حلقه ایلان ماسک دارای خلبان خودکار – و یک مزاحم – TechCrunch می شود

کمتر از دو هفته ها پس از راه اندازی رسمی ، سیستم حلقه The Boring Company در لاس وگاس اولین نقض امنیتی خود را داشت.

در 21 ژوئن ، صبح روز پایانی نمایشگاه بین المللی زیبایی ، یک “وسیله نقلیه غیر مجاز” به ناوگان تاکسی های تسلا در زیر زمین پیوست ، ایمیل هایی بین مدیر عملیات لوپ و یک نمایش رسمی کلارک کانتی. ایمیل ها توسط TechCrunch تحت قوانین سوابق عمومی به دست آمده است.

این ایمیل ها بینش جدیدی را در مورد عملیات حلقه فراتر از نفوذ ارائه می دهند ، از جمله اتکای شگفت انگیز سیستم به خودروی برقی غیر تسلا ، برنامه هایی که به خودروهای تسلا اجازه می دهد از سیستم کمک راننده خودکار خود استفاده کنند و در رتبه های شرکت تأیید می کند که این فناوری نیست خود مختار.

شرکت خسته کننده (TBC) با پلیس مترو لاس وگاس تماس گرفت تا نفوذ را کنترل کند. در یکی از ایمیل ها آمده است: “راننده وسیله نقلیه غیرمجاز مشارکت می کرد و سرانجام از سیستم خارج شد.”

در حالی که در نتیجه نقض امنیت هیچ گونه جراحت و فوتی وجود نداشت ، این حادثه می تواند برای TBC شرم آور باشد ، زیرا امنیت و ایمنی سیستم 53 میلیون دلاری خود را برای LVCC اعلام کرده است.

طبق توافقنامه مدیریت بین TBC و LVCC ، این سیستم دارای “موانع فیزیکی” است [to] از ورود خودروهای تصادفی ، سرکش یا غیرمجاز به تونل ها خودداری کنید. ” اینها شامل دروازه های امنیتی در جاده های داخل سیستم و ده ها تیرچه بتنی در اطراف ایستگاه های سطح زمین است.

نه TBC و نه LVCC به سوالات مربوط به این حادثه پاسخ ندادند. اگر طرفین به س questionsالات پاسخ دهند ، TechCrunch مقاله را به روز می کند.

خلبان خودکار فرصتی پیدا می کند

ایمیل هایی که توسط TechCrunch به دست می آید بیش از سوء استفاده از یک متجاوز هیجانی است.

این ایمیل ها همچنین جزئیات برنامه های TBC را برای افزایش تعداد وسایل نقلیه تسلا در حلقه LVCC از 62 به 70 و اجازه استفاده از فناوری های خلبان خودکار تسلا ارائه می دهد. تا کنون ، TBC مجبور شده است تمام فناوری های کمک راننده در وسایل نقلیه خود را که توسط رانندگان انسانی اداره می شود ، غیرفعال کند.

محدوده جدید عملیات مستلزم استفاده از هفت فناوری ایمنی فعال است-ترمز اضطراری خودکار ، هشدارهای برخورد از جلو و جانبی ، شتاب آگاه از موانع ، نظارت بر نقطه کور ، جلوگیری از خروج از خط ، هشدار خروج از خط اضطراری و همچنین دو “خلبان خودکار کامل” ”فناوری ها: خط محور و کنترل تردد در کروز کنترل.

توجیه TBC برای استفاده از خلبان خودکار در نامه ای به بخش Clark County of Building & Fire Prevention در ماه ژوئن ارائه شده است که توسط TechCrunch همراه با ایمیل ها به دست آمده است.

استیو دیویس ، رئیس TBC نوشت که غیرفعال کردن ویژگی ها “یک لایه ایمنی را به طور فعال حذف می کند” ، از یک “فناوری اثبات شده ، قانونی در جاده ها”. دیویس گزارش ایمنی تسلا را برای سه ماهه اول سال 2021 نقل کرد که ادعا می کند رانندگان تسلا که با Autopilot کار می کنند در کمتر از یک چهارم میزان رانندگان تسلا که بدون خلبان خودکار یا ویژگی های ایمنی فعال ، در هر مایل رانندگی تصادف می کنند ، تصادف کرده اند. دیویس نوشت: “همانطور که نشان داده شد … غیرفعال کردن این ویژگی ها در خودروهای تسلا احتمال تصادف را افزایش می دهد.”

اداره ملی ایمنی ترافیک بزرگراه (NHTSA) ، با این حال ، هفته گذشته به دنبال تعدادی تصادف ، یک کاوش ایمنی رسمی در مورد این فناوری آغاز کرد.

جری استیو ، مدیر ساختمان و حفاظت در برابر آتش در شهرستان کلارک ، در ایمیلی پاسخ داد: “ما این موضوع را مد نظر قرار می دهیم ، اگرچه اگر بتوانید اصطلاح” autodrive “را بهتر تعریف کنید ، ممکن است در ارزیابی این درخواست کمک کند. مستلزم آن است. “

دیویس پاسخ داد: “موافقم که اصطلاح” خلبان خودکار “غالباً نامشخص است و بسته به وسیله نقلیه و سناریو می تواند معنی های مختلفی داشته باشد.” (در این مورد ، او ظاهراً با رئیس خود ، ایلان ماسک ، که انتقاد از نام خلبان خودکار را گمراه کننده “احمقانه” خوانده است ، مخالف است.)

“موافقت می شود که اصطلاح” خلبان خودکار “اغلب نامشخص است و بسته به نوع خودرو و سناریو می تواند معنی های مختلفی داشته باشد.” – استیو دیویس ، TBC

دیویس ادامه داد: “اینها خودروهای” خودران “و” خودران “نیستند. “استفاده از تسلا خودکار خلبان و ویژگی های ایمنی فعال ، لایه های ایمنی بیشتری را هنگام کار با خودرو اضافه می کند ، اما استفاده از این ویژگی ها هنوز نیاز به یک راننده کاملاً محتاط دارد که هر لحظه آماده به دست گرفتن فرمان است.”

خلبان خودکار در مقابل رانندگی مستقل

این تمایز کلیدی است ، زیرا به نظر می رسد با آنچه TBC از زمان راه اندازی سیستم Loop به LVCC وعده داده بود ، مغایرت داشته باشد. در برنامه استفاده از زمین در مه 2019 ، قبل از امضای سازه ، TBC نوشت: “وسایل نقلیه الکتریکی خودران تسلا (AEVs) مسافران را در تونل های سریع و زیرزمینی به سه ایستگاه زیرزمینی منتقل می کند.”

در یک سند برنامه ریزی در ژوئیه 2019 آمده است: “استفاده از وسایل نقلیه برقی خودران در تونل های زیرزمینی یک راه حل منحصر به فرد حمل و نقل است که اختلالات و درگیری ها را در ساختمان ها و سیستم های حمل و نقل موجود به حداقل می رساند.” از آن زمان در برنامه ها از زبان مشابه استفاده می کند ، از جمله برای حلقه پیشنهادی وگاس با دهها ایستگاه.

در ماه ژانویه ، TechCrunch یک توافقنامه مدیریت بین LVCC و TBC به دست آورد که در آن آمده بود: “[The LVCC] سیستم People Mover را تا حدی به دلیل توانایی خودروهای People Mover System برای خرید مستقل خریداری کرد … توافقنامه قصد دارد سیستم را از رانندگان خودروها به عملیات مستقل منتقل کند و مجدداً هزینه ای را برای مذاکره ارائه می دهد. 31 دسامبر 2021 ، با ترکیب این انتقال مورد انتظار در عملیات. “

به نظر می رسد این مهلت اکنون تقریباً از دست رفته است. در ماه ژوئن ، استیو به دیویس گفت: “همانطور که در ابتدای پروژه گفته شد ، تأیید عملیات مستقل نیاز به بررسی ، آزمایش و تأیید گسترده دارد. این روند می تواند زمان قابل توجهی طول بکشد. “

در پاسخ ، دیویس نوشت: “من می خواهم مطمئن شوم که واضح است که ما برای ویژگی ها/عملیات خودران یا خودران درخواست نمی کنیم.”

انسان در حلقه

مشکل دو طرفه است. یکی این است که سیستم خلبان خودکار تسلا ممکن است تا مدتی دیگر بدون راننده به طور کامل کار نکند. دومین چالشی که می توان گفت جدی تر این است که Loop به شدت به رانندگان خود وابسته است تا الزامات ایمنی سیستم های حمل و نقل زیرزمینی را که در استانداردهای ملی تعیین شده است برآورده سازد. مسافران چنین سیستم هایی ، چه مونوریل ، چه مترو و چه از خودروهای برقی استفاده می کنند ، باید در صورت قطع برق ، آتش سوزی ، سیل و سایر موارد اضطراری ایمن باشند.

بر اساس سند طراحی لوپ LVCC ، که توسط TechCrunch به همراه ایمیل ها به دست آمده است ، آمده است: “[Our] رانندگان آموزش دیده به عنوان لایه اصلی ایمنی سیستم عمل می کنند. در مواقع اضطراری ، اقدامات انجام شده توسط رانندگان برای هدایت مسافران در مسیرهای مناسب و ایمن ، پاسخهای اولیه برای کاهش خطر است. “

سایر اسناد به دست آمده توسط TechCrunch از BFP این امر را تأیید می کند. در صورت آتش سوزی ، راننده “با سوار شدن به مسافران کمک می کند و مسافران را پیاده تا نزدیکترین خروجی راهنمایی می کند. راننده دستورالعمل های شفاهی صادر می کند و ممکن است به مسافران کمک فیزیکی کند. ” همانطور که راننده با پیاده روی مسافران را هدایت می کند ، آنها باید “به طور مداوم به عقب نگاه کنند تا اطمینان حاصل شود که هر مسافری پشت سر خود را دنبال می کند.”

TBC می گوید رانندگان مسئول ارزیابی و پاسخگویی به مسافران بی نظم یا بد رفتاری و در واقع نظارت بر عملکرد خود خلبان خودکار هستند. ” [Loop] دیویس در ماه ژوئن نوشت که رانندگان داشته باشند و اطمینان حاصل شود که همیشه کسی است که بر استفاده از ویژگی های ایمنی فعال نظارت می کند و می تواند ترمز و فرمان را در صورت نیاز کنترل کند.

هیچ یک از ده ها سند یا صدها ایمیل دریافت شده توسط TechCrunch ، از جمله مواردی که در مورد توسعه آینده حلقه LVCC توضیح داده شده است ، مسیر یا زمان بندی TBC را برای حرکت به سمت عملیات کاملاً مستقل توصیف نمی کند.

TBC در پاسخ به پرسش نامه ای مبنی بر اینکه چگونه حلقه با اصول ایمنی انجمن مهندسان عمران آمریکا برای سیستم های خودران مطابقت دارد ، TBC پاسخ داد: “معیارهای خاص عملیات خودمختار برای [LVCC Loop]، زیرا این سیستم دارای رانندگان برای کار با وسایل نقلیه است. “

فقط زمان نشان می دهد که آنچه TBC به Clark County می گوید یا آنچه به LVCC می گوید ، به نحوه عملکرد Loop در آینده نزدیک تر است یا خیر.

در این میان ، اگر خودروهای لوپ هنوز بدون راننده نیستند ، آیا LVCC حداقل می تواند انتظار داشته باشد که همه آنها جدیدترین مدل های تسلا باشند؟ شاید نه.

یکی دیگر از الزامات حلقه این است که مطابق با قانون آمریکایی های دارای معلولیت (ADA) عمل کند. در نامه ای به مقامات شهرستان کلارک در ماه جولای ، یکی از مدیران TBC اشاره کرد که قصد خرید یک وسیله نقلیه برقی غیر تسلا ADA برای حلقه LVCC را دارد.

اگرچه این ایمیل مدل را مشخص نکرده است ، اما دارای باتری سرب اسید کم برد با مشخصات مشابه خودروی برقی Tropos Motors Able است. نه Tropos و نه TBC به سوالات پاسخ ندادند.