توییتر اکنون حساب‌های رسمی روسیه را در نتایج جستجو نمایان می‌کند

یک سال پس از اینکه توییتر حساب‌های دولتی روسیه را در پلتفرم خود محدود کرد، به نظر می‌رسد این شبکه اجتماعی این مسدود کردن را حذف کرده است. پلتفرم تحت مالکیت ایلان ماسک، نمایان شدن حساب های ولادیمیر پوتین و سفارت روسیه را در نتایج جستجو از سر گرفته است.

این تغییر که توسط The Telegraph مشاهده شده است، همچنین حساب های مقامات روسی را در جدول زمانی و توصیه ها نشان می دهد. یکی از کارمندان سابق توییتر به این نشریه گفت که این حرکت احتمالاً به دلیل تغییر سیاست است.

توییتر در روزهای اخیر خط مشی خود را در مورد تعدادی از موارد تغییر داده است، از جمله اینکه چه حساب هایی را که فکر می کند دولت و وابسته به دولت. این نسخه قبلی بخشی به نام «آیا این برچسب‌ها عملکرد را محدود می‌کنند؟» داشت. جایی که شرکت توضیح داد که چگونه دسترسی برخی از حساب‌های این دسته را محدود کرده است.

در مورد نهادهای رسانه‌ای وابسته به دولت، توییتر حساب‌ها یا توییت‌های آن‌ها را با این برچسب‌ها به افراد توصیه یا تقویت نمی‌کند. در شرایط محدودی که خطر آسیب بیشتر وجود دارد، از جمله موقعیت‌هایی که دولت‌ها دسترسی به اطلاعات در اینترنت را در چارچوب یک درگیری مسلحانه مسدود می‌کنند، توییتر همچنین حساب‌های دولتی خاص یا توییت‌های آن‌ها را با این برچسب‌ها به افراد توصیه یا تقویت نمی‌کند. سیاست خوانده شده است.

اکنون، شرکت آن بخش را به طور کامل حذف کرده است. علاوه بر این، ماسک در پاسخ به یکی از کاربران در آخر هفته گفت که توییتر «نه حساب‌های آن‌ها را سریع و نه محدود می‌کند» جلو می‌رود و این شرکت «به سرعت به هرگونه تلاشی برای بازی کردن سیستم رسیدگی می‌کند». از لحاظ تاریخی، موارد متعددی وجود داشته است که کرملین از حساب‌های توییتر برای دستکاری یک روایت استفاده می‌کند.

سال گذشته، پس از تهاجم روسیه به اوکراین، توییتر اجرا شد یک سیاست که مانع تقویت حساب های دولتی از کشورهایی شد که جریان آزاد اطلاعات را مسدود کرده بودند.

هنگامی که یک دولت دسترسی به خدمات آنلاین را در داخل ایالت خود مسدود یا محدود می کند، صدای مردم و توانایی دسترسی آزادانه به اطلاعات را کاهش می دهد، اما همچنان به استفاده از خدمات آنلاین برای ارتباطات خود ادامه می دهد، عدم تعادل اطلاعاتی شدید ایجاد می شود. به خصوص در لحظات درگیری فعال و مسلحانه بین دولتی، آسیب های ناشی از این عدم تعادل حاد است. دسترسی به اطلاعات و توانایی به اشتراک گذاری اطلاعات از اهمیت بالایی برخوردار است یک پست وبلاگ به هنگام.

پس از تصاحب توییتر، ماسک تلاش کرد نقش شبکه اجتماعی را به عنوان داور حقیقت نادیده بگیرد، چندین کارمند را از تیم تعدیل کننده حذف کرد و نقش Community Notes – محصول بررسی واقعیت جمع‌سپاری شده شرکت – را برای انجام کارهای سنگین گسترش داد.

در آخر هفته، حساب عملیات Anonymous در مورد توئیت یک مقام روسی که تشویق به ناپدید شدن اوکراین شده بود، اقدامی نکردن توییتر را اعلام کرد. ماسک در پاسخ گفت که همه اخبار «درجاتی از تبلیغات» است و او معتقد است که مردم باید بتوانند خودشان تصمیم بگیرند و این نشان می‌دهد که توییتر در مواردی که ممکن است خط‌مشی گفتار شبکه اجتماعی را زیر پا گذاشته باشد، دخالت نخواهد کرد. مدیریت قبلی

در دوران ماسک، توییتر تصمیمات سختگیرانه‌ای در ارتباط با رسانه‌ها اتخاذ کرده است. هفته گذشته، پس از اینکه پلتفرم خبرنامه از یک کلون توییتر به نام Notes رونمایی کرد، این شرکت پاسخ‌ها، ریتوییت‌ها و لایک‌ها را با لینک‌های Substack مسدود کرد. توییتر از آن زمان بسیاری از این محدودیت ها را برداشته است، با این حال به نظر می رسد هنوز جستجوها را با پیوندهای Substack محدود می کند.

به طور جداگانه، ماسک NPR را “رسانه وابسته به دولت ایالات متحده” نامید و پس از اعتراضات آن را به “رسانه های تامین مالی دولت” تغییر داد. نشریات دیگری مانند بی بی سی، پی بی اس و صدای آمریکا نیز به عنوان “رسانه های تامین مالی دولت” برچسب گذاری شده اند. بی بی سی به این برچسب اعتراض کرده و گفته است که این سازمان توسط “مردم بریتانیا از طریق هزینه مجوز” تامین مالی می شود.

هفته گذشته، ماسک علامت چک را از حساب نیویورک تایمز حذف کرد پس از اینکه نشریه از پرداخت هزینه سرویس تأیید پولی توییتر خودداری کرد. این شرکت در ابتدا قصد داشت در تاریخ 1 آوریل علائم تایید قدیمی را حذف کند، اما هنوز با آن حرکت نکرده است.