توییتر ویژگی Spaces Recording را برای آزمایش‌کنندگان در iOS راه‌اندازی می‌کند، راه‌اندازی جهانی برای دنبال کردن – TechCrunch

توییتر ماه گذشته اعلام کرد که به زودی گزینه ای را معرفی می کند که به میزبان ها اجازه می دهد جلسات صوتی زنده خود را در فضای مجازی توییتر ضبط کنند تا آنها را برای پخش مجدد در دسترس قرار دهد. در حالی که شرکت در آن زمان گفته بود که این ویژگی در «چند ماه» راه‌اندازی می‌شود، جای تعجب نیست که با توجه به سرعت توسعه توییتر، این شرکت اولین تکرار خود از این ویژگی را از امروز عرضه می‌کند.

در ابتدا، گزینه Spaces Recording برای تعداد محدودی از میزبان‌های Twitter Spaces در iOS و همه شنوندگان در iOS و Android در سراسر جهان در دسترس خواهد بود. توییتر می گوید اولین کاربرانی که دسترسی دریافت می کنند، کسانی هستند که در نسخه اولیه Spaces Beta بودند. این شرکت می‌گوید سپس این ویژگی را در چند هفته دیگر برای بقیه مخاطبان توییتر عرضه خواهد کرد.

برای استفاده از این ویژگی، میزبان Spaces طبق معمول اتاق صوتی زنده خود را با دادن عنوان Space و انتخاب حداکثر سه برچسب برای توصیف آنچه در اتاق است ایجاد می کند. سپس آنها می توانند قبل از ضربه زدن روی دکمه Start a Space، تنظیمات جدید، “Record Space” را تغییر دهند تا جلسه صوتی زنده خود را شروع کنند.

اگر در فضای توییتری که در حال ضبط است، شرکت‌کنندگان دکمه «Rec» را با یک نقطه قرمز در کنار آن در بالای Space می‌بینند که نشان‌دهنده این است که ضبط در حال انجام است.

اعتبار تصویر: توییتر

هنگامی که میزبان آماده پایان دادن به Space است، همانطور که در غیر این صورت روی دکمه “پایان” در بالا سمت راست ضربه می زند، سپس با یک کادر پاپ آپ نمایش داده می شود که از آنها می خواهد تایید کنند که می خواهند پایان دهند. هم Space و هم ضبط را متوقف کنید.

پس از بسته بندی، ضبط Space می تواند در سراسر پلتفرم توییتر به اشتراک گذاشته شود و به شنوندگان این امکان را می دهد که آن را در هر زمان پخش کنند یا خودشان آن را دوباره به اشتراک بگذارند. به ما گفته شده است که توییتر هنوز گزینه صادرات صدا را در دسترس ندارد. در عوض، کاربران باید درخواست دانلود از داده های خود را برای دسترسی مستقیم به ضبط ها

با افزایش همه‌گیری کووید-19، صدای زنده محبوبیت بیشتری پیدا کرد، زیرا کاری را به کاربران قفل‌شده در حالی که در خانه گیر کرده بودند، می‌داد. اما با برداشته شدن محدودیت‌های کووید و مردم شروع به خروج از کشور کردند، این درخواست تا حدودی کاهش یافت. برای مثال، برنامه صوتی زنده محبوب Clubhouse، در اوایل سال جاری شاهد کاهش نصب برنامه ها بود، اما با انتشار اندروید دوباره افزایش یافت. با این حال، این برنامه همچنین در برخی از بازارهای نوظهور مانند هند با تاخیر مواجه شد و با برنامه سازنده خود دست و پنجه نرم کرد.

اعتبار تصویر: توییتر

اخیرا، Clubhouse مجموعه ویژگی‌های خود را برای ارائه گزینه‌هایی گسترش داده است که امکان گوش دادن ناهمزمان را فراهم می‌کند، از جمله پشتیبانی از کلیپ‌ها، پخش مجدد و صادرات صدا – ابزارهایی که برنامه را به جای یک شبکه صوتی زنده، به پلتفرم ایجاد پادکست نزدیک‌تر می‌کنند. (در واقع جای تعجب است که اپل آن را ربوده است تا به رقیب داخلی Spotify’s Anchor تبدیل شود.)

سایر رقبای Twitter Spaces، از جمله Live Audio Rooms فیسبوک و استارت آپ های جدیدتر مانند Fireside و Callin نیز از ضبط صدا پشتیبانی می کنند.

با توجه به اینکه بسیاری از مناظر صوتی زنده در حال حاضر ضبط‌ها را در بر می‌گیرند، توییتر مجبور بود به عقب بیفتد.

این انتشار مدت کوتاهی پس از چند به‌روزرسانی دیگر برای فضاهای توییتر، از جمله راه اندازی دیروز یک تست Spaces که برگه Spaces اختصاصی را برای کاربران اندروید و به‌روزرسانی‌ای که دعوت‌های DM را آسان‌تر می‌کند. توییتر نیز در حال حاضر دارای فضاهای محبوب در تب Explore / Trending در iOS برای افزایش دید آنها.