توییتر برچسب‌های «با بودجه دولتی» بیشتری را به رسانه‌های خبری جهانی اضافه می‌کند

توییتر برچسب‌های «رسانه‌ای با بودجه دولت» را روی حساب‌های رسانه‌های خبری بین‌المللی منتشر می‌کند. اینها عبارتند از شرکت پخش استرالیا (ABC استرالیا)، سرویس پخش ویژه استرالیا (SBS)، پخش عمومی RNZ نیوزیلند، SR Ekot و SVT سوئد، و TV3.cat کاتالونیا.

ABC در واکنش به این تغییر در توییتر نوشت: “بیش از 90 سال ABC همیشه یک سازمان رسانه ای مستقل و فارغ از منافع سیاسی و تجاری بوده و باقی می ماند.”

در همین حال، نمایندگان SBS نگران بودند که این برچسب ممکن است کاربران توییتر را به این باور برساند که این رسانه از نظر سرمقاله توسط دولت کنترل می شود، که اینطور نیست.

«در حالی که ما از انگیزه‌های توییتر در رابطه با شفافیت در پلتفرم خود قدردانی می‌کنیم، اما معتقدیم برچسب «رسانه با بودجه عمومی» ماهیت ترکیبی تجاری-عمومی مدل تأمین مالی ما و این واقعیت را که SBS استقلال کامل از دولت را در سرمقاله خبری ما حفظ می‌کند، بهتر منعکس می‌کند. یک سخنگوی در بیانیه ای گفت.

توییتر این برچسب «با بودجه عمومی» را به بی‌بی‌سی داد که به نظر گمراه‌کننده‌تر از «با بودجه دولتی» است. با این حال توییتر همچنان برچسب «تأمین‌شده توسط دولت» را برای NPR به کار می‌برد، شبکه‌ای که 1 درصد بودجه خود را از دولت ایالات متحده دریافت می‌کند (و در ابتدا، توییتر NPR را «وابسته به دولت» نام‌گذاری کرد، نامی که برای نشریاتی مانند RT روسیه محفوظ است). . NPR در نتیجه توییتر را ترک کرد.

جان لنسینگ، مدیر اجرایی NPR به خبرنگار NPR گفت: «در این مرحله ایمانم را به تصمیم‌گیری در توییتر از دست داده‌ام. من به زمان نیاز دارم تا بفهمم آیا می توان دوباره به توییتر اعتماد کرد یا خیر.

پس از این گزارش، CBC به NPR، PBS و دیگر اتاق‌های خبری پیوست تا از توییتر فاصله بگیرد. توییت که «خبرنگاری بی طرف و مستقل است. پیشنهاد غیر از این درست نیست. به همین دلیل است که ما فعالیت های خود را در @Twitter متوقف می کنیم.

با تصمیم CBC برای توقف استفاده از توییتر، در تاریخ 17/4/23، ساعت 3 بعد از ظهر به وقت شرقی به‌روزرسانی شد.