توییتر MoPub را به 1.05 میلیارد دلار به AppLovin می فروشد – TechCrunch

توییتر روز چهارشنبه اعلام کرد MoPub ، پلتفرم تبلیغاتی تلفن همراهی را که در سال 2013 خریداری کرده بود ، بارگیری می کند و این شرکت را به سازنده بازی های موبایل و بازاریابی AppLovin می فروشد.

توییتر در سال 2013 مبلغ 350 میلیون دلار برای MoPub پرداخت کرد و این شرکت را به مبلغ 1.05 میلیارد دلار به صورت نقدی می فروشد. به گفته این شرکت ، MoPub به توییتر کمک کرد تا سال گذشته حدود 188 میلیون دلار درآمد کسب کند. توییتر پیش از این هدف خود را تا دو برابر کردن درآمد سالانه خود تا سال 2023 تعیین کرده بود.

جک دورسی ، مدیر اجرایی توییتر در بیانیه مطبوعاتی خود گفت: “این معامله تمرکز ما را افزایش می دهد و اعتماد به نقشه راه محصول درآمدی ما را نشان می دهد و توانایی ما را برای سرمایه گذاری در محصولات اصلی که Twitter را برای رشد طولانی مدت موقعیت می دهد و بهترین خدمات را برای مکالمات عمومی ارائه می دهد ، تسریع می کند.”

مدیر مالی توییتر ، ند سگال ، این معامله را راهی برای شرکت برای تمرکز مجدد در مورد آنچه او به عنوان یک فرصت تبلیغاتی “عظیم” توصیف می کند ، در بحبوحه موج اخیر توسعه محصول جدید توییتر ، توصیف کرد. سگال گفت که توییتر به جای آن بر توسعه محصولات متعلق به خود تأکید خواهد کرد ، هرچند به نظر می رسد در ماه های اخیر سرمایه گذاری گسترده ای در خریدهایی انجام داده است که با این دیدگاه مطابقت دارد.

برای شرکتی که قبلاً بیشتر در کنترل کروز بود ، توییتر امسال چندین حرکت مهم را برای رونق بخشیدن به تجارت خود انجام داده است. توییتر در یک سری از محصولات سریع عرضه شده ، توییتر در حال بررسی منابع درآمد جدیدی است که با ویژگی هایی مانند Super Follows و Ticketed Spaces به رشد انفجاری در اقتصاد سازندگان کمک می کند ، اگرچه این محصولات در حال حاضر پذیرش محدودی دارند.

این شرکت در سال جاری خریدهای متعددی انجام داده است که به جهات جدید آن اشاره می کند ، از جمله ابزار خواندن بدون آگهی Scroll (معامله ای که شامل Nuzzel جمع آوری کننده عالی ، اما در حال حاضر منسوخ خبرها) و پلت فرم خبرنامه محبوب Revue است.

توییتر همچنین اتاق های صوتی شبیه به Clubhouse ، جوامع جدید مبتنی بر علاقه و تعدادی ویژگی تجربی را طراحی کرده است که باعث می شود این پلت فرم به مکانی کمتر سمی و خوشایند برای گذراندن زمان تبدیل شود ، که همه آنها به احتمال زیاد با آماده سازی شرکت به کار گرفته خواهند شد. راه اندازی گسترده سرویس اشتراک ماهانه پرداخت شده Twitter Blue.