توییتر برنامه چت گروهی Sphere – TechCrunch را خریداری کرد

توییتر Sphere مستقر در لندن را که دارای یک برنامه چت گروهی است ، خریداری کرد ، که آخرین مورد از سری اقدامات اخیر این شبکه اجتماعی است ، زیرا به نظر می رسد عرضه محصولات خود را به طور گسترده افزایش داده و بهبود می بخشد.

Sphere – که توسط Tomas Halgas و Nick D’Aloisio تاسیس شد ، که قبلاً برنامه خلاصه اخبار Summly را تأسیس کرده بود ، که او در سن 17 سالگی به قیمت 30 میلیون دلار به یاهو فروخت – جزئیات مالی این معامله را فاش نکرد. گفته می شود که این استارتاپ حداقل 30 میلیون دلار جمع آوری کرده است – از جمله 11.8 میلیون دلار در دو دور اول که TechCrunch اولین بار گزارش داد.

سخنگوی توییتر خبر خرید Sphere را به TechCrunch تایید کرد.

Sphere در یک پست وبلاگی گفت: “ما مانند دیگران ، سرمایه گذاری روزافزون توییتر در ایجاد اجتماع را با انتشار انجمن ها ، فضاها و ویژگی هایی که ایمنی را ارتقا می دهند ، مشاهده و تحسین می کنیم.”

“وقتی ما با تیم ملاقات کردیم ، بیشتر تحت تأثیر قرار گرفتیم که آنها چگونه جامعه مبتنی بر علاقه را دنبال می کنند و چقدر به تأثیر احتمالی آن اعتقاد دارند.”

Sphere گفت که به عنوان بخشی از این حرکت ، که تعداد افراد آن حدود 20 نفر به توییتر ملحق می شوند ، این استارتاپ ماه آینده برنامه مستقل را از بین می برد. این استارتاپ تعداد کاربران یا مشتریانی که جمع کرده بود را فاش نکرد.

“سفر طولانی و هیجان انگیز به این نقطه بود. مانند بسیاری از استارتاپ ها ، Sphere با مأموریت بسیار متفاوتی شروع کرد – کمک به هر کسی که از طریق ایجاد “مغز جهانی” اطلاعات را فوراً پیدا کرده و به اشتراک بگذارد. ما در ابتدا یک بازار از متخصصان پولی از سراسر جهان ایجاد کردیم که آنها را از طریق چت گروهی متصل می کرد. “

“آنچه ما متوجه شدیم این است که برخی از مفیدترین و آگاهانه ترین مکالمات از طرف گروه هایی انجام شد که اعضای آنها احساس تعلق قوی به یکدیگر داشتند. به عبارت دیگر ، در قلب چالش ما کمک به تک تک افراد برای یافتن جامعه خود بود. این فرصت بسیار زیاد است. “

این اقدام در حالی صورت می گیرد که توییتر به طور واضح برای گسترش محصولات خود در سه ماهه اخیر تهاجمی تر شده است. این شرکت که سعی در خرید Clubhouse داشت ، امسال ویژگی مشابهی را معرفی کرد و اخیراً چندین قدم را برای مهار گفتمان غیراصولی در پلتفرم خود برداشته است.

امیدوارم با حضور Sphere در زیر چتر خود ، غول اجتماعی در مورد وضعیت پیام های شخصی و گروهی در بستر خود کاری انجام دهد.