جسیکا روزن وورسل اولین زنی است که ریاست FCC را بر عهده می گیرد و جیجی سون نامزد رتبه پنجم – TechCrunch شد.

FCC اولین زن خود را به عنوان رئیس آژانس دارد، جسیکا روزن وورسل، که از ابتدای سال به عنوان رئیس بازیگر مشغول به کار بوده است. پرزیدنت بایدن امروز رسما او را به این سمت منصوب کرد و او را برای یک دوره جدید نامزد کرد – و همچنین جیجی سون کهنه کار و مدافع سیاست خستگی ناپذیر FCC، که در صورت تایید، اولین کمیسر علنا ​​LGBTQ+ در تاریخ خواهد شد.

این انتصاب برای روزن وورسل، که نزدیک به 20 سال در FCC کار کرده و نیمی از آن مدت را کمیسر بوده، در زمان سه رئیس جمهور مختلف، مدت ها در پیش بوده است. او یکی از نویسندگان و مدافعان بی طرفی شبکه بود و ممکن است علیرغم باطل شدن بحث برانگیز این سیاست در دوره ریاست سابق آجیت پای در دوران دولت ترامپ، موفق شود.

البته این همه چیز نیست: Rosenworcel به طور مداوم برای سیاست‌های مخابراتی و پخش که منصفانه و مهم هستند، مانند خدمات دسترسی و صندوق ارتباط اضطراری عظیمی که در حال حاضر توزیع می‌شود، کار کرده است. و او با تماس‌های رباتیک، اشتراک‌گذاری غیراخلاقی داده‌ها و تلاش‌ها برای تبدیل FCC به «پلیس سخنرانی رئیس‌جمهور» مبارزه کرده است.

من بسیار متواضع هستم که توسط رئیس جمهور بایدن به عنوان رئیس کمیسیون ارتباطات فدرال منصوب شدم. مایه افتخار است که با همکارانم در کمیسیون و کارکنان با استعداد آژانس کار کنم تا اطمینان حاصل کنم که مهم نیست که چه کسی هستید یا در کجا زندگی می کنید، همه ارتباطات مورد نیاز برای زندگی، کار و یادگیری در عصر دیجیتال را دارند. در بیانیه ای گفت.

روزن وورسل به‌عنوان سرپرست، کاملاً اختیار داشت که وظیفه‌اش را انجام دهد، اما سؤالی وجود داشت که آیا او پیشنهاد تمام وقت را دریافت می‌کند یا خیر. یکی از پنج پست در FCC بیش از یک سال است که به طور آشکار خالی مانده است، اگرچه پرزیدنت بایدن هر زمانی می‌توانست فردی را برای آن معرفی کند. بنابراین، این یک سوال باز بود که آیا دولت منتظر است تا فرد مناسب را بیابد (که ممکن است به عنوان رئیس نیز خدمت کند)، از محیط نامطلوب نامزدی اجتناب کند، یا فقط پاهای خود را به تعویق بیندازد. گمان می‌کنم زمان مشخص خواهد کرد، اما به هر حال، نامزدی امروز جیجی سون هوشمندانه و پرمحتوا است. (به اندازه کافی خنده دار، من در اوایل سال جاری با او در مورد نامزدهای احتمالی صحبت کردم. تا جایی که به خاطر دارم، او به خودش اشاره نکرد.)

سون، همکار حقوق جورج تاون و یکی از بنیانگذاران Public Knowledge، به عنوان مشاور عمومی رئیس تام ویلر در سال‌های 2013-2016 خدمت کرد. برخی ممکن است این دوران را به عنوان فشار بی طرفی شبکه بزرگ تشخیص دهند.

این یک اشاره بزرگ است که ما احتمالاً دریافتیم که FCC در دوران بایدن در حال پایان دادن به سیاست محبوب است که شرکت ها را از تبعیض در مدیریت جریان های مختلف داده منع می کند. (به عنوان مثال، Comcast نمی تواند خدمات پهنای باند خود را به برنامه های پخش جریانی خود اولویت دهد.)

پس از آموزش تعدادی درس حقوقی سخت و آموختن اینکه چه چیزی مخاطره آمیز است و چه چیزی صرفاً دارای اتهامات سیاسی است، یک سیاست بی طرفی شبکه جدید احتمالاً سبک تر، هوشمندانه تر و آینده نگرتر خواهد بود. سون، که قبلاً یک متخصص حقوقی در این موضوعات است، در حال مطالعه چالش‌هایی است که در طول نبرد طولانی دادگاه بی‌طرفی شبکه با آن روبه‌رو شده است – بنابراین، طرح جدید، اگر و زمانی که وجود داشته باشد، احتمالاً بسیار زیرکانه و کاملاً قانونی توجیه خواهد شد.

همانطور که اگر صلاحیت های او کافی نبود، سون همچنین در صورت تایید به عنوان اولین کمیسر LGBTQ+ تبدیل می شود و این FCC را فوق العاده تاریخی می کند.

هر دو باید مواضع کمیسیونر خود را (البته نه ریاست روزنورسل) توسط سنا تأیید کنند، که امیدوار است آن هیئت اوت بتواند بین جلسات مذاکره بر سر لایحه هزینه های بایدن زمانی برای آن بیابد.