خرید زیپ Payflex به این معنی است که آفریقا برای اختلال BNPL آماده شده است – TechCrunch

استرالیا بخرید ، بعداً پرداخت کنید (BNPL) شرکت Zip این هفته بازیکن Payflex مستقر در آفریقای جنوبی را با مبلغ نامعلومی خریداری کردبه

این یک خبر است که بار دیگر هیاهو و هیاهو پیرامون خدمات BNPL و تلاش برای تسلط جهانی در میان بازیگران برجسته را برجسته می کند.

امسال داریم خدمات BNPL از جمله Afterpay ، Klarna و Affirm را تحت پوشش قرار داد. و غول های فناوری و پرداخت اپل ، اسکوئر ، پی پال و ویزا نیز به این عمل پیوسته اند ، انبوه جابجایی پول نقد به ابتکارات BNPL مربوطه (برای یک ، Square Afterpay خریداری شده)به

استرالیا ، انگلستان و ایالات متحده بازارهای اصلی خدمات BNPL هستند. بازار ایالات متحده به حدی زیاد است که تعداد کاربران خدمات BNPL انتظار می رود تا پایان سال به 45 میلیون برسد که 81 درصد رشد را نسبت به سال گذشته نشان می دهد. اما علیرغم تمرکز غربی آن ، BNPL در بازارهای دیگر به دنبال تلاش جمعی از بازیگران محلی و جهانی منفجر می شود.

به عنوان مثال ، در خاورمیانه، شرکت هایی مانند tabby و Tamara میلیون ها بدهی و سرمایه اختصاص داده اند تا خدمات BNPL را ارائه دهندبه همچنین ، Checkout یکی از سهامداران مهم Tamara است. Afterpay در PostPay یکی است ، در حالی که Zip پس از سرمایه گذاری اولیه در این شرکت در دسامبر 2020 ، Spotii را با 26 میلیون دلار خرید.

Spotii تنها خریدی نیست که Zip در سال گذشته انجام داده است. این شرکت استرالیایی همچنین QuadPay و Twisto مستقر در ایالات متحده ، خدمات BNPL در جمهوری چک را خریداری کرد تا ردپاها را در هر دو منطقه گسترش دهد.

Payflex جدیدترین افزودنی به آن لیست است. این شرکت که در سال 2017 تأسیس شد ، ادعا می کند با بیش از 1000 تاجر و 135000 مشتری اولین و بزرگترین بازیکن BNPL در آفریقای جنوبی است. قبل از به دست آوردن کامل Payflex ، Zip وقتی 6 ماه پیش در سرویس BNPL آفریقای جنوبی سرمایه گذاری کرد ، 25 درصد سهم داشت.

ورود زیپ به آفریقا برای او مهم است چندین دلایل اول ، قاره یک است تا حد زیادی بازار دست نخورده ای که پتانسیل رشد زیادی دارد.

اشتهای اعتباری در این قاره در مقایسه با بازارهای غربی بسیار در ابتدای راه است ، اما در حال افزایش است به طور سریعبه این روزها ، مردم وام می گیرند تا نیازهای خود را با نرخ بهره مضحک تأمین کنند ، در حالی که شرکت های وام دهندگان نسبت NPL پایین را گزارش می دهند. به این فکر کنید که چه اتفاقی می افتد وقتی این مصرف کنندگان طعم گزینه های تأمین مالی جایگزین کم یا بدون بهره را که بازیکنان BNPL مانند Zip ارائه می دهند بچشند: نرخ پذیرش از نمودار خارج می شود.

دوم ، فقدان زیرساخت و نوآوری BNPL وجود دارد که فقط افراد تازه وارد مانند Zip می توانند آن را اجرا کنند زیرا دارای صندوق بزرگ پولی است.

و با فقدان کارت های اعتباری و داده ها در قاره ، Zip می تواند مزیت رقابتی را با فناوری خود فراهم کند ، داده های جایگزین را جمع آوری کرده و برای مشتریان آفریقای جنوبی و دیگر بازارهای مورد نظر خود اعتبار ایجاد کند. برای گسترش “با بانک های زیر قابل توجه ، به صورت دیجیتالی جمعیت متفکر. »

دو مورد از این بازارها مصر و نیجریه هستند. اگر Zip به این مناطق گسترش یابد ، با بازیکنان محلی مانند Carbon ، Shahry ، M-Kopa ، CredPal و CDCare رقابت می کند ، که در حال حاضر به شدت در حال افزایش هستند. شایع است که Jumia غول تجارت الکترونیک آفریقایی سرویس BNPL خود را تغییر می دهد. شروع آن یک سال پیش بود اما پس از جلب توجه کمی متوقف شدبه

گفته می شود ، آفریقا هنوز رهبر بازار مشخصی ندارد زیرا بسیاری از این محصولات هنوز به مقیاس وسیع نرسیده اند. از سوی دیگر، Zip با گسترش خود در بازارهای دیگر بسیار تهاجمی عمل کرده است – در برخی از تعداد آن مشهود است.

شرکت در حال حاضر به 51000 تاجر و 7.3 میلیون مشتری در 12 بازار خدمات ارائه می دهدبه در این سال مالی ، ژوئن 2021 ، دوره ای که بیشتر خریدهای آن اتفاق افتاده است ، Zip به 5.8 میلیارد دلار در حجم کل معاملات رسید که 176٪ نسبت به سال گذشته (سالانه) افزایش یافته است.

اعداد پستی چشمگیر هستند ، اما اگر چیزی از کسب و کار BNPL آموخته ایم این است که این بازار برنده نیست. اگر Zip پیشرفت قابل ملاحظه ای داشته و بازار را دچار مشکل کرده است ، انتظار داشته باشید بازیکنان BNPL جهانی بیشتری گرما را به همراه داشته باشند. همچنین ، بازیکنان محلی تشویق می شوند تا بازی خود را افزایش دهند زیرا بازیکنان جهانی پول اضافی برای سوزاندن در صورت مهاجرت به آفریقا دارند ، که این یک برد-برد برای بازار است.