دادگاه مونته نگرو وثیقه دو کوون بنیانگذار ترافورم را لغو کرد

دادگاه عالی در مونته نگرو تصمیم قبلی دادگاه بدوی را که مبنی بر آزادی دو کوون، بنیانگذار آزمایشگاه های Terraform به قید وثیقه، نقض کرد. بلومبرگ ابتدا این خبر را گزارش کرد.

بلومبرگ به نقل از سخنگوی دادگاه، به نقل از بلومبرگ، تا زمانی که دادگاه پایه مونته نگرو تصمیم دیگری را با توجه به آخرین تصمیم دادگاه عالی اتخاذ نکند، کوون در زندان خواهد ماند.

حکم دادگاه عالی تقریباً دو هفته پس از آن صادر شد که دادگاه پایه مونته نگرو با آزادی کوون بازداشت شده و همکار سابقش چانگ جون هان به قید وثیقه موافقت کرد.

در اولین جلسه دادگاه اوایل ماه جاری، کوون به اتهام جعل پاسپورت و مدارک مسافرتی خود بی گناه بود. وکیل کوون و هان از دادگاه مونته نگرو درخواست کردند که آنها را با قرار وثیقه به مبلغ 400000 یورو (437000 دلار) آزاد کند و پیشنهاد حبس خانگی تحت نظارت پلیس را داد.

این دو مرد در ماه مارس در فرودگاه پودگوریتسا، پایتخت مونته نگرو، هنگام تلاش برای پرواز به دبی دستگیر شدند.

یک سال پیش، استیبل‌کوین TerraUSD (UST)، یک الگوریتم استیبل‌کوین که با کوین خواهرش Luna کار می‌کرد، 1 دلار خود را از دست داد که تقریباً 40 میلیارد دلار ارزش بازار را از بین برد و بسیاری از شرکت‌های رمزنگاری را از بین برد.

هم مقامات ایالات متحده و هم مقامات کره جنوبی در حال حاضر به دنبال استرداد کوون برای مواجهه با اتهامات هستند. اگر کوون به دلیل جعل اسناد خود در مونته نگرو محکوم شود، ممکن است قبل از استرداد به ایالات متحده یا کره جنوبی، محکومیت خود را در زندان بگذراند. جلسه بعدی دادگاه برای ژوئن تعیین شده است.