز کردیم اما تاریخ راه اندازی عمومی را تعیین نکردیم. اما بار دیگر ، هیچ توضیحی از SEC دریافت نکردیم. در عوض ، آنها تحقیقات رسمی را آغاز کردند ،”یک پست وبلاگ اخیر شرکت Coinbase خوانده شد.

س bigال بزرگ این است که این امر برای سایر مبادلات رمزنگاری چه معنایی دارد و آیا این اقدام نشانه شروع یک مرحله تهاجمی تر برای کار Gary Gensler رئیس SEC در دنیای رمزنگاری ، به ویژه در مورد مکانیک های DeFi است.

سهام کوین بیس در معاملات روز دوشنبه در کنار کاهش قابل توجه قیمت بیت کوین و سایر ارزهای رمزنگاری شده سقوط کرد.