جنرال موتورز در سال 2023 با کمک کادیلاک-TechCrunch سیستم دستی بدون راننده جدید معرفی می کند

جنرال موتورز قصد دارد در سال 2023 یک سیستم راهنمای رانندگی بدون نیاز به دست را راه اندازی کند که قادر خواهد بود 95 درصد از همه سناریوهای رانندگی را مدیریت کند. و سرانجام در هر جاده آسفالته در ایالات متحده و کانادا استفاده می شود.

این خودروساز طی رویداد دو روزه سرمایه گذار خود که از روز چهارشنبه آغاز شد ، سیستم جدید Ultra Cruise را به همراه جزئیاتی در مورد نحوه عملکرد آن فاش کرد. جنرال موتورز اطلاعاتی در مورد هزینه ای که برای این سیستم دریافت می کند و آیا هزینه ثابت یا مبتنی بر اشتراک است به اشتراک نمی گذارد.

جنرال موتورز همان استراتژی محتاطانه و آهسته ای را دنبال می کند که هنگام راه اندازی Super Cruise استفاده کرد ، یک سیستم کمک راننده بدون دست که در سال 2017 معرفی شد. این بدان معناست که این سیستم جدیدتر ابتدا به عنوان یک گزینه در مدلهای کادیلاک عرضه می شود و سپس به آرامی در سایر مارک های GM مانند GMC و شورولت در دسترس قرار می گیرد.

همچنین در ابتدا محدود خواهد بود ، اگرچه بسیار کمتر از سیستم قبلی خود. رانندگانی که وسایل نقلیه مجهز به Ultra Cruise دارند ، می توانند در راه اندازی در ایالات متحده و کانادا در بیش از 2 میلیون مایل از جاده ها به سیستم دسترسی داشته باشند. این شرکت می گوید که در نهایت تا 3.4 میلیون مایل افزایش می یابد. و برخلاف نسخه اولیه Super Cruise ، این سیستم طوری طراحی شده است که علاوه بر بزرگراه ها در خیابان های شهرها و زیرمجموعه ها و جاده های روستایی آسفالت شده کار کند.

قابل توجه ، Super Cruise از بین نمی رود. این سیستم که اخیراً به منظور امکان تغییر خطوط خودکار و پشتیبانی از یدک کش ارتقا یافته است ، همچنان به عنوان آپشن توسط GM ارائه می شود.

سوپر کروز در مقابل کروز فوق العاده

سوپر کروز از ترکیبی از داده های نقشه لیدار ، GPS با دقت بالا ، دوربین ها و حسگرهای رادار و همچنین سیستم توجه راننده استفاده می کند که شخص پشت فرمان را برای اطمینان از توجه آنها کنترل می کند. بر خلاف سیستم کمک راننده اتوپایلوت تسلا ، کاربران Super Cruise نیازی به دست داشتن روی فرمان ندارند. با این حال ، چشمان آنها باید مستقیما رو به جلو باشد.

همین امر در مورد Ultra Cruise نیز صادق است. جیسون دیتمن ، مهندس ارشد گروه رانندگی خودکار جنرال موتورز ، چندین بار در یک جلسه توجیهی با خبرنگاران اشاره کرد که Ultra Cruise به عنوان یک سیستم سطح 2 طراحی شده است. در حالی که عملکرد آن ممکن است قوی تر باشد و در جاده های بیشتری در دسترس باشد ، باز هم راننده باید همیشه توجه داشته باشد.

این بدان معناست که این یک سیستم سطح 4 “کاملاً مستقل” نیست ، سطح عملکردی که به این معنی است که خودرو می تواند بدون نیاز به انسان ، در شرایط خاص ، تمام رانندگی را انجام دهد. سیستم های سطح 4 چیزی است که شرکت هایی مانند Cruise زیرمجموعه GM در حال تلاش برای تجاری سازی از طریق یک برنامه robotaxi هستند.

Ultra Cruise برای تقویت قابلیت های سیستم Super Cruise طراحی شده است. Ultra Cruise همچنین از طریق ترکیبی از دوربین ها ، رادارها و لیدار کار می کند و نمایش های آماری دقیق و 360 درجه و سه بعدی از محیط اطراف وسایل نقلیه با افزونگی در مناطق بحرانی را ایجاد می کند. با این حال ، این شرکت بیش از نقشه برداری به سنسورهای خود متکی است.

در مجموع ، این بدان معناست که سیستم قادر خواهد بود به چراغ های راهنمایی واکنش نشان دهد ، مسیرهای ناوبری را رعایت کند ، محدودیت های سرعت را حفظ و رعایت کند ، از تغییرات خطوط اتوماتیک و در صورت تقاضا پشتیبانی کند ، از چپ و راست بپیچد ، از اجسام اجتناب کرده و در معابر مسکونی پارک کند. به

علاوه بر این ، Ultra Cruise از لیدار یکپارچه در پشت شیشه جلو استفاده می کند. سیستم نسل بعدی از معماری محاسبه ای مقیاس پذیر 5 نانومتری برخوردار است که با پلتفرم نرم افزاری Ultifi جنرال موتورز و به اصطلاح پلت فرم اطلاعات خودرو یا VIP کار می کند.

جنرال موتورز هفته گذشته اعلام کرد که در حال توسعه یک پلت فرم نرم افزاری جدید به نام Ultifi است که از سال 2023 در خودروها قرار می گیرد. GM می گوید این نرم افزار مجموعه ای از قابلیت ها را ارائه می دهد ، از جمله دسترسی رانندگان به اشتراک های داخل خودرو و استفاده از آنها. برای ارائه برنامه ها و خدمات جدید ، به روزرسانی های روی هوا را انجام دهید.
پلتفرم نرم افزاری بر اساس VIP این شرکت ، معماری سخت افزاری اساسی که قدرت پردازش بیشتر داده ها را فراهم می کند ، ساخته خواهد شد.

مانند Super Cruise ، این سیستم جدید دارای سیستم نظارت بر راننده خواهد بود. همچنین در حال ایجاد یک رابط انسان و ماشین است که اطلاعات مورد نیاز راننده را از جمله زمانی که نیاز به کنترل وسیله نقلیه دارند در اختیار راننده قرار می دهد. جنرال موتورز HMI اصلی را به عنوان یک صفحه نمایش آزاد و مستقیم در دید راننده توصیف می کند.

جنرال موتورز همچنین در حال توسعه یک برنامه Ultra Cruise است که هنگام پارک در صفحه وسایل نقلیه قابل مشاهده است. این برنامه اطلاعات بیشتری را از جمله آمار رانندگان ، سفرها و سابقه ارائه می دهد.