جیفی لندن 28 میلیون دلار برای تحویل سریع مواد غذایی دریافت می کند – TechCrunch

خوب سریع بود تحویل خواربارفروشی لندن ، Jiffy – که فقط در آوریل امسال تأسیس شد – 28 میلیون دلار از سری A را پس از جمع آوری اولیه بذر 2.6 میلیون پوند ، در حدود نیم سال به دست آورد. می گوید در حال حاضر مجموعاً 35 میلیون دلار جمع آوری کرده است.

این استارتاپ تحویل خواربارفروشی شبکه ای از فروشگاه های تاریک خود را برای انجام این کار اداره می کند – به او این امکان را می دهد که وعده “مواد غذایی تازه را در 15 دقیقه” ارائه دهد.

در حال حاضر دارای هشت فروشگاه لندن است – در حال حاضر با بودجه برای گسترش.

جیفی به TechCrunch می گوید که تاکنون 20000 مشتری را در شش منطقه تحویل خود (همه در حال حاضر در لندن) جمع آوری کرده است.

دور سری A توسط شرکت سرمایه گذاری خانوادگی هارتلند هدایت می شود و صندوق سرمایه گذاری بین المللی VC مستقر در بوستون Flint Capital نیز به همراه شرکت بازی سازی Playrix و سرمایه گذاران موجود Baring Vostok Capital Partners و LVL1 و سایر شرکت کنندگان در آن شرکت می کنند.

تأمین مالی سریع ، معیاری برای رقابت پذیری فضای خواربارفروشی درخواستی در پایتخت انگلستان است-و همچنین نشان دهنده واضح بودن سرمایه گذاران از اجرای زودهنگام این استارتاپ است.

سایر پخش کننده های مواد غذایی درخواستی که در لندن فعالیت می کنند عبارتند از گوریلا ، ویزی ، گتیر و زاپ. goPuff اسب شاخدار ایالات متحده نیز در ترکیب قرار دارد – استارتاپ های Fancy و Dija بریتانیایی را خریداری کرده است.

بنیانگذاران جفی خود را “جانبازان Q-Commerce” توصیف می کنند. ولادیمیر خولیازنیکوف ، یکی از بنیانگذاران ، مدیرعامل سابق پخش کننده مواد غذایی الکترونیکی روسیه X5 Food Tech بود ، در حالی که یکی دیگر از بنیانگذارانش ، آرتور شمالوف ، یک استارتاپ قبلی مرتبط با غذا را در روسیه تأسیس کرده است. هر دوی آنها در سرمایه گذاری خود نیز مشکل داشته اند – بنابراین به احتمال زیاد کتاب مخاطبین رو به رشدی برای جمع آوری کمک های مالی وجود دارد.

جیفی می گوید مشتریان معمولی آن خانواده ها هستند و خریداران خواربار میانسال که از سوپر مارکت های سنتی و فروشگاه های هفتگی آنلاین به برنامه خود تغییر می دهند. خولیازنیکوف می گوید: “ما شرط می بندیم که این روند تنها با افزایش خدمات ما تسریع می شود.”

سرمایه های سری A در لندن – و شاید در مناطق دورتر – نیز گسترش می یابد ، زیرا چشم جیفی به سایر نقاط شهری در انگلستان حرکت می کند.

خولیازنیکوف به TechCrunch می گوید: “ما قطعا قصد داریم لندن را در داخل M4 تا پایان سال تحت پوشش قرار دهیم.” “ممکن است جیفی امسال به عنوان خلبان به شهرها نقل مکان کند ، اما بعداً خواهیم دید.”

وی می افزاید: “برنامه بلند مدت” این است که “همه شهرهای با 100 هزار نفر جمعیت در رادار ما هستند”.

خولیازنیکوف: “ما در حال ایجاد یک شرکت سراسری هستیم ، اما بازارهای دیگر را نیز با یک روش جایگزین بررسی خواهیم کرد-ما پلتفرم فناوری Q-commerce خود را به بازیکنان منتخب محلی در بازارهای بین المللی ارائه می دهیم (به عنوان مثال ، ما شریک Send in Australia هستیم)”. همچنین می گوید: “ما این مسیر را ادامه می دهیم تا به کسب و کار اصلی و سهامداران خود ارزش افزوده کنیم.”

در حالی که تعداد زیادی از استارتاپ ها برای تحویل مواد غذایی و/یا تنقلات به شهرنشینان در بریتانیا رقابت می کنند ، پیشنهاد جیفی تحویل سریع محصولات تازه را در جلو و مرکز قرار می دهد که به نظر تمایز هوشمندانه ای نسبت به اپراتورهایی است که بیشتر مایل به حمل و نقل آسان هستند. بطری های پاپ و ترد.

علاوه بر این ، تعدادی از برنامه های تحویل غذا نیز وجود دارد که سعی می کنند به مغازه خواربارفروشی سنتی هفتگی سر بزنند – نامهای بسیار آشنا مانند Deliveroo ، JustEat و Uber Eats – بیشتر بر تحویل غذا از رستوران ها متمرکز شده اند ، اما برخی از آنها به مواد غذایی سبک چیده شده اند. از فروشگاه هایی که کار نمی کنند

جستجوی کامل خواربارفروشی هفتگی ، مانند جیفی و چندین استارتاپ دیگر ، به نظر می رسد یک چالش لجستیکی و اجرایی بزرگتر است – مطمئناً با تحویل 15 دقیقه ای – اما این پتانسیل را دارد که در مقایسه با صرف غذا ، یک تجارت پایدارتر و پردرآمدتر باشد. نیازهای پراکنده راحتی و هوس میان وعده ، حتی اگر عملیات پیچیده تر باشد.

در عین حال ، نه تنها رقیبان استارتاپی وجود دارد که جیفی و همکارانش نگران آن باشند. سوپرمارکت های سنتی در طول همه گیری سودهای عظیمی به دست آورده اند – و مطمئناً می توانند پول زیادی برای تماس با خدمات تحویل خود جمع کنند. اما این همان جایی است که استارتاپ های لاغرتر می توانند با تحقق وعده تحویل بسیار سریع ، هرچند با انتخاب محصول کمتر ، راهپیمایی را سرقت کنند.

جیفی علاوه بر تحویل خواربارفروشی ، سفارش “کلیک و جمع آوری” را نیز اضافه می کند – که در حال حاضر در دو فروشگاه لندن ارائه می شود ، و به مشتریان خود این امکان را می دهد تا نحوه خرید مواد غذایی خود را بیشتر کنند.

همچنین از بی شمار مشکلات (قانونی ، اخلاقی ، معتبر و تدارکاتی) کارهای هنری اجتناب می کند. دوچرخه های الکترونیکی و پیک های تحویل دوچرخه سواری آن کارمندانی کله پاچه هستند.

یکی دیگر از پیچیدگی های متفاوت مدل آن ، نمایش باز Q-Commerce است.

“این خلیازنیکوف خاطرنشان می کند ، ما پلتفرم فناوری اطلاعات آماده خود را ارائه می دهیم که سایر شرکت ها می توانند از آنها برای راه اندازی فروشگاه های تجاری سریع خود استفاده کنند.

Lise Kaae ، مدیرعامل Heartland در اظهاراتی در مورد سری A جیفی در بیانیه ای گفت: “تیم Jiffy موفق شده است ما را با برنامه های بلندپروازانه و اجرای موثر خود تحت تأثیر قرار دهد و ما از سفر پیش رو با یک رشد بسیار پویا و هیجان انگیز هیجان زده هستیم. بازار.

“ما به پتانسیل وسیع و دست نیافتنی بازار محصولات خواربار الکترونیکی در بریتانیا و مدل تجاری فوق سریع تحویل توسط جیفی اعتقاد داریم. این شرکت توسط یک تیم بسیار مجرب از موسسان رهبری می شود و دور فعلی می تواند جیفی را قادر سازد تا رشد خود را بیشتر تسریع کند. خوشحالیم که صندوق بارینگ وستوک بخشی از این داستان هیجان انگیز است. “