جنرال موتورز 300 میلیون دلار در اولین ماشین تک شاخ Momenta چین-TechCrunch سرمایه گذاری می کند

جنرال موتورز اکنون به جمع خودروسازان بزرگ دیگر از جمله تویوتا ، SAIC Motor و مرسدس بنز AG پیوسته است تا تراشه های خود را در پشت استارتاپ رانندگی خودران چینی Momenta قرار دهد.

جنرال موتورز ، بزرگترین خودروساز در ایالات متحده از نظر فروش خودرو ، سه شنبه اعلام کرد که 300 میلیون دلار در Momenta سرمایه گذاری می کند تا توسعه فناوری AV برای خودروهای GM آینده در چین را تسریع کند. جولیان بلست ، معاون اجرایی جنرال موتورز و رئیس جنرال موتورز چین ، در بیانیه ای گفت که این سرمایه گذاری به خودروساز کمک می کند تا راه حل های متناسب با [GM’s] مصرف کنندگان در چین. “

این اخبار کمتر از شش ماه پس از آنکه Momenta حدود 500 میلیون دلار بودجه را بست ، که شامل مشارکت SAIC ، تویوتا ، مرسدس بنز AG و بوش می شود. همانطور که ریتا لیائو از TechCrunch خاطرنشان می کند ، “جمع آوری کمک های مالی عظیم در دنیای خودروهای خودران با سرمایه زیاد رایج شده است.” اما به نظر می رسد این استارتاپ به تجاری سازی نزدیک شده است زیرا قصد دارد تا پایان سال جاری خودروهای مجهز به نرم افزار خود را به صورت انبوه تولید کند.

این تازه ترین سرمایه گذاری تهاجمی در فناوری نسل بعدی GM است ، که در ماه ژوئن اعلام کرد 35 میلیارد دلار برای سرمایه گذاری های الکتریکی و AV تا سال 2025 اختصاص داده است. در ایالات متحده ، علاقه GM به فناوری خودمختار از طریق خود شناخته شده است. شرکت زیرمجموعه رانندگی ، کروز ، که اخیرا از خط اعتباری 5 میلیارد دلاری شرکت مالی خودروساز استفاده کرده است.

اما جنرال موتورز همچنین یک سری مشارکت قوی در چین ایجاد کرده است ، زیرا به دنبال این است که در بزرگترین بازار خودروهای الکتریکی جهان جایگاه محکمی داشته باشد. پرفروش ترین خودروی برقی کشور ، یک خودروی کوچک شهری به نام Wuling Mini EV ، توسط SAIC-GM-Wuling تولید می شود-همانطور که از نامش پیداست ، یک سرمایه گذاری مشترک بین GM ، SAIC و Wuling Motors. SAIC-GM-Wuling همچنین مارک محبوب Baojun را تولید می کند.

مدیران استارتاپی چینی AV در TC Mobility در ماه ژوئن خاطرنشان کردند که دولت شهرداری چین نیز موضع قابل توجهی نسبت به رانندگی خودکار اتخاذ کرده است.

هوان سان ، مدیر کل اروپا در Momenta ، در این رویداد گفت: “در چین ، هر دولت محلی انگیزه دارد که واقعاً مانند کارآفرینانی مانند ما رفتار کند.” “آنها در توسعه اقتصاد محلی بسیار پیشرو هستند … آنچه ما احساس می کنیم این است که فناوری رانندگی مستقل می تواند تا حد زیادی بهبود و ارتقاء [local governments’] ساختار اقتصادی “

در حالی که جنرال موتورز اعلام نکرد که رانندگان فناوری Momenta را در خودروهای چینی خود ببینند ، سخنگوی این خودروساز تأیید کرد که مشارکت این دو شرکت به خودروهای جنرال موتورز تولید و فروش در ایالات متحده محدود نمی شود.