در اینجا به نظر می رسد

اینجاست – موتور جستجوی گوگل کاملاً جدید مجهز به هوش مصنوعی که شایعاتی درباره آن با نام رمز Magi شنیده ایم.

آیا بیشتر «بصری، خوراکی، شخصی و انسانی است؟» آره.

اما، در حال حاضر، فقط می‌توانید از طریق فهرست انتظار آزمایشگاه‌های Google به تجربه جدید جستجوی Google (SGE) دسترسی پیدا کنید – به این معنی که ممکن است هفته‌ها منتظر بمانید تا بتوانید مستقیماً با آن بازی کنید.

نگران نباشید. ما اولین نگاه شما و بررسی عمیق تجربه جدید هوش مصنوعی مولد جستجوی Google را داریم.

تجربه جدید جستجوی گوگل چگونه به نظر می رسد

واسط. تجربه جدید جستجوی Google ممکن است پاسخی را که توسط هوش مصنوعی ایجاد شده است در بالای فهرست نتایج جستجو نمایش دهد. گوگل به وضوح پاسخ را به عنوان برچسب گذاری می کند هوش مصنوعی مولد آزمایشی است، که سپس به درخواست شما پاسخ داده می شود.

پاسخ در کادر است. گوگل از وب سایت هایی که برای ایجاد پاسخ استفاده کرده است استناد می کند. می‌توان روی آن سایت‌ها کلیک کرد تا عمیق‌تر جستجو شود. یا می‌توانید سؤال دیگری را دنبال کنید یا حتی روی دکمه جابه‌جایی در بالا سمت راست کلیک کنید تا عمیق‌تر شوید.

  • گوگل گفت: «شما یک عکس فوری مبتنی بر هوش مصنوعی از اطلاعات کلیدی که باید در نظر بگیرید، همراه با پیوندهایی برای بررسی عمیق‌تر مشاهده خواهید کرد.
جستجوی Google Generative Ai Experience Look 800x594

هنگامی که روی دکمه گسترش کلیک می کنید تا تغییر دهید تا پاسخ عمیق تری نشان داده شود، پاسخ های اضافی از هوش مصنوعی مولد به شما داده می شود.

در اینجا یک GIF از آن در عمل آمده است:

GIF بلندگوهای بلوتوث SGE

در طول پاسخ‌های تولید شده توسط هوش مصنوعی، گوگل وب‌سایت‌هایی را در این جعبه‌های قابل کلیک همراه با تصاویر به شما می‌دهد، بنابراین می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر روی وب‌سایت کلیک کنید.

گوگل گفت که رنگ جعبه پاسخ هوش مصنوعی مولد تغییر خواهد کرد تا «انعکاس انواع سفرهای خاص و خود هدف پرس و جو باشد».

جستجوی عمودی با هوش مصنوعی این همچنین برای تجربه‌های جستجوی عمودی، مانند نتایج خرید Google، کار می‌کند. گوگل به ما گفت که SGE گوگل می تواند 35 میلیارد لیست محصول را از Google Shopping Graph که هر ساعت 1.8 میلیارد به روز رسانی دارد، جمع آوری کند. هوش مصنوعی مولد نیاز به به روز رسانی سریع، تقریبا در زمان واقعی، برای ارائه برخی از پاسخ ها دارد.

گوگل می تواند به شما پاسخ خوبی بدهد که در هنگام جستجوی انواع خاصی از محصولات، چه محصولاتی را در نظر بگیرید [bluetooth speaker for a pool party]:

بلندگوهای بلوتوث SGE 800x594

گفتگو. همچنین می‌توانید با افزودن جزئیات بیشتر یا اعلان‌های اضافی به درخواست خود پی‌گیری کنید پیگیری بخواهید جعبه سپس گوگل یک پاسخ بعدی ایجاد خواهد کرد.

  • «متن از سؤالی به سؤال دیگر منتقل می‌شود تا به شما کمک کند به طور طبیعی کاوش خود را ادامه دهید. گوگل توضیح داد که شما همچنین نکات مفیدی را برای محتوای وب و طیف وسیعی از دیدگاه‌ها پیدا خواهید کرد.

گوگل توضیح داد که حالت مکالمه مخصوصاً برای سؤالات بعدی و همچنین سفرهای اطلاعاتی پیچیده تر یا در حال تکامل مفید است.

  • از هوش مصنوعی برای درک اینکه چه زمانی یک فرد در حال جستجوی چیزی است که به سؤال قبلی مرتبط است استفاده می کند. گوگل اضافه کرد: این متن از سوالات قبلی برای فرمول بندی مجدد پرس و جو برای انعکاس بهتر هدف استفاده می کند.
SGE EBike GIF

چگونه این کار می کند

فن آوری. گوگل گفت که این تجربه جستجوی جدید از «انواع LLMs» استفاده می‌کند که شامل MUM و PaLM2 می‌شود.

گوگل گفت، این تجربه جستجو “به طور هدفمند برای انجام وظایف خاص جستجو، از جمله شناسایی نتایج وب با کیفیت بالا که اطلاعات ارائه شده در خروجی را تایید می کند، آموزش داده شده است.”

جایی که گوگل جواب نمی دهد. لیز رید، معاون جستجو در گوگل، به ما گفت که گوگل برای هر چیزی که ممکن است از آن بپرسید پاسخی به شما نمی دهد. Google سعی می‌کند با این نسخه جدید جستجوی Google که پاسخ‌هایی برای پرسش‌های ایمن‌تر نشان می‌دهد، مراقب باشد.

به عنوان مثال، گوگل پاسخی به سوالی در مورد دادن تایلنول به کودک نشان نمی دهد زیرا در فضای پزشکی است. گوگل همچنین ممکن است پاسخ سوالات را در فضای مالی نشان ندهد.

آشنا بنظر رسیدن؟ بله، Google آن را در دسته‌های YMYL (پول شما، زندگی شما) ایمن می‌کند. Google در حال گسترش YMYL برای گنجاندن اطلاعات مدنی است.

  • گوگل توضیح داد: «همانطور که سیستم‌های رتبه‌بندی ما به گونه‌ای طراحی شده‌اند که به طور غیرمنتظره افراد را با محتوای بالقوه مضر، نفرت‌انگیز یا صریح آزار ندهند، SGE نیز طوری طراحی شده است که چنین محتوایی را در پاسخ‌های خود نشان ندهد.

گوگل اضافه کرد که آن‌ها این تجربه جستجوی جدید را «برای پاسخ‌گویی به سؤالات خاصی که کیفیت اطلاعات بسیار مهم است، با استاندارد بالاتری حفظ می‌کنند».

گوگل به ما گفت که این تجربه جستجوی جدید «تاکید بیشتری بر تولید پاسخ‌های آموزنده دارد که توسط منابع قابل اعتماد تأیید می‌شوند».

آنها گفتند وقتی صحبت از «خلأهای اطلاعاتی» یا «شکاف های اطلاعاتی» می شود – که در آن سیستم های گوگل به پاسخ های آن اعتماد کمتری دارند، گوگل «هدفش این است که یک عکس فوری مبتنی بر هوش مصنوعی تولید نکند».

به علاوه، برای موضوعات صریح یا خطرناک، Google از ایجاد پاسخ دوری می‌کند.

سیال در مقابل واقعی. رید به ما گفت که مردم به پاسخ هایی که به سبک روان تری داده می شوند اعتماد دارند. اما گوگل ترجیح می‌دهد پاسخ‌هایی بدهد که بیشتر واقعی باشد تا روان، زیرا مردم بیشتر به یک پاسخ روان اعتماد می‌کنند.

توهمات یک مسئله بزرگ در هوش مصنوعی مولد هستند – و گوگل گفت که در مورد عدم ارائه اطلاعات نادرست یا نادرست، به ویژه در مورد موضوعات YMYL (به عنوان مثال، سلامت، امور مالی) بسیار حساس است.

  • «با توجه به اعتمادی که افراد به «جستجو» دارند، ما عمدی در محدود کردن مکالمه داشتیم. به عنوان مثال، منظور این است که افراد ممکن است حالت مکالمه را در SGE به عنوان یک شریک طوفان فکری خلاق پیدا نکنند – و در عوض آن را با اشاره به منابع مربوطه واقعی تر بدانند.

رویکرد گوگل گوگل یک رویکرد پنج نقطه ای برای هوش مصنوعی مولد در جستجو دارد:

  1. نیازهای اطلاعاتی: چگونه گوگل می تواند تعداد مراحلی را که جستجوگر برای انجام یک کار یا تکمیل یک هدف طی می کند کاهش دهد و چگونه گوگل می تواند این تجربه را روان تر و یکپارچه تر کند؟
  2. کیفیت اطلاعات: اطلاعاتی که گوگل به آنها پاسخ می دهد باید با کیفیت باشد و نحوه پاسخگویی هوش مصنوعی باید سطح بالایی داشته باشد. بنابراین آیا گوگل باید به سوالات مربوط به سلامتی یا مالی پاسخ دهد؟
  3. محدودیت های ایمنی: آیا گوگل باید پاسخ های اول شخص ارائه دهد؟ آیا گوگل باید پاسخ های روانی ارائه دهد که کاربران به صددرصد دقیق بودن آن اعتماد کنند، در حالی که ممکن است گوگل نتواند صحت همه پاسخ ها را تأیید کند؟
  4. زیست بوم: گوگل می خواهد ترافیک و اعتباری را برای منبع محتوا فراهم کند. گوگل می‌خواهد تجربه‌ای طراحی کند که کاربران و جستجوگران را ترغیب کند تا عمیق‌تر در آن منابع کاوش کنند.
  5. تبلیغات: آیا تبلیغات مرتبط هستند و اطلاعات بیشتری را در اختیار کاربر قرار می دهند و چگونه می توان در این تجربه تبلیغات را به کاربر نشان داد.

نقل قول ها و پیوندها

وقتی Google Bard را راه‌اندازی کرد، همه ما از نبود استناد و پیوند به ناشران غافلگیر شدیم. دیدن پیوندهایی از Google Bard به وب‌سایت‌های ناشر بسیار نادر بود.

با این حال، در تجربه مولد جستجوی گوگل، ما راه سالم تری برای پیوند دادن به ناشران و حمایت از اکوسیستم می بینیم.

نه تنها پاسخ‌های صریح ایجاد شده در این تجربه جستجو از وب‌سایت‌های خاصی تشکیل شده‌اند، بلکه وب‌سایت‌هایی که این پاسخ‌ها را تشکیل می‌دهند نیز به‌طور برجسته در پاسخ با یک تصویر کوچک، عنوان و URL نمایش داده می‌شوند، همه مواردی که می‌توانند به وب‌سایت ناشر کلیک کنند. .

با این حال، گوگل به طور مستقیم به یک صفحه خاص استناد یا نسبت نمی دهد. مدل هوش مصنوعی گوگل اطلاعات را از منابع مختلف ترکیب می کند.

در واقع، گوگل به دنبال تایید واقعی در بین منابع می گردد تا پاسخ ها را بسازد و سپس نقل قول ها را نشان دهد. اینها معمولاً از منابع آنلاین با کیفیت بالا هستند. گوگل از بسیاری از سیگنال هایی که گوگل برای چندین دهه در اختیار داشته است برای درک کیفیت اطلاعات استفاده می کند.

پیوند به سایت های ناشر. در اینجا یک اسکرین شات است که آن وب سایت ها را در پاسخ نشان می دهد:

جستجوی Google Generative Ai Experience Look 800x594

عمیق تر تغییر وضعیت دهید. سپس می‌توانید در بالا سمت راست، روی آن دکمه جابه‌جایی کلیک کنید تا به منابع بیشتری بپردازید، جایی که هوش مصنوعی مولد پاسخ‌های بیشتری را با منابع بیشتری نشان می‌دهد که می‌توانید روی آنها کلیک کنید. فلش در این تصویر به سمت کلید، مستقیماً بالای پیوندهای وب سایت اشاره می کند:

جستجوی Google Generative Ai Experience Look Toggle 800x447

با نتایج جستجو در زیر به‌علاوه، می‌توانید به اسکرول کردن به پایین ادامه دهید و به نتایج جستجوی کلاسیک در قالبی «مغزال‌کننده‌تر» دسترسی پیدا کنید. می‌توانید برخی از پیوندهای نتایج جستجو را در قالب کادربندی‌شده‌تر در اینجا ببینید:

Google Sge Snippets 800x588

جزئیات بیشتر

گوگل همچنین در مورد اصول هوش مصنوعی خود صحبت کرد و تاکید کرد که آنها تمام این فناوری های هوش مصنوعی را جدی می گیرند.

گوگل گفت: «ما در حال اتخاذ رویکردی مسئولانه و آگاهانه برای ارائه قابلیت‌های جدید هوش مصنوعی به جستجو هستیم.

این بارد نیست، بارد برای نشان دادن آنچه که مدل های LLM می توانند انجام دهند طراحی شده است. این تجربه به طور خاص برای جستجو طراحی شده است و همانطور که در بالا نشان داده شد متفاوت عمل می کند.

گوگل ارزیاب‌های کیفیت جستجوی خود را برای انجام آزمایش‌های اولیه در چند هفته آینده قبل از راه‌اندازی آن به اولین مجموعه از کاربران عمومی مستقر کرده است. ارزیاب های کیفیت جستجو هم در این مرحله پیش از انتشار و هم در حال انجام بازخورد ارائه می کنند تا به بهبود نتایج کلی و تجربه این رویکرد جدید برای جستجو کمک کنند.

  • گوگل گفت: «این رتبه‌بندی‌ها مستقیماً بر خروجی SGE تأثیر نمی‌گذارند، اما برای آموزش LLMها و بهبود کلی تجربه استفاده می‌شوند».

امروز می‌توانید با اولین موج تأییدیه‌ها در فهرست انتظار ثبت‌نام کنید تا این تجربه جستجوی جدید را در هفته‌های آینده امتحان کنید، اطلاعات بیشتری در مورد آن در زیر.

برای اطلاعات بیشتر در مورد این موضوع، داستان های کوتاهتر همراه ما را ببینید:

چرا ما اهمیت می دهیم

تجربه مولد جستجوی جدید گوگل یک تجربه جستجوی بسیار متفاوت با آنچه قبلا از گوگل دیده بودیم است. اما در عین حال، هنوز هم بسیار شبیه جستجوی گوگل است. گوگل همچنین برخلاف بارد، در پیوند دادن به ناشران با هدف هدایت ترافیک به وب سایت ها، کار بسیار بهتری انجام می دهد.

این تجربه جایگزین جستجوی Google که امروز می‌دانید نمی‌شود – هر کسی در حال حاضر حدس می‌زند چه زمانی ممکن است این اتفاق بیفتد. ما انتظار داریم Google به بازخوردها گوش دهد و این ویژگی‌ها را قبل از راه‌اندازی کامل آن به عنوان تجربه اصلی جستجو در Google.com تنظیم کند.