در اینجا نحوه کار کسب و کار آنها وجود دارد – TechCrunch

Gingko Bioworks ، یک شرکت زیست شناسی مصنوعی که اکنون حدود 15 میلیارد دلار ارزش دارد ، امروز معاملات خود را در بورس نیویورک آغاز می کند.

اولین حضور Gingko در بازار یکی از بزرگترین در تاریخ بیوتکنولوژی است. انتظار می رود حدود 1.6 میلیارد دلار برای این شرکت جمع آوری کند. این همچنین یکی از بزرگترین معاملات SPAC است که تا به امروز انجام شده است – Gingko از طریق ادغام با Solar Eagle Acquisition Corp. ، که در ماه مه اعلام شد ، علنی می شود.

سهام در باز شد هریک 11.15 دلار امروز صبح تحت DNA تیک تیک – سخت گیران بیوتکنولوژی آن را به عنوان تشخیص می دهند تیک تیک سابق توسط Genentech استفاده می شود.

نمای بیرونی NYSE با دکوراسیون Gingko تزئین شده است. تصاویر به وضوح دارای تم های پارک ژوراسیک هستند ، مانند Antonio Regalado از MIT Tech Review با اشاره بهبه احتمالاً عمدی است: جیسون کلی ، مدیرعامل Ginkgo Bioworks ، در حال خواندن مجدد است پارک ژوراسیک این هفته ، او به TechCrunch می گوید.

این دکور همچنین دارای شعار شرکت است: “همه چیز را رشد دهید”.

Ginkgo در سال 2009 تأسیس شد و اکنون خود را به عنوان یک پلت فرم زیست شناسی مصنوعی اعلام می کند. این اساساً بر این ایده استوار است که روزی ما از سلول ها برای “رشد همه چیز” استفاده خواهیم کرد و برنامه Gingko این است که همان پلتفرمی باشد که برای رشد آن استفاده می شود.

کلی که اغلب از زبان وام گرفته شده از محاسبات برای توصیف شرکت خود استفاده می کند ، DNA را به کد تشبیه می کند. او می گوید ، گینگکو قصد دارد “سلولهایی را برنامه ریزی کند که شما می توانید کامپیوترها را برنامه ریزی کنید”. در نهایت ، می توان از این سلول ها برای ساختن استفاده کرد چیز: مانند عطرها ، طعم ها ، مواد ، داروها یا محصولات غذایی.

از زمان اعلام توافق SPAC ، بزرگترین س lingال طولانی مدت در مورد Gingko بر ارزش گذاری بالای آن متمرکز شده است. هنگامی که Moderna ، اکنون به لطف واکسن های کووید -19 ، یک نام خانوادگی است ، در سال 2018 عمومی شد ، ارزش این شرکت به عنوان 7.5 میلیارد دلاربه ارزش گذاری گینگکو دو برابر این عدد است.

کلی می گوید: “من فکر می کنم این امر مردم را متعجب می کند تا صادق باشند.”

چگونه Gingko می خواهد پول در آورد؟

با توجه به درآمدهای موجود ، ارزش گذاری عظیم جینکو حتی بیشتر به نظر می رسد. اسناد SEC نشان می دهد که شرکت وارد عمل شده است 77 میلیون دلار درآمد در سال 2020 ، که در حدود 6 میلیون اول سال 2021 به حدود 88 میلیون دلار افزایش یافته است تماس سرمایه گذار در ماه آگوست) این شرکت همچنین تلفات گزارش شده: شامل 126.6 میلیون دلار در دسامبر 2020 و 119.3 میلیون دلار در سال 2019.

Gingko قصد دارد درآمد قابل توجهی را در سال 2021 افزایش دهد. اسناد SEC در ابتدا اشاره کردند که این شرکت قصد داشت در سال 2021 حدود 150 میلیون دلار درآمد کسب کند ، اما فراخوان درآمد ماه اوت کل آن سال را به بیش از 175 میلیون دلار رساند.

هدف Gingko این است که از دو طریق درآمد کسب کند: ابتدا در مرحله تحقیق و توسعه با تولید کنندگان قرارداد می بندد (یعنی در حالی که شرکت نحوه تولید سلولی را تولید می کند که رایحه معطر ، نایلون بر پایه زیستی یا همبرگر بدون گوشت را تولید می کند). این روند در “ریخته گری” Gingko یک کارخانه عظیم برای پروژه های مهندسی زیستی اتفاق می افتد.

این منبع پول در حال حاضر شروع به جریان می کند. گینگکو 59 میلیون دلار درآمد ریخته گری برای سال 2020 گزارش داد و پیش بینی می کند 100 میلیون دلار در سال 2021 ، در تماس سرمایه گذار در ماه اوتبه

این درآمد ، با این حال ، با توجه به اطلاعاتی که شرکت در اسناد SEC به اشتراک گذاشته است ، هزینه های کامل عملیات Gingko را پوشش نمی دهد. با این حال ، سهم فزاینده ای را پوشش می دهد و با افزایش پلت فرم Gingko ، هزینه ها کاهش می یابد. تنها براساس هزینه ها ، پروژه های کلی Gingko تا سال 2024 یا 2025 شکست خواهد خورد.

نوع دوم درآمد از حق امتیاز ، پرداختهای عظیم یا در برخی موارد سهام شرکتهایی است که به فروش محصولات خود ادامه می دهند ، مانند عطرها یا همبرگرهای بدون گوشت ، که با استفاده از امکانات یا دانش Gingko ساخته شده است. این منبع درآمد است که اکثریت قریب به اتفاق آینده شرکت را با توجه به انتظارات آن تشکیل می دهد.

هنگامی که محصول توسط یک شرکت دیگر تولید و به بازار عرضه می شود ، نیازی به کار کمی از Gingko نیست – تنها کاری که این شرکت انجام می دهد جمع آوری پول نقد است.

این شرکت اغلب در ادغام این درآمدها در پیش بینی ها تردید دارد ، زیرا آنها به سایر شرکت ها متکی هستند که محصولات را به بازار عرضه می کنند. این بدان معناست که نمی توان به طور دقیق دانست که چه زمانی این پرداخت های پایین دستی ظاهر می شود. “در مدلهای ما ، ما بسیار حساس هستیم که در پایان روز ، آنها محصولات ما نیستند. من نمی توانم پیش بینی کنم که روش چه زمانی ممکن است یک دارو را به بازار بیاورد و مراحل مهم خود را به من بدهد. ”

کلی می گوید شواهدی وجود دارد که این مدل در آینده نزدیک شروع به کار می کند.

Gingko مبلغی به عنوان نقطه عطف “بولوس” دریافت کرد 1.5 میلیون سهم گروه The Cronos Group ، یک شرکت شاهدانه ، برای توسعه یک کانابینوئید کمیاب که از نظر تجاری رشد می کند و به نام CBG برای آزمایش تجاری رشد می کند (کلی می گوید که هفت مورد دیگر نیز در حال توسعه هستند). این پرداخت های مهم (به صورت نقدی یا سهام) زمانی به دست می آید که یک شرکت با استفاده از بستر Gingko به اهداف از پیش تعیین شده ای دست یابد.

Gingko همچنین با Aldevron همکاری کرده است برای تولید آنزیم برای تولید واکسن های mRNA و برنامه های جمع آوری پرداخت حق امتیاز از آن رابطه بسیار مهم است – هرچند هیچ هزینه ریخته گری از این پروژه دریافت نشد.

سرانجام ، Gingko در مورد سهام عدالت مذاکره کرده است Motif Foodworks، یک شرکت spinout بر اساس فناوری خود. این شرکت تا کنون حدود 226 میلیون دلار جمع آوری کرده است و قصد دارد محصول گوشت گاو تولید شده در آزمایشگاه را که در کارخانه ریخته گری گینکو توسعه یافته است ، راه اندازی کند و هزینه های ریخته گری فوق را برای این سهم به گینگکو پرداخت کند.

به گفته کلی ، “مهمترین محرک” Gingko

این منبع غنی پول نقد بستگی زیادی به توانایی پیمانکار خارجی در تولید و فروش محصولات ساخته شده با استفاده از بستر Gingko دارد. این کار شرکت را در معرض ریسکی قرار می دهد که خارج از کنترل آن است. به عنوان مثال ، ممکن است به نظر برسد که مردم گوشت تولید شده از نظر زیستی را آنچنان که انتظار می رود نمی خواهند-این بدان معناست که برخی از انواع پرداخت های پایین دستی ممکن است محقق نشود.

کلی می گوید که او نگران این موضوع نیست. حتی اگر یک برنامه خاص با شکست روبرو شود ، او در حال برنامه ریزی برای اجرای برنامه های زیادی است که یک یا دو برنامه برای موفقیت لازم است.

“من فقط به نوعی می گویم: برخی کار می کنند ، برخی دیگر کار نمی کنند. برخی از آنها یک سال و برخی دیگر سه سال به طول می انجامد. این واقعا مهم نیست ، مادامی که همه با ما کار می کنند ، “او می گوید. وی ادامه می دهد: “اپل بر برنامه هایی که قرار است برنامه بزرگ بعدی در فروشگاه برنامه باشند ، تأکید نمی کند.”

یکی از معیارهای کلیدی که باید برای Gingko در آینده تماشا کنید ، تعداد برنامه های جدید سلول است که آنها می توانند بسته شوند. کلی می گوید تا کنون ، Gingko سی برنامه را امسال اضافه کرده است. سال گذشته 50 برنامه وجود داشت.

به یاد داشته باشید: برخی از پروژه ها Ginko spinouts هستند ، مانند Motif Foodworks ، نه مشتریانی که به تنهایی به پلت فرم می آیند. و از لحاظ تاریخی ، تعداد شرکت هایی که Gingko با آنها همکاری کرده است مورد انتقاد قرار گرفته است. طبق اسناد SEC ، بیشتر درآمد از دو شریک بزرگ در سال 2020 به دست آمد – هرچند کلی گفت Business Insider این یک رکود مرتبط با همه گیری بود.

هرچه برنامه های Gingko بیشتر باشد ، بیشتر از موفقیت یا شکست هر محصول عایق می شود. به علاوه این نشانه ای است که مردم حداقل از “فروشگاه برنامه” برای زیست شناسی استفاده می کنند.

کلی می گوید: “بزرگترین محرک Gingko این است که چگونه برنامه ها را به سرعت اضافه می کنیم.”