جنرال آتلانتیک 100 میلیون دلار دیگر در PhonePe سرمایه گذاری می کند

جنرال آتلانتیک 100 میلیون دلار دیگر در PhonePe سرمایه گذاری کرده است، سه ماه پس از سرمایه گذاری 350 میلیون دلاری در استارت آپ فین تک هند که تاکنون 750 میلیون دلار به عنوان بخشی از دور تأمین مالی جاری جمع آوری کرده است.

PhonePe تحت حمایت Walmart این سرمایه گذاری را در یک پرونده با تنظیم کننده محلی در روز چهارشنبه فاش کرد. سخنگوی شرکت این سرمایه گذاری را تایید کرد. دور در حال انجام استارت آپ مستقر در بنگالورو 12 میلیارد دلار ارزش گذاری می کند.

PhonePe با ارزش 12 میلیارد دلاری با ارزش ترین استارت آپ فین تک هند است. این شرکت با Google Pay و Paytm رقابت می‌کند که در حال حاضر ارزش دومی نزدیک به 5 میلیارد دلار است.

PhonePe که سال گذشته جدایی کامل از غول تجارت الکترونیک Flipkart را تکمیل کرد، بر تراکنش‌های UPI، شبکه‌ای که توسط ائتلافی از بانک‌های خرده‌فروشی در هند ساخته شده است، تسلط دارد. UPI محبوب ترین روشی است که هندی ها به صورت آنلاین تراکنش می کنند – بیش از 8 میلیارد تراکنش در ماه را پردازش می کند. GPay و PhonePe گوگل در حال حاضر بیش از 80٪ از تمام تراکنش های UPI را پردازش می کنند.

PhonePe هفت ساله حدود 50 درصد از تمام این تراکنش ها را فرمان می دهد و سرعت آن کاهش نمی یابد. این شرکت در اوایل سال جاری اعلام کرد که برای پردازش تراکنش‌هایی به ارزش 1 تریلیون دلار در سال سرعت دارد.

والمارت، که اکثریت سهام غول تجارت الکترونیک Flipkart را نیز در اختیار دارد، در اوایل سال جاری گفت که جدایی Flipkart و PhonePe “بسیار مشابه eBay و PayPal است، جایی که هر یک از آنها به طور مستقل فعالیت می کنند می توانند ابتکارات خود را دنبال کنند.”

این سرمایه گذاری در زمانی انجام می شود که PhonePe به شدت در حال گسترش محصولات خود است. این استارت‌آپ در اوایل این ماه یک برنامه تجارت ابرمحلی به نام پین کد را راه‌اندازی کرد که توسط شبکه باز برای تجارت دیجیتال (ONDC)، یک ابتکار دولت هند که در تلاش برای دموکراتیک کردن چشم‌انداز تجارت الکترونیک با ارائه یک پلتفرم کمیسیون صفر است، پشتیبانی می‌شود.

PhonePe گفت که “تلاش قابل توجهی” در پین کد و “در چند سال آینده برای هر مغازه دار هندی امکان پخش شدن در هر گوشه و کنار” انجام خواهد داد. این استارت‌آپ همچنین به طور فزاینده‌ای در تلاش است تا 450 میلیون محصول پایه کاربر ثبت‌شده خود مانند بیمه را بفروشد و می‌خواهد به مدیریت ثروت، وام‌دهی، کارگزاری سهام، خرید مبتنی بر ONDC و کسب‌وکارهای تجمیع حساب‌ها گسترش یابد.

یکی از نگرانی‌های رشد PhonePe، شرکت پرداخت ملی هند بود که بر شبکه UPI نظارت می‌کند و سهم بازار هر بازیکن شرکت‌کننده را بررسی می‌کند. با این حال، NPCI ضرب الاجل را تا سال 2025 تمدید کرده است که راه را برای دو سال رشد سریع دیگر برای PhonePe هموار کرده است. علاوه بر این، بانک مرکزی هند، بانک مرکزی این کشور، برنامه های خود را برای یک پروژه پرمخاطب که قصد رقابت با UPI را داشت، رها کرده است.