حواله های رمزنگاری نجات زندگی آسیب پذیرترین افراد جهان است – TechCrunch

پس از خروج ناگهانی آمریکا از سوی اتحادیه اروپا ، فعالیت های وسترن یونیون متوقف شد و بانک های این کشور برداشت های خود را به شدت محدود کردند ، حواله های ارزهای رمزنگاری شده نجات زندگی برای افغان ها است.

به عنوان نظارتی در کشورهای منبع حواله مانند آمریکا و انگلستان توجه خود را به ارزهای دیجیتال معطوف کرده اند ، باید به خاطر داشته باشند که این ارزها برای برخی از آسیب پذیرترین افراد جهان چقدر ضروری هستند.

رمز ارز به طور فزاینده ای ضروری خواهد شد زیرا ارز محلی – در افغانستان و جاهای دیگر – نه تنها به سختی قابل دسترسی است ، بلکه به عنوان ذخیره ارزش نیز غیرقابل اعتماد است. تضاد تورم را تقویت می کند ، که ارزها را کمتر ارزشمند می کند – گاهی اوقات بی ارزش است.

اگر برای جلب رضایت شاهین کریپتو در خانه ، نقل و انتقال ارزهای رمزنگاری شده را تنظیم کنیم ، این خطر را داریم که دوباره به کسانی که بیشترین نیاز را به این دارایی دارند ، پشت کنیم: مردم افغانستان و بسیاری دیگر مانند آنها.

برای اینکه حواله ها همچنان نجات دهنده باشند ، باید سریع باشند. هنگامی که به پول نیاز است ، اغلب به صورت فوری مورد نیاز است.

با تصرف طالبان ، سیستم مالی افغانستان نیز منجمد می شود. به گفته بانک جهانی ، کمک های خارجی متوقف شده است که تقریباً 40 درصد از تولید ناخالص داخلی افغانستان را تشکیل می دهد. به همین ترتیب ، ذخایر خارجی بانک مرکزی افغانستان مسدود شده است که تقریباً 9 میلیارد دلار است.

علاوه بر این ، در واکنش به تصرف طالبان و توقف کمک های خارجی توسط کشورهای غربی ، شرکت های بین المللی انتقال پول مانند وسترن یونیون و مانی گرام خدمات خود را تعطیل کردند (در برخی موارد ، آنها فعلاً فعالیت خود را از سر گرفته اند) ، و به طور متوسط ​​افغانها راهی ندارند. مشارکت با سیستم مالی جهانی و از همه مهمتر راهی برای دریافت حواله از اقوام خارج از کشور.

حواله ها ، شیوه ارسال پول “به خانه” از کشورهای ثروتمند ، تقریباً 4 درصد از تولید ناخالص داخلی کشور را تشکیل می دهد. در اقتصادی که به شدت به پول نقد وابسته است ، فروپاشی ناگهانی زیرساخت های مالی محلی ممکن است به معنای تفاوت بین مرگ و زندگی برای بسیاری از افغان ها باشد.

برای اینکه حواله ها همچنان نجات دهنده باشند ، باید سریع باشند. هنگامی که به پول نیاز است ، اغلب به صورت فوری مورد نیاز است. به عنوان مثال ، یک فرد آواره داخلی نمی تواند سه تا پنج روز منتظر بماند تا بودجه تسویه شود. آنها امروز به غذا ، سوخت و لوازم پزشکی نیاز دارند.

“حداکثر گرایان” بیت کوین در مورد چگونگی تغییر رمز ارز در سیستم اقتصادی جهانی ادعا می کنند. چه آنها را باور کنید یا نه ، ما می توانیم ببینیم که ارزهای دیجیتال در حال حاضر انقلابی در انتقال حواله ها در مکان های ناپایدار و درگیری ایجاد کرده است. افغانستان یک مورد استفاده از کتاب های درسی برای ارزهای رمزنگاری شده در کشورهای شکست خورده ارائه می دهد.

گاهی اوقات ، ضرورت محض قوی ترین استدلال را برای فناوری جدید ایجاد می کند. افغانستان در فهرست 154 کشور در فهرست جهانی پذیرش رمزنگاری که توسط Chainalysis ، یک پلت فرم داده بلاک چین تدوین شده است ، بیستم است. وقتی برای معاملات همتا به همتا (از جمله حواله) تنظیم شود ، رتبه هفتم را به خود اختصاص می دهد. در سال 2020 ، افغانستان حتی در این لیست قرار نگرفت.

افغانستان تنها نیست. اخیراً استفاده از ارزهای دیجیتال در لبنان ، ترکیه و ونزوئلا افزایش یافته است. این افراد در تلاش برای ثروتمند شدن نیستند – آنها فقط به دنبال دریافت وجوه از اقوام خارج از کشور و جلوگیری از ناپدید شدن ثروت آنها در زمان تورم بالا هستند.

بسیاری از مردم در حال استخراج و معامله هستند [cryptocurrencies] جاناتان مورالس ، مشاور رمزنگاری مستقر در ونزوئلا ، گفت: نه برای خرید محصولات ، بلکه برای محافظت از خود در برابر تورم بیش از حد.

ونزوئلا که دارای یکی از بالاترین نرخ های تورم در جهان است (به سمت 3000 درصد در می آید) ، به طور فزاینده ای از ارزهای رمزنگاری شده به عنوان وضعیت اقتصادی خود استفاده می کند.

لبنان مثال دیگری است: با از دست دادن ارزش لیر 80 درصد ارزش خود ، بارگیری کیف پول بیت کوین از سوی لبنان به عنوان مثال BlueWallet در سال 2020 1،781 درصد افزایش یافته است.

اما افغانستان ممکن است فوری ترین و غم انگیزترین مورد باشد که چرا جهان جنوبی به رمزنگاری نیاز دارد. وقتی پول نقد کمیاب می شود ، قیمت ها بالا می رود و با از دست دادن کمک های خارجی طالبان به کشور که قبلاً به آن وابسته بود ، پول افغانی در حال فروپاشی حتی ضعیف تر می شود. با اجازه دادن به مردم افغانستان برای دریافت ، ذخیره و صرف ثروت خود در بیت کوین ، آنها ممکن است بتوانند از خود در برابر بدترین آثار یک دولت شکست خورده محافظت کنند.

و این چیزی است که ما هنگام تنظیم ارزهای رمزنگاری شده در غرب باید به خاطر داشته باشیم. این مقررات فقط بر دلالان تأثیر نخواهد گذاشت. این امر به کسانی که مایل به ارسال حواله به خانه هستند ضربه می زند. کسانی که حواله دریافت می کنند بیشترین ضرر را دارند.

وقتی جروم پاول ، رئیس فدرال رزرو ، گزارش خود را در مورد مرحله بعدی مقررات ارزهای رمزنگاری شده منتشر می کند ، امیدوارم او کسانی را که بیش از همه به ارزهای رمزنگاری شده نیاز دارند فراموش نکند: مردم افغانستان – و میلیون ها نفر در سراسر جهان مانند آنها.

در حالی که ممکن است غرب به مردم افغانستان پشت کرده باشد ، ما باید اطمینان حاصل کنیم که قوانین ما همچنان آنها را در تاریکی نمی گذارد. ما به مقررات ارزهای رمزنگاری شده نیاز داریم تا اطمینان حاصل شود که این حیات مالی حیاتی از بین نمی رود. اگر این کار را بکنیم ، دری دیگری از امید را برای افرادی که بیشترین نیاز را دارند ، می بندیم.